• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Den är inte helt fel, iofs. Men hade önskat att fler vågade ha kvar lite schyssta modeller med Quartz. Använder knappt mina mekaniska 🫣
Samma här, väldigt mycket quartz för mig. Finns väl en del helt okej quartzdykare där ute, men rätt sparsmakat när det kommer till lite mer klassiska/vintage-inspirerade designer tyvärr. Med lite tur kanske det kommer en ny quartz-Superman!

När jag upptäckte Yema Urban Field 37,5 mm trodde jag de skulle vara mer populära då jag tycker dom är rätt coola. Någon som äger eller har erfarenhet?

1730910136250.png
1730910084512.png

Allright Yemaproffs. Är på jakt efter en Yema, var inne på en quartz men har av lite olika anledningar nu landat i en gmt. Främst pga borstade boetten som faller mig mer i smaken och lirar bättre med länken än vanliga superman, även om jag är ruskigt sugen på vanliga superman no date, den i mysterious blue isåfall då jag inte riktigt fastnat för fake patina.

Gillar nog scaleslänken lite mer än heritage - några synpunkter på dessa utöver att scaleslänken kan glipa lite då den inte hänger rakt ned från edlinks?

Till den stora frågan, ska man köra på en vit pepsi, svart pepsi eller svart Batman?

Varit sugen på en polar 16570, så kanske en vit superman gmt kan vara ett kul alternativ?

IMG_2261.jpeg IMG_2260.png IMG_2259.png

Allright Yemaproffs. Är på jakt efter en Yema, var inne på en quartz men har av lite olika anledningar nu landat i en gmt. Främst pga borstade boetten som faller mig mer i smaken och lirar bättre med länken än vanliga superman, även om jag är ruskigt sugen på vanliga superman no date, den i mysterious blue isåfall då jag inte riktigt fastnat för fake patina.

Gillar nog scaleslänken lite mer än heritage - några synpunkter på dessa utöver att scaleslänken kan glipa lite då den inte hänger rakt ned från edlinks?

Till den stora frågan, ska man köra på en vit pepsi, svart pepsi eller svart Batman?

Varit sugen på en polar 16570, så kanske en vit superman gmt kan vara ett kul alternativ?

Jag var inne på en svart Pepsi men sedan så landade det en Speedy istället... Yema är grymma, jag har den klassiska Superman, Sous Marine och en Rallygraf Red Panda.

• Like
Reactions: Hed

Jag hade kört på den vita. Grymt läcker!

idag kom DHL på besök med en liten fransos. Är väldigt svag för små dykare och den här lilla rackaren har dessutom en rejäl skopa karaktär.

Kvalitetskänslan är mycket hög, fin finish rakt igenom. Att indexen bara är målade är väl ett tecken på genvägar man tagit för att hålla priset nere. Men i övrigt mycket fin.

Scaleslänken känns följsam och ruskigt bekväm, boetten och länken sitter som ett smäck mot handleden, en riktigt bekväm klocka att bära.

Lumen känns lite klen, jämfört med min SLA037, men det är en av få reservationer såhär efter ett par timmars bekantskap.

IMG_2276.jpeg

Bilagor

• IMG_2275.jpeg
    IMG_2275.jpeg
    476.2 KB · Visningar: 4
idag kom DHL på besök med en liten fransos. Är väldigt svag för små dykare och den här lilla rackaren har dessutom en rejäl skopa karaktär.

Kvalitetskänslan är mycket hög, fin finish rakt igenom. Att indexen bara är målade är väl ett tecken på genvägar man tagit för att hålla priset nere. Men i övrigt mycket fin.

Scaleslänken känns följsam och ruskigt bekväm, boetten och länken sitter som ett smäck mot handleden, en riktigt bekväm klocka att bära.

Lumen känns lite klen, jämfört med min SLA037, men det är en av få reservationer såhär efter ett par timmars bekantskap.

IMG_2276.jpeg
Fin! Kul att se vad du tänker om länken, har haft både deras Jubilee och H-länk eller vad dn nu kan kallas, och ingen har väl imponerat allt för mycket tyvärr. Scaleslänken ser väldigt bra ut om.intr annat tycker jag.

IMG_2276.jpeg
Grymt fin, grattis! Att indexen är målade går i linje med originalet från 70-talet. Tror nog att den gjort sig sämre med applicerade index.

Grymt fin, grattis! Att indexen är målade går i linje med originalet från 70-talet. Tror nog att den gjort sig sämre med applicerade index.
Håller nog inte med, var mer en koppling till att den är otroligt prisvärd samtidigt som jag ville belysa att målade index ses som en billigare lösning. BB58 tex ser ju fantastisk ut med sina applicerade index och jämför man finishen så ger det pluspoäng. Originalet har väl även applicerade index, med lumefyllning?

Så en otroligt vacker och prisvärd klocka. Men applicerade index hade höjt finishen på den ett snäpp, dock vet jag inte om det öht hade varit realistiskt i den här prisklassen.

Då har min rallygraf kommit hem. För dom som inte vet är det en kombination av ett kvartsverk som styr tiden (Datum, timmar, minuter och sedan var på 24 timmarsskalan man är i den lilla tavlan klockan tre) sen är den kombinerad med ett mekaniskt verk som styr kronografen. (Stora sekundvisare och minuträknaren i vänster lilla tavla)
Bra storlek, jag får lite bb58-vibbar av boettformen och storleken. Bra utförande och enligt mig den snyggaste kombon med svart och guld/brons pvd. Sen att baklocket är roligare än de andra varianterna var extra kul. Bandet är ok men inte mer. Lite stelt än så länge. Verkar dock vara ett strapmonster. Det bruna som jag lade dit passar toppenbra. Att byta får dock bli en senare fråga. Dock fick jag hem ett handgjort band till min aqualand som gör att jag blev osäker vilken jag ville ha på armen, men det får bli Yema idag och imorgon på jobbet. Helt klart mycket klocka för pengen.
IMG_8013.jpeg
IMG_8014.jpeg
IMG_0016.jpeg
IMG_8001.jpeg
IMG_8012.jpeg
IMG_7999.jpeg

Senast ändrad:
Då har min rallygraf kommit hem. För dom som inte vet är det en kombination av ett kvartsverk som styr tiden (Datum, timmar, minuter och sedan var på 24 timmarsskalan man är i den lilla tavlan klockan tre) sen är den kombinerad med ett handuppdraget mekaniskt verk som styr kronografen. (Stora sekundvisare och minuträknaren i vänster lilla tavla)
Bra storlek, jag får lite bb58-vibbar av boettformen och storleken. Bra utförande och enligt mig den snyggaste kombon med svart och guld/brons pvd. Sen att baklocket är roligare än de andra varianterna var extra kul. Bandet är ok men inte mer. Lite stelt än så länge. Verkar dock vara ett strapmonster. Det bruna som jag lade dit passar toppenbra. Att byta får dock bli en senare fråga. Dock fick jag hem ett handgjort band till min aqualand som gör att jag blev osäker vilken jag ville ha på armen, men det får bli Yema idag och imorgon på jobbet. Helt klart mycket klocka för pengen.
IMG_8013.jpeg
IMG_8014.jpeg
IMG_0016.jpeg
IMG_8001.jpeg
IMG_8012.jpeg
IMG_7999.jpeg
Sjukt bra!!!!

Tillbaka
Topp