Om det bara är trycktestning så gå till närmaste uris.Uppfattat, tack. Har varit I kontakt med dem och står i valet och kvalet mellan att köpa en begagnad eller ny klocka varpå jag vill ha den begagnade kollad innan den följer med ner i plurret
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det bara är trycktestning så gå till närmaste uris.Uppfattat, tack. Har varit I kontakt med dem och står i valet och kvalet mellan att köpa en begagnad eller ny klocka varpå jag vill ha den begagnade kollad innan den följer med ner i plurret
Jag är väldigt novis, räcker det att trycktesta den? Närmsta kvalitets-uris ville inte gå i god för att packningar tex höll måttet vilket rimligtvis borde visa sig i trycktest utan att öppna den....väl?Om det bara är trycktestning så gå till närmaste uris.
Yema är nice, knäppte precis detta fotot:Uppfattat, tack. Har varit I kontakt med dem och står i valet och kvalet mellan att köpa en begagnad eller ny klocka varpå jag vill ha den begagnade kollad innan den följer med ner i plurret
Riktigt snygg klockaYema är nice, knäppte precis detta fotot:
Ska man klaga på nåt, så är det väl att den saknar lume på sekundvisaren. Ingen dealbreaker för mig, eftersom den förmodligen aldrig kommer plumsa ner i nåt djupare än handfatet.
Snygg! IWC Ingy-vibb.Äntligen kom min första Yema som jag hade förbeställt. Det är en Yema Urban Traveller med Silver/vit tavla.
Intrycket av klockan är helt klart bra kvalitet för priset på 890€. Skulle säga att både finnishen på dom polerade delarna är riktigt bra samt borstade delaren helt klart godkänt tanke på priset! Länken är väldigt följsam. Kvalitet känslan på länken och claspen är snäppet bättre en PRX enligt mitt tycke. Den känns lite mer robust.
Är helt klart nöjd med köpet! Man får mycket klocka för pengarna!
Tack! Verkligen, jag håller med.Snygg! IWC Ingy-vibb.
Jo. Frågan är bara vem den tänkta köparen är. Har man 100k liggandes så känns det ju spontant som 99% kommer lägga det på nått annat. Kanske finns det några väl bemedlade yemafantaster?Den här var cool, bra pris för att vara en tourbillon också
Superfin. Kul att de kör på med så avancerade urverk. Och prisvärd för vad man får för ur. Tror de säljer ett gäng. Frankrike har ändå 67M människor. Men för oss övriga så är det lite svårt kanske. Jäkligt mycket roligare klocka än en standard svart Speedmaster eller Sub.Den här var cool, bra pris för att vara en tourbillon också
Jävligt cool tycker jag. Men varför måste man göra "kickstart" och inte bara producera?Superman i brons, anmäl er till nyhetsbrev + kolla kickstarter för bättre pris. Nytt urverk. Ser trevligt ut med bra spec. 1200 euro.
Bra fråga, vad jag har läst mig till så är det ”sista” gången. De började på kick-starter för att få uppmärksamhet. Och har kört ett antal omgångar. Nu när Yema vuxit så kanske de klarar sig hyfsat utan. Vill man sälja många klockor snabbt och få förskottsbetalning på hela beloppet så är det en bra väg att gå. Det är en mycket säkrare väg än att tillverka 2000 klockor och sedan hoppas att de säljer.Jävligt cool tycker jag. Men varför måste man göra "kickstart" och inte bara producera?
Håller med. Problemet för min del är att gummibandet endast kommer i en längd. Har man mindre handleder hamnar man på sista hålet och myckry överhäng..Hoppas hoppas hoppas det där gummibandet blir standard på alla Superman-klockor! Glappet mellan boett och bandstift är tyvärr det som får mig att tveka... Vad tänker ni?
Såg nu att det finns två storlekar på bandet och att det troligen kommer säljas separat senare. Jag slog till på stålvarianten (39mm) med gummibandetHåller med. Problemet för min del är att gummibandet endast kommer i en längd. Har man mindre handleder hamnar man på sista hålet och myckry överhäng..
Var ser du att det finns olika längd på gummit?Såg nu att det finns två storlekar på bandet och att det troligen kommer säljas separat senare. Jag slog till på stålvarianten (39mm) med gummibandet
Stod att man får välja storlek när Kickstarterkampanjen väl är klar, M eller LVar ser du att det finns olika längd på gummit?
Håller med, såg helt otroligt bra ut med tunna boetten och microrotor! Gillar även länken!Helvete vad fina släpp sista tiden. Men över 25.000 för Yema. Det blir svårsålt hur fin den än är. Riktig bb58-alternativ:
Superman Slim CMM.20 - Yema Watches
Equipped with our micro-rotor Manufacture caliber and available in 2 colours in leather strap (US$1,990) and steel bracelet (US$2,490)eu.yema.com
Snygga som alltid, men känns jäkligt svårmotiverat med 25 lax när lillebror Superman 500 kostar mindre än hälften... Synd också att de envisas med för lång L2L. Men hur som, snygga som attan.Helvete vad fina släpp sista tiden. Men över 25.000 för Yema. Det blir svårsålt hur fin den än är. Riktig bb58-alternativ:
Superman Slim CMM.20 - Yema Watches
Equipped with our micro-rotor Manufacture caliber and available in 2 colours in leather strap (US$1,990) and steel bracelet (US$2,490)eu.yema.com
Hur slim är slim?Håller med, såg helt otroligt bra ut med tunna boetten och microrotor! Gillar även länken!
Tror det står att glaset är 2mm.Hur slim är slim?
Fick ju scrolla en kvart för att få se måtten, men utan att mäta in glaset?
Dom har en modell som är 46mm l2l. Men den är typ 14-15 mm tjock. Risk för puckkänsla.Snygga som alltid, men känns jäkligt svårmotiverat med 25 lax när lillebror Superman 500 kostar mindre än hälften... Synd också att de envisas med för lång L2L. Men hur som, snygga som attan.
Tycker 10mm tunn boett på en dukare är slimHur slim är slim?
Fick ju scrolla en kvart för att få se måtten, men utan att mäta in glaset?
Okej dåTycker 10mm tunn boett på en dukare är slim