Fast att posta konversationen fyller ett syfte gällande garantin och ceritifikat.Hör inte till saken. Jag nämnde inga namn och slängde ingen under bussen. Att posta en privat konversation är frf under all jävla kritik!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast att posta konversationen fyller ett syfte gällande garantin och ceritifikat.Hör inte till saken. Jag nämnde inga namn och slängde ingen under bussen. Att posta en privat konversation är frf under all jävla kritik!!
Han kan vara hur skön som helst. Fortfarande en oärlig annons. Eller?FYI @watchdreamer är en fett skön och pålitlig snubbe!
Flera tillverkare däribland Hublot skriver uttryckligen att garantin inte gäller vid ostämplat certifikat, helt logisktOm certet inte har tidsstämplar eller är signerat är det svårt att veta från när och till garantin skall gälla.
Oavsett vad du eller nån annan tycker så är det är under all kritik att du postar en privat konversation på detta sätt. Radera omgående!!
Börja med ditt citerade inlägg då, ingen annan kan ju radera detOavsett vad du eller nån annan tycker så är det är under all kritik att du postar en privat konversation på detta sätt. Radera omgående!!
Såja!!Börja med ditt citerade inlägg då, ingen annan kan ju radera det
Fult att inte nämna att cert inte är stämplat..
Edit: Även om det nämns på ks är det fult att inte göra på blocket
https://klocksnack.se/threads/panerai-682.96132/
@watchdreamer
Som du sa, Shit-list. Ingen man vill göra affär med... @watchdreamer
Oj det har du rätt i ser jag nu i regelverket.
Hej, tack det är verkligen trevliga klockor. Tyvärr för liten för mina handleder.https://klocksnack.se/threads/vintage-seiko-king-quartz-9923-7010-jdm-1979.96404/
@molinari - Jättefin klocka verkligen, men länken? Är den extremt sällsynt? Jag tycker jag har sett den på fler KQ, tror dessutom att det skall vara så att claspen bör vara större och märkt KQ.
Hej, tack det är verkligen trevliga klockor. Tyvärr för liten för mina handleder.
Hittade denna bild med samma ref. såld i Holland.
Med exakt samma länk och lås utan märkning. Tillfällighet? Hittar du många likadana!? länka gärna. Tack ps. Det är en Seiko-logga i viklåset när jag tänker efter.
Detta är en annan KQ med ett annat referensnummer. KQ betyder inte att de ska ha samma band och märkning!?Jag tror det skall se ut så här till den länken du har:
Den andra länken (också vanlig till KQ) som har den andra typen av flexibel justering i låset bör se ut så här:
Tror dock det är mer regel än undantag att samtliga KQ skall ha logomärkt clasp.
Kanske kan någon riktig Seikonörd på forumet ge utförligare info.
Jag vet att detta är en annan ref, dock brukar KQ komma med oftast alltid märkt clasp.Detta är en annan KQ med ett annat referensnummer. KQ betyder inte att de ska ha samma band och märkning!?
Bra info. Men inte ens här är klockan med. Och ingen av klockorna som Molle bloggat om har varken länken eller låset för den delen heller.Jag vet att detta är en annan ref, dock brukar KQ komma med oftast alltid märkt clasp.
Jag hittade den här sidan https://mollewatch.com/blogg/seiko-grand-king-quartz-a-hidden-treasure-from-the-70s/ Den ger oss inte så mycket kött på benen om just länkar, men kanske @Molle kan ge oss mer info, ser bland annat att din typ av länk sitter på en GS 9943-8030
Borde gå att ändå, kanske kan man gå på försäljningskvittot. Är annars en ”ny klocka” där man förlorat certifikatet av olika anledningar helt utan garantil? Svårt att tro det.Hur tänker du annars att man löser en tidsbegränsad garanti?
Garanti är frivilligt från tillverkaren så de kan bla göra den personlig om de vill.Borde gå att ändå, kanske kan man gå på försäljningskvittot. Är annars en ”ny klocka” där man förlorat certifikatet av olika anledningar helt utan garantil? Svårt att tro det.
Precis men det är väl mer ett undantag än regel? På rak arm kommer jag bara på Hublot har det.Garanti är frivilligt från tillverkaren så de kan bla göra den personlig om de vill.
Borde gå att ändå, kanske kan man gå på försäljningskvittot. Är annars en ”ny klocka” där man förlorat certifikatet av olika anledningar helt utan garantil? Svårt att tro det.
Ska vi verkligen vandra ner för den här stigen igen?Så du är ute efter att tjäna en slant?
Nej. Du blandar ihop tillverkarens garanti med köparens möjlighet att reklamera produkten hos återförsäljaren.Juridiskt så räcker det med kassakvittot.
Viss medlemstid krävs också vill jag minnas.Jag är helt hopplös på att hitta här på sidan så ledsen att jag frågar i fel forum.. Men jag har mina 20+ inlägg men lyckas inte hitta åt hur jag skapar annonser? Är jag koko eller är det faktiskt lite krångligt? Tacksam för hjälp
https://klocksnack.se/threads/hur-annonserar-man-här.92714/Jag är helt hopplös på att hitta här på sidan så ledsen att jag frågar i fel forum.. Men jag har mina 20+ inlägg men lyckas inte hitta åt hur jag skapar annonser? Är jag koko eller är det faktiskt lite krångligt? Tacksam för hjälp
Har har över 1 vecka men lyckas ändå inte hitta rätt
Tror lifestyle-inlägg inte räknas i postcount ifall du lagt några där.Har har över 1 vecka men lyckas ändå inte hitta rätt
Hmm, kan ha gjort det.. Tack för svar!Tror lifestyle-inlägg inte räknas i postcount ifall du lagt några där.
Du kan ju börja med att sluta skriva annonsinlägg direkt i trådarna om du vill ha tillgång till annonsdelen av forumet.Jag är helt hopplös på att hitta här på sidan så ledsen att jag frågar i fel forum.. Men jag har mina 20+ inlägg men lyckas inte hitta åt hur jag skapar annonser? Är jag koko eller är det faktiskt lite krångligt? Tacksam för hjälp
okDu kan ju börja med att sluta skriva annonsinlägg direkt i trådarna om du vill ha tillgång till annonsdelen av forumet.