• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tapiren

Cartier
Priset är inget som jag hänger upp mig på..
Fri prissättning,är den för dyr säljer den inte osv :)

Men det där säljarsnacket om att klockan är discontinued, bara kommer stiga i värde, bullar som ska jäsas osv.. det får mig att kräkas lite

Varför kan man inte bara göra en vanlig annons där man beskriver klockan och skicket på denna?
Om man behöver dra till med sånt snack försöker man för mycket...

Ja, och varför ens sälja något som garanterat kommer öka med 10% kommande månader?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Priset är inget som jag hänger upp mig på..
Fri prissättning,är den för dyr säljer den inte osv :)

Men det där säljarsnacket om att klockan är discontinued, bara kommer stiga i värde, bullar som ska jäsas osv.. det får mig att kräkas lite

Varför kan man inte bara göra en vanlig annons där man beskriver klockan och skicket på denna?
Om man behöver dra till med sånt snack försöker man för mycket...
Nej nu blir det andra bullar...
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/nautis-bronze-diver.107244/

@visenstam
alltså? När. Man säljer en klocka, är inte bland det viktigaste rent visuellt, tavlan?
Hur kommer det sig att inte en enda av dina bilder visar tavlan rakt ovanifrån så man faktiskt ser hur klockan jag eventuellt ska köpa ser ut ??

Flera annonser man ser med detta fenomen. Visa tavlan för f*n. ... .. Borde vara krav med en Rakt ovanifrån i alla. Annonser..
 
D

Deleted member 7325

Guest
https://klocksnack.se/threads/nautis-bronze-diver.107244/

@visenstam
alltså? När. Man säljer en klocka, är inte bland det viktigaste rent visuellt, tavlan?
Hur kommer det sig att inte en enda av dina bilder visar tavlan rakt ovanifrån så man faktiskt ser hur klockan jag eventuellt ska köpa ser ut ??

Flera annonser man ser med detta fenomen. Visa tavlan för f*n. ... .. Borde vara krav med en Rakt ovanifrån i alla. Annonser..

Jag försökte fota igår, men domed glaset gör det till en jävla plåga att få en bra bild utan att allt reflekteras bort. Fick
_DSC0695_1.JPG
låna en annan kamera nu så ska uppdatera bilderna , Håller med dig, klart man vill se en bra bild på tavlan.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/nautis-bronze-diver.107244/

@visenstam
alltså? När. Man säljer en klocka, är inte bland det viktigaste rent visuellt, tavlan?
Hur kommer det sig att inte en enda av dina bilder visar tavlan rakt ovanifrån så man faktiskt ser hur klockan jag eventuellt ska köpa ser ut ??

Flera annonser man ser med detta fenomen. Visa tavlan för f*n. ... .. Borde vara krav med en Rakt ovanifrån i alla. Annonser..

@visenstam
Skärmavbild 2019-02-14 kl. 16.05.54.png


"Endast provad". En heldag på jobbet som ser ganska industri ut, vet ej vad du jobbar med såklart men lite kryddat väl?
Skärmavbild 2019-02-14 kl. 16.00.53.png
Skärmavbild 2019-02-14 kl. 15.59.16.png
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Att @grabbbbenVetejvad Meters First ligger kvar osåld är för mej en gåta. Ruggigt trevlig vintage beater med feta bevels samt dessutom är servad vilket många på ks tycker är så vilktigt..
Själv klämt på den o tyckte den var riktigt trevlig samt bra pris när den kom ut men det blev en gilt istället från samma säljare:)

Håller också med om den är riktigt fin och rätt prissatt. Är så sjukt sugen men husköp måste gå före dessvärre. :)

Är lite avundsjuk på:

1E565B11-80F1-4DE3-B96B-7316A21049F1.jpeg
 

VintageJesus

Cartier
2-Faktor

VintageJesus

Cartier
2-Faktor
Ni får gärna ta bort annonsen , klockan är såld för 1000kr :) , man sätter de pris man vill ha & sen får väl folk skita i att köpa om dom tycker de är överpris eller pruta helt enkelt.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det dyker upp skojfriska annonser på KS där priset sätts helt off-side som en lite tokrolig kommentar till att marknaden är vad marknaden är.
En skev marknadsbild kan med fördel diskuteras på KS. Skojiga annonser som kan missleda potentiella köpare som inte har lika bra koll på marknaden tycker jag inte hör hemma här.
Behöver inte diskuteras mer än så.
@Pojken från Götet @Hotshot
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är en av FÅ trådar som modereras hårt på KS. Kan man inte förhålla sig till det så får man undvika tråden. Har man problem med moderering så tas det i PM. Håll topic för 111e gången.
 
Senast redigerad av en moderator:

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Varför får man ett sånt cert?

Flera AD som säljer till gråhandel "glömmer" fylla i datum och kunds namn för att det blir enklare för dealer att lagerhålla bitar som inte blir 6 månader gamla enligt garanti kortet

Edit: Ovanligt nuförtiden att korten ej dateras då garantin aktiveras digitalt idag. Men utan namn förekommer frekvent.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp