• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fru-kvoten

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Varje klockinköp x 2. Det kostar i frugrejjer- inköp ungefär lika som klockan kostade. Det är hennes hämnd.
 

DrDre

Patek
Har turen att ha en hustru som uttryckligen och ofta säger till mig att köpa precis vad jag vill ha. Det är mer jag själv som håller igen lite mest för att, ja, jag vet inte riktigt.
 
  • Like
Reactions: Man

Isodor

Audemars
Hemligheten är att man avrundar neråt.

Köper du en klocka för låt säga 69' så säger du 65'.

När hon väl upptäcker detta, t.ex genom att gå förbi en monter, och se din nya klocka och sedan tittar på pristaggen och skriker "du ljög, denna kostar ju 69'!" så hänvisar du till en klassisk index-upphöjning och till att du gjorde en bra deal, vilket gör henne mycket nöjd.

Alla vinner. Förutom ditt samvete.

OBS, jag använder själv inte denna taktik.. Raka puckar ..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
hmmm märkligt att namnet inte fått kritik ...


Chokladfärgad med arabiska index. Inget att hetsa upp sig över. Sist jag kollade med PK-mobben runt Nytorget (ni vet de med sjukt mycket högskolepoäng som tycker jättemycket men aldrig levererar något) så var vare sig choklad eller arab kränkande. ;)

(observera den ironiska smileyn och den stora kärlek som denna kommentar levererades med, hela Snottys skrattar tillsammans!)
 

Dykarsjuk

Omega
Det där med att uppge nypris var ju en galant ide! Att jag aldrig tänkt på det:banghead: Med nån gammel 60-talare här och en 80-talare där så framstår ju dom som vanvettigt billiga:D

Nu ska planer smidas muahahahahaha
 

Nexus

Panerai
Nu har jag (Tack gode Gud) inget regelrätt förhållande för tillfället, men mitt standardsvar var "Mer än vad du vill veta, älskling" på det fruktade ordet Harduköptännumerjävlaklockornu?Dethärbordedutauppmeddinpsykologhurmycketkostadeden?Jagvetinteomjagvillveta!Vadsaduattdenkostadesadu?
 

Mille79

Trollungen
Har en negativ klang på samma sätt som "negerbollen" eller "potatishuvudet". Helt enkelt olämpligt och politiskt inkorrekt ...
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Blir mycket prat om att nu har jag sålt X klockor och ska köpa X klocka. Men detta är mer av egoistiska själ då jag vill ha lite positiv feedback kring köpet.

Annars om det blir diskussion så jämför jag alltid andrahandsvärde på klockor och kläder/väskor som är hennes intresse.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Berättar alltid vad jag gett för klockan/klockorna men lindar in det i att det var ett jäkligt bra pris och pengarna får jag tilbaka när jag säljer den igen, och förmodligen mer.. :)
Hon brukar få det hon vill ha, så det är lite give and take.
La fram förslaget att jag dumpar tre klockor snart och "lånar" 15000 från buffertkontot för att köpa min Sub, men då muttrades det en del.. haha
 

Boris Balkan

Fark you!
När jag köpt nytt kör jag upp klockan i ansiktet på henne vid första tillfälle och frågor om hon tycker att den är snygg. När hon frågar så berättar jag precis hur mycket den kostade.

Hon gör likadant med nytillskotten till hennes garderob,
 

Skolläraren

Panerai
Har en negativ klang på samma sätt som "negerbollen" eller "potatishuvudet". Helt enkelt olämpligt och politiskt inkorrekt ...


Fast 'neger' är ju ett ord som använts för att trycka ner en hel folkgrupp under en av de värsta perioderna i mänsklighetens historia, medan 'arab' kan antingen syfta på indexen eller en hel folkgrupp, och inte på ett nedsättande sätt. Om det hade hetat "chocolate-sandnigger" eller liknande är jag säker på att det hade blivit ett jädrans hallabaloo.
 
C

China

Guest
Fast 'neger' är ju ett ord som använts för att trycka ner en hel folkgrupp under en av de värsta perioderna i mänsklighetens historia, medan 'arab' kan antingen syfta på indexen eller en hel folkgrupp, och inte på ett nedsättande sätt. Om det hade hetat "chocolate-sandnigger" eller liknande är jag säker på att det hade blivit ett jädrans hallabaloo.

Tja, det blev inget större hallabaloo när Steinhart släppte sin "ESQUELETO NEGRO".

http://www.steinhartwatches.de/en/ESQUELETO-NEGRO-limited-edition,168.html
 

Mille79

Trollungen
I min värld så låter det nedlåtande för ordet arab används flitigt av tex SD och liknande så kallade ideologier...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
I min värld så låter det nedlåtande för ordet arab används flitigt av tex SD och liknande så kallade ideologier...

Men det heter ju Arab, om du härstammar från den delen av världen där Araber mestadels bor, till exempel Arabiska halvön.

Sluta slå massa PK-knutar på dig själv. Vill du göra något åt den verkliga rasism som finns? Stäng av datorn och engagera dig på riktigt.
 

babanker

Panerai
Jag försöker nog ibland att smyga in mina nya inköp i lådan. Jag snusar, dricker 1-2 öl om dagen á 72kr styck och köper klockor. Min föstmö varken snusar/röker, dricker eller shoppar mycket.
Får lite dåligt samvete ibland men inser snabbt att det behöver jag inte ha, jag gör ju inget på kredit och det är mitt sätt att njuta lite extra av livet. :)

OT: Låt oss inte gå in i någon jävla politikröra i denna tråd.
 
Topp