• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Nya glycine airman! Tack invicta :D
p2307_i7045_glycine-airman-airfighter-chronograph-skeleton-blue-ref--gl0053.jpg
Det där är ju precis det man visste skulle hända med Glycine sedan affären blev offentlig... Invicta fyller ju redan kvoten för stora fula klockor, synd att de ska dra ner Glycine i samma dynga! :(
 

J.TIMEX

Omega
Citerar "I hope the strap is large enough to fit over Iron Man's wrist, for that's the only practical application I see for this thing."
Hittade kommentaren på en klockforum angående Urwerk Ur-1001 klockren!
 

Salesmayne

Panerai
Baksidan eller boetten på "skönheten":banghead:
Urwerk-UR-1001-Titan-pocket-watch-bracelet-9.jpg

Jag har nu tagit igen de ca 15 sidor jag missar i tråden och måste ge en bottom 3: Urwerks styggelse...herregud. Helt absurd måste jag säga. Invicta som märke men framförallt den där 52mm dykaren i skrikiga färger. Jag har en känsla av att Invicta trollar alternativt har dom koksade bodybuilders anställda som designers. Den sista platsen går till Hublots skeleton Ferrari som jag förvisso har sett innan men ändå blev illa till mods när minnena återkom.

Ang. Panerai: Jag kan hålla med om att de känns lite gubbiga och att vissa är extremt klumpiga men jag vill ändå påstå att det är smakfull, tillbakahållen och välbalanserad design överlag. Något som inte är helt enkelt.

En riktigt rolig och fasansfull tråd måste jag säga.
 

Rorre

Omega
Sträckkollade igenom tråden, och det var kul att se samma klockor komma upp flera gånger med flera år emellan.
Lite roligt att se en av mina egna klockor också fick sig en känga, fast till mitt försvar var det en gåva. Inget extremt som en Invicta men inget kontroversiellt som en Submariner eller Seamaster heller.

Märkte att folk inte riktigt klarar av att acceptera andra människors val av klockor också. Verkar som att många glömmer bort att alla människor har olika handledsstorlek, olika muskeluppsättningar, olika klädstilar, olika tatueringar/smycken, och helt enkelt olika smaker.
 

supersu

Omega
Sträckkollade igenom tråden, och det var kul att se samma klockor komma upp flera gånger med flera år emellan.
Lite roligt att se en av mina egna klockor också fick sig en känga, fast till mitt försvar var det en gåva. Inget extremt som en Invicta men inget kontroversiellt som en Submariner eller Seamaster heller.

Märkte att folk inte riktigt klarar av att acceptera andra människors val av klockor också. Verkar som att många glömmer bort att alla människor har olika handledsstorlek, olika muskeluppsättningar, olika klädstilar, olika tatueringar/smycken, och helt enkelt olika smaker.
What watch do you own that is in the thread here? We (I, at least) promise there will be no shit given to you for it :) :) . There are some watches here that would be ugly if they weren't so damn expensive, but some people think price a style have a positive and proportionate relationship.
 

Rorre

Omega
What watch do you own that is in the thread here? We (I, at least) promise there will be no shit given to you for it :) :) . There are some watches here that would be ugly if they weren't so damn expensive, but some people think price a style have a positive and proportionate relationship.

Can't remember the page or ref number, but it's a black and gold Diesel watch my fiance bought for me. She usually has very good taste and know that kind of watch isn't 100% my style, but she figured since I have large wrists (20 cm) and big forearms, that kind of watch might be fun to have for that reason alone.
 
Senast ändrad:
Topp