Ja, jag antar det. För på bild ser den ut som en jungelboken-popup bok jag har.En klocka man måste så och känna på irl, fantastisk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag antar det. För på bild ser den ut som en jungelboken-popup bok jag har.En klocka man måste så och känna på irl, fantastisk.
Emaljtavla så det är djup i den. Riktigt fint hantverk men håller med om att UN inte brukar få ihop det så väl rent generellt.Ja, jag antar det. För på bild ser den ut som en jungelboken-popup bok jag har.
Ja, jag vet inte. Tycker inte den är ful alls, men inte min stil. Kanske inte någons stil.. men det skulle jag kunna säga om mycket som folk gillar.Så skulle jag köra denna som ett komplement..
Alla har ju sin smak såklart, men vad är det med en vanlig Sub som gör att det är den fulaste klockan du vet?
Alla har ju sin smak såklart, men vad är det med en vanlig Sub som gör att det är den fulaste klockan du vet?
Hela Invictas moderna sortiment faller under epitetet 'de fulaste klockor jag någonsin sett'.Invicta 58 mm.
Tack för att du var specifik med "Invictas moderna sortiment". Min mögliga skönhet ovan är evigt tacksam!Hela Invictas moderna sortiment faller under epitetet 'de fulaste klockor jag någonsin sett'.
Tänkte jag skulle motbevisa dig här. Gick in på deras hemsida och försökte leta efter en "normal" klocka.Hela Invictas moderna sortiment faller under epitetet 'de fulaste klockor jag någonsin sett'.
Sjukt att de har 3257 olika modeller tillgängliga hos Uret. Tretusentvåhundrafemtiosju!Tänkte jag skulle motbevisa dig här. Gick in på deras hemsida och försökte leta efter en "normal" klocka.
Men allt jag såg var antingen övergroteskt eller plagiat som var väldigt nära Rolex, Breitling, Cartier, Panerai, Hublot, Casio, Squale, Tudor och säkert fler.
Invicta gör inte ur som passar mig.
Vem var först?Jag tror att @Salesmayne har lite svårt för detta koncept. För honom är det nog dyrast klocka är snyggast...
(Och han tror fortfarande att Rolex Sub var först med svart vridring och rund tavla med tre visare)
Blancpain Fifty Fathoms, om jag inte missminner. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.Vem var först?
Vet att Rolex hade redan på 40 talet. Dock var det ej svart bezel. Så kanske inte räknas?Blancpain Fifty Fathoms, om jag inte missminner. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
Turn-o-graph var väl före, jo. Men det var väl ändå inte specifikt en dykarklocka? Om man diskuterar just dykarklockor med tre visare och vridring, så var FF något tidigare än Sub. Se även mitt editerade inlägg ovan.Vet att Rolex hade redan på 40 talet. Dock var det ej svart bezel. Så kanske inte räknas?
Sen var väl Turn-o-graphen före Fifty fathoms? Det kanske är samma som med El primero och Seiko, att man väljer läger?
@Aurum har säkert koll.
Det stämmer nog, vet att sub inte var första dykaren. Vi diskuterade svart vridring, svart tavla och 3 visare. Då sa han att Rolex inte var först och det trodde jag. Därför jag frågade vem som var före. Alltid kul att lära sig.Turn-o-graph var väl före, jo. Men det var väl ändå inte specifikt en dykarklocka? Om man diskuterar just dykarklockor med tre visare och vridring, så var FF något tidigare än Sub. Se även mitt editerade inlägg ovan.
Jo, men beror ju som sagt på hur petig man är. Klocka med svart vridring, svart tavla och 3 visare eller dykarklocka med svart vridring, svart tavla och 3 visare.Det stämmer nog, vet att sub inte var första dykaren. Vi diskuterade svart vridring, svart tavla och 3 visare. Då sa han att Rolex inte var först och det trodde jag. Därför jag frågade vem som var före. Alltid kul att lära sig.
Ser ut som armband av stingrocka(?) Någon här som rockar det på sin klocka?
50 fathoms < 100 meter. Så kallar du en FF dykarur borde 6202 också göra det med sina 100 m.Turn-o-graph var väl före, jo. Men det var väl ändå inte specifikt en dykarklocka? Om man diskuterar just dykarklockor med tre visare och vridring, så var FF något tidigare än Sub. Se även mitt editerade inlägg ovan.
Jag tror att definitionen ligger i syftet. Turn-o-graph var inte tänkt som dykarur, utan en vattentät klocka med tidtagning, medan FF utvecklades med dykare i åtanke.50 fathoms < 100 meter. Så kallar du en FF dykarur borde 6202 också göra det med sina 100 m.
Så var det, men det var marknadsföring (misslyckad sådan) och det är sekundärt enligt mig.Jag tror att definitionen ligger i syftet. Turn-o-graph var inte tänkt som dykarur, utan en vattentät klocka med tidtagning, medan FF utvecklades med dykare i åtanke.
Det är iallafall vad jag har läst mig till! Men som sagt: är min definition fel så är det bara att säga det!
Alright, då tar jag tillbaks mina tidigare påståenden och anser mig rättad. Tack!Så var det, men det var marknadsföring (misslyckad sådan) och det är sekundärt enligt mig.
Nja, tycker alla får göra sin egen tolkning. Är ju även oklart när respektives designavdelning började skissa. De är ju lite för samtida för att verkligen vara kopior av varandra, frågan är vad som satte igång allt detta. Kanske inte riktigt vad denna tråd ska avhandla iofs...Alright, då tar jag tillbaks mina tidigare påståenden och anser mig rättad. Tack!
Precis, det är nog en diskussion för en annan tråd. MEN! Första fula dykarklockan då?Nja, tycker alla får göra sin egen tolkning. Är ju även oklart när respektives designavdelning började skissa. De är ju lite för samtida för att verkligen vara kopior av varandra, frågan är vad som satte igång allt detta. Kanske inte riktigt vad denna tråd ska avhandla iofs...