• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Nu var den här. Riktigt kassa bilder men men. Väldigt nöjd med denna. Same/same med kvaliten jämfört med min meangraf men den här har mycket bättre läderband samt är snyggare på alla sätt imo. Gillar verkligen sandwich-tavlan. Nästan perfekt färg också, svårt att visa med min kassa mobilkamera men mörkt vinröd, snyggare i verkligheten än på bild.

1000001036.jpg
1000001034.jpg
Väldigt fin! Har sneglat en del på den. Saknas sekundvisare?

Har fått upp ögonen för Yema och Urban Traveller i synnerhet (enligt bild) Hur är kvalitén hos Yema? Känns spontant prisvärda och vackra..

Bilagor

• IMG_7916.jpeg
    IMG_7916.jpeg
    185 KB · Visningar: 12
Riktigt läcker! Beställde du direkt från deras hemsida? Eller har någon butik den så man får klämma och känna?
Jag beställde direkt från deras hemsida. Känner tyvärr inte till några återförsäljare i Sverige, och i synnerhet inte i min stad... Med det sagt så tog det 6 dagar från beställningen tills dess att jag hade klockan.

Superman 39 mm har 19 mm bandbredd medan Superman 41 mm har 20 mm bandbredd. Yema är bra grejer, fastnade för dem för drygt ett år sedan och har nu plötsligt tre olika och jag är helnöjd med dem.

Refnr på denna? Riktigt snyggg

Yema Navygraf FSM Forces Sous Marines YNAV22FSM​

Just FSM modellen görs ej längre i stål, finns kvar brons. Och en uppdaterad dyrare historia i blått.

• Like
Reactions: Erf

Yema Navygraf FSM Forces Sous Marines YNAV22FSM​

Just FSM modellen görs ej längre i stål, finns kvar brons. Och en uppdaterad dyrare historia i blått.

Tackar :)

Bezeln blir dock oanvändbar med låset på. Brukar använda den dagligen för att ta tiden på saker. 😅

Edit: sagt o gjort så var det borta. Får se om det åker på igen i framtiden. Just nu känns det bra utan 😎
IMG_3309.jpeg
OK, fattar, själv använder jag nästan aldrig bezeln men använder man den ofta så ändrar det ju läget. Den ser faktiskt bra ut även utan bezel får jag säga.

Bezeln blir dock oanvändbar med låset på. Brukar använda den dagligen för att ta tiden på saker. 😅

Edit: sagt o gjort så var det borta. Får se om det åker på igen i framtiden. Just nu känns det bra utan 😎
IMG_3309.jpeg
Blev snyggt utan 👍 Yemas lösning är lite kul med rätt värdelös. Fastnar i tröjor och omständligt att använda. Hur gjorde du för att ta bort den? Och skruvar kronan ända in mot boetten nu?

Blev snyggt utan 👍 Yemas lösning är lite kul med rätt värdelös. Fastnar i tröjor och omständligt att använda. Hur gjorde du för att ta bort den? Och skruvar kronan ända in mot boetten nu?
Jag lossade bak locket och monterade av stemen och åfermonterade den igen utan bezel låset. Väldigt enkelt, tog kanske 5 min. Den skruvar inte helt in, det är en halv millimeter ifrån kanske. Kan ta en bild på det i eftermiddag om så önskas 😊

Var visst mer än jag trodde, är typ tjockleken av bezellocken kvar. Inget jag tänker på med klockan på armen, dock så syns det mer när man håller upp den mot ljuset. Såg en som hade moddarna låset så att det inte låser bezeln, kanske blir att göra så i framtiden om jag börjar störa mig.
IMG_3315.jpeg

Bilagor

• IMG_3314.jpeg
    IMG_3314.jpeg
    306.1 KB · Visningar: 7
Tillbaka
Topp