• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Från Casio F91W till Rolex under 2014

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Blir kul att följa, se till att ständigt uppdatera med rapporter. Expandera dina arena så det även innefattar tradera/blocket, då kan det bli möjligt inom 1 år. Lyssna inte på pessimisterna, ha skoj samtidigt som du strävar efter din rolex :D
 

Camo00

Patek
Jag uppmuntrar gärna tråden! Varför inte?? Kul idé och ingen kommer till skada..?Känns som att många hakat upp sig på att Rolex nämndes som exempel, att projektet tas lite för bokstavligt... :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Som jag sa tidgare är det ingen Rolex som hägrar utan en kul resa under vägen, slutar det med en seiko är det helt okej det med liksom...
. Just nu är bytesobjektet en vostok snygg 90-tals rysk klocka manuell...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Säljande text! Inger förtroende... :eek:

Chopard xl gran turismo xl.
Säljes av Fredrik. 19 december 16:40. Ta bort, ändra, förnya annonsen.
Måste tyvvär göra mig av med min klocka min kärlek.. Klockan är som nu lite fett på den visste inte det va dax så jag har inte hunnit putsa den men den e nästan som ny fik den för ca 4 mån efter att jag lämnat in den då tog det nån vecka sen dumpar det ner va jag tror en ny eller så va dom kraftigt duktiga fel ,, helt fantastisk klocka för dig som vill vissa en läcker å inte alls. Så känt som breitlingr dom vet alla hur dom ser ut men med dena vet inte säkert tjuven va det är. Chopard e ny pris. 72500kr buda men inga skam bud allt finns låda Box papper försäkring drulle ..,Med vänlig hälsning, Fredrik

http://www.blocket.se/halland/Chopard_xl_gran_turismo_xl__51242197.htm?aw=1

Tidigare har samma kille denna annons på samma klocka; o_O

Som ny Chopard xl miliga Lovar titta
Bästa klockan jag nånsin haft har körtt med breitling vhronograph, for Bentley alla har krånglat Så jag bestämde mig för en stil ren chopard å den e så sjukt bara å stilig inga krongel, i
Alla papper finns kan möta dig där jag köpt den. Bergström ur..... Allt är snyggt å välskött ,,, ny. Pris är 72500 ge mig ett pris inga skam bud seriösa hör av er. Mvh. Fredrik

http://www.blocket.se/halland/Som_ny__Chopard_xl_miliga__Lovar_titta_51222420.htm?aw=1
 
D

Deleted member 1154

Guest
Då var det Rolex redan innan 2014 börjat :) , vem var det som trodde Rolex var ouppnåbart?
i form av detta:

Nytt bytesobjekt:
Fin Rolex Submariner clasp som fungerar bra, bladet är ifrån en datejust dock "det var inte så noga på den tiden". Clasp Code L4 vilket daterar bladet till 1987..
värderar detta till ca 6-900kr?

Se bilder nedan..
 

MBx

Cartier
Åh andra sidan så är Casio F91W en rätt kul klocka att börja med. Billig, ja men full av äventyr och historia (ja, ahem och en del terrordåd).

Kom ut -91 som en lavin av lämlar på vårbete. Med alla sina fina funktioner, stabila quarzverk och framför allt TIMERN, allt till det facila priset av ca 4$. Vilken gerillagrupp kunde säga nej till det, nu när Seiko Contras gått ur produktion och fått samlarvärde på eBay.

Det började med en artikel om flygplansterrorism i Washington Post 1996. Där nämndes att terrorister gärna använder vanliga digitalklockor från just Casio som timers till dina bomber.

<snip>


Kul initiativ!

Intressant.:)

/M
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Då var det Rolex redan innan 2014 börjat :) , vem var det som trodde Rolex var ouppnåbart?
i form av detta:

Nytt bytesobjekt:
Fin Rolex Submariner clasp som fungerar bra, bladet är ifrån en datejust dock "det var inte så noga på den tiden". Clasp Code L4 vilket daterar bladet till 1987..
värderar detta till ca 6-900kr?

Se bilder nedan..

Vad bytte du bort mot claspen?
 
D

Deleted member 1154

Guest
NYTT, NYTT, NYTT:

Jacques Lemans
Chronograf med vitt band i gummi
Quartz i mycket fint skick med nytt batteri och vattentät till 100m
ca 2005 men knappt använd

Denna kan bli din mot byte!! Vad har du att erbjuda?


 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det jag menar är om du bara hoppar på första bästa bytet som erbjuds, eller om du aktivt ser till att rör dig i rätt riktning hela tiden. Mot ett slutmål.

Annars är väl risken att det går ett år och du har gjort en massa byten, men du sitter fortfarande med en klocka som är värd runt en tusenlapp?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Det jag menar är om du bara hoppar på första bästa bytet som erbjuds, eller om du aktivt ser till att rör dig i rätt riktning hela tiden. Mot ett slutmål.

Annars är väl risken att det går ett år och du har gjort en massa byten, men du sitter fortfarande med en klocka som är värd runt en tusenlapp?

Självklart måste man göra smarta byten, det är ju svårare desstå längre det går... Man får överväga och ev. rådfråga i tråden också...
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jacques Lemans - det är ju en perfekt gymklocka nu inför den bygynnande nyårlöftes-gym-sesången.... Slå till - snart är den bortbytt!!!!!
 

Mr.Chang

Audemars
Om jag har fattat rätt,så söker du dummare folk att lura än dig själv.
Blir dock roligt att följa tråden och se hur många du lurar!
 
D

Deleted member 1154

Guest
Om jag har fattat rätt,så söker du dummare folk att lura än dig själv.
Blir dock roligt att följa tråden och se hur många du lurar!
I så fall är alla konsumenter "dumma" det handlar om att alla ska va nöjda inte att nån blir lurad :) Detta har varit ett återkommande tema i denna tråd att "man lurar folk i byten" Varför drar man den slutsatsen? Då kan man ju säga att folk "luras" på börsen med? de säljer dyrare till nån annan en tid senare 1 sekund till 25 år senare.

För att inte tala om att du blir lurad på macken när du köper korv, en korv som består til 15% av kött, resten potatis och socker, kryddor m.m. köper de in för 3kr, säljer till dig för 25kr... snacka om blåst???


Lycka till själv!!!

Förr var jag "ung och Dum" nu är jag bara "Dum".... :)
 
Topp