• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

PNM

Panerai
Inte den fulaste, men den borde nog platsa som konstigaste klocka.
Klocktillverkaren MB&F senaste verk HM9 Flow som ser ut som en raket, tillverkad för hand. Klockan kommer endast att säljas i 33 stycken exemplar i två olika versioner. Versionerna kallas för "Road" samt "Air" och de kommer att kosta motsvarande cirka 1,6 miljoner kronor styck. Exklusive moms.

459825_980.jpg


https://static.feber.se/article_images/45/98/25/459825_980.jpg
HM9_Road-Edition_Engine_01_Lres.jpg



Blev lite smått illamående av videon. Vet inte varför. Lite som när en försäljare kör på ”du får tre månader gratis”. Det låter och ser attraktivt ut, försäljaren låter ärlig, men du vet att i bakgrunden finns det en matematisk modell som försöker suga ut dig till max. Samma här - man får en dos av klocknörds-drog (same shit everytime - klassisk musik och skuggspel) men det känns så jävla utstuderat på samma gång. Kanske har jag hamnat på det där stadiet ”cynisk över industrin” eller vad det hette på den där kurvan som var i någon tråd nyligen...
 
Jag tycker att klockor utsmyckade med diamanter är fula oavsett hur mycket dom kostar. Men jag kan även tycka att billiga parfymklockor kan vara snygga.... inte ofta men det händer. Jag kan leva med att index har dimanter. Absolut inte mer än så.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Paneraiklockor, varenda en av dem.
Jag är inget fan heller av Panerai, men fulast är dom inte.
Hur många använder den huvudsakligen som ett hjälpmedel under vatten?
Aqualand är en vintageklocka numera, men tills inte allt för länge sedan var det min dykolycka och djupmätare innan jag skaffade dykdator. Jag har dock alltid med mig en dykklocka som reserv även nu när jag dyker. Kom i användning senast då jag missat att byta batteri på dykdatorn och jag fick dyka oldstyle med Bulgarin
4B4F4C96-3FD3-483B-A1E3-ABC7DFBF14E3.png
9E81E4E5-E3E8-4D71-A2E5-A972392A11BD.jpeg


Jag tycker att klockor utsmyckade med diamanter är fula oavsett hur mycket dom kostar. Men jag kan även tycka att billiga parfymklockor kan vara snygga.... inte ofta men det händer. Jag kan leva med att index har dimanter. Absolut inte mer än så.
Jag håller inte med dig. Det kan vara väldigt smakfullt. Min frus Juvenia i vitguld med sidorna täckta av diamanter (ca två carat);
D9EBCFBA-4C04-4192-8203-F346EEFD2EE7.jpeg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker de var fina (undantaget den nere till höger). Speciellt den i det övre högra hörnet.

Ironi utan smileys är svårt på nätet så jag ber om ursäkt om jag missuppfattar dig. Den nedre högra klockan är alltså Inte en Nomos utan en klocka som föreslagits tidigare i tråden som en av de fulaste och här använd som jämförelse :)
 
Topp