Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, tveksamt om dessa kommer åldras med värdighet.. när tygdelarna verkligen börjat sunka till sig..Är inte mycket för negativitet, men kom igen..
Håller med om att Classic fusion kan vara fina, men det här "italiano independent"-påhittet känns som ett ihopbygge av textil från möbler man såg när man som 10åring var på besök hos sin farmor.Haha ja Hublot har en hel del fula modeller, men som tur var även den normala och avskalade Classic fusion vilken jag gillar skarpt !
Som sagt, många Hubbar är rena kräkmedlen. Googla "Hublot tutti frutti" om du vill må riktigt illaHåller med om att Classic fusion kan vara fina, men det här "italiano independent"-påhittet känns som ett ihopbygge av textil från möbler man såg när man som 10åring var på besök hos sin farmor.
Nej, nej, nej, de är ju koola!Som sagt, många Hubbar är rena kräkmedlen. Googla "Hublot tutti frutti" om du vill må riktigt illa
+1 på det. Banden är lite so and so på många av dom. Men klockorna i sig är fräcka.Nej, nej, nej, de är ju koola!
Nej, jag hade lätt kunnat tänka mig den där. Många Hublot ogillar jag men då och då dyker det upp roliga material/färg-val jag blir förtjust i.+1 på det. Banden är lite so and so på många av dom. Men klockorna i sig är fräcka.
Edit: har ju en känsla av att jag eventuellt missar din ironi...
Ja, Hublot har (liksom många andra eller ja, eventuellt mer än andra) rätt många väldigt udda fåglar, på gott och ont. Jag gillar kreativiteten. När den lyckas men också lite när det misslyckas. Det är tufft att våga göra något annorlunda. Och när det väl lyckas bra så... Är det jävligt fräsigt.Nej, jag hade lätt kunnat tänka mig den där. Många Hublot ogillar jag men då och då dyker det upp roliga material/färg-val jag blir förtjust i.
På något konstigt sätt tycker jag de är fuldnygga. Det stora no no är väl att kombon tavlan bandet står för fulsnyggheten gillar att bandet blir som en förlängning av tavlan. Dock faller detta när bandet byts till något annat då blir det bara fult.Är inte mycket för negativitet, men kom igen..
Vad gillar du för klockor?För många ful-fula för att lista. Men bland de rumsrena, inte för att trolla men har svårt för Seamaster 300m, Royal Oak, Oris sixtyfive, Hydroconquest, Tag Carrera och Formula 1 (automaten undantagen), Chopard Mille Miglia, Inox, SKX007 och det mesta från Rado.
Du är nog i minoritet iafÄr det bara jag som avskyr typ alla dykare från Seiko?
Avskyr är ett väldigt starkt ord men jag gillar dom inte...känns som en poor mans Submariner. Lite som att köra en Skoda Octavia när personen egentligen helst vill ha en VW Golf R32 men påstår att Octavian inte är så vräkig och uppseendeväckande eller något annat ytterst ointressant argument.Är det bara jag som avskyr typ alla dykare från Seiko?
Det hade räckt med den första meningen tycker jag. Sen vet jag inte riktigt vad som hände.Avskyr är ett väldigt starkt ord men jag gillar dom inte...känns som en poor mans Submariner. Lite som att köra en Skoda Octavia när personen egentligen helst vill ha en VW Golf R32 men påstår att Octavian inte är så vräkig och uppseendeväckande eller något annat ytterst ointressant argument.
Jag har ingen Seiko dykare, men man måste ju beundra kvaliten på dessa. Utseendemässigt så finns det säkert någon modell för alla smaker.Är det bara jag som avskyr typ alla dykare från Seiko?
Hmm, inte så insatt eller intresserad av armbandsur?Avskyr är ett väldigt starkt ord men jag gillar dom inte...känns som en poor mans Submariner. Lite som att köra en Skoda Octavia när personen egentligen helst vill ha en VW Golf R32 men påstår att Octavian inte är så vräkig och uppseendeväckande eller något annat ytterst ointressant argument.
Det hade räckt om du var tyst.Det hade räckt med den första meningen tycker jag. Sen vet jag inte riktigt vad som hände.
Har inte hittat någon Seiko att öppna plånboken för. Men har bett alla som gillar dem att försöka övertyga mig.Är det bara jag som avskyr typ alla dykare från Seiko?
Hmm, inte så insatt eller intresserad av armbandsur?
Vad jag kan komma på finns det en Seiko som lånar lite väl mycket av Rolex kanske. Annars håller jag inte med om att de är så lika. Seiko har en gedigen historia av att göra just verktygsur till dykare. Att man däremot inte riktigt gillar dem kan jag förstå. Hänger du kvar här ett tag tror jag du kommer börja se skillnaderna förbi en tydlig svart tavla och vridring.Intresserad? Ja. Insatt? När jag läser inlägg här och ser på kunskapen folk besitter så NEJ...jag är nog inte så insatt än men försöker bli.
Jag tycker seriöst att många dykare försöker efterlikna Rolex vilket känns ointressant för mig. (säger jag som äger en Bulova Super Seville hehe)
Vad jag kan komma på finns det en Seiko som lånar lite väl mycket av Rolex kanske. Annars håller jag inte med om att de är så lika. Att man däremot inte riktigt gillar dem kan jag förstå. Hänger du kvar här ett tag tror jag du kommer börja se skillnaderna förbi en tydlig svart tavla och vridring.
Haha, snacka om att kasta sten i ett glashusIntresserad? Ja. Insatt? När jag läser inlägg här och ser på kunskapen folk besitter så NEJ...jag är nog inte så insatt än men försöker bli.
Jag tycker seriöst att många dykare försöker efterlikna Rolex vilket känns ointressant för mig. (säger jag som äger en Bulova Super Seville hehe)
Är säkert en blandning, ofta är det ju klocka per krona eller prestige per krona. Seiko gör ju också dykare med rejäla prislappar, finns väl något för typ 50' @yonsson ?Säkerligen! Man bör ju även hålla i åtanke att för en relativ nykomling som mig själv så är bildflödet på forumet rätt massivt, så det blir stundtals svårt att hålla isär alla modeller, märken mm. Men jag har ju definitivt sett att det verkar finnas en stark förkärlek till Seikos dykare då dessa dyker upp i tid och otid. Sen om det beror på ekonomiska skäl eller ett genuint intresse för billiga dykare har jag ingen aning om.
Jag har själv haft ett par Seikodykare, SUN043P1 och SRPB09, ingen av dem var särskilt lik en Submariner. Du verkar tycka att om man köper något annat än en Submariner så är man en snålvarg eller fattig som försöker rationalisera sitt köp. Om du hänger här ett tag inser du att det finns de med Pateks, AP och dyl som även uppskattar en Seiko SKX eller Turtle utan att tycka det är några kopior.Det hade räckt om du var tyst.
Jag gillar kombinationen av sten och glashus Till mitt försvar har jag en Datejust och har planer på att köpa en daydate...so i aint fakin the funk misterrrrr!!!!Haha, snacka om att kasta sten i ett glashus
Jag gillar kombinationen av sten och glashus Till mitt försvar har jag en Datejust och har planer på att köpa en daydate...so i aint fakin the funk misterrrrr!!!!