• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

CFF2C580-F048-49E2-B05F-EB6C819C067C.jpeg
Richard Mille

Ni är ju båda galna. Om ni klassar dessa som det fulaste ni vet så kan ni inte ha sett så mycket, eller så trollar ni. Googla Invicta och diesel och om ni inte hittar något fulare bland dom så vet jag inte vad. Förstår att man inte gillar alla klockor men tråden handlar om det fulaste man sett. Visst RM är speciella, så jag kan förstå att det inte är för alla smakmässigt, men fulaste man sett borde det aldrig kunna vara. Expy 2 kan jag inte ens förstå hur man kan nämna. Ändå hyfsat ren med många klassiska rolex element. Visst att den inte faller alla i smaken men fulaste du sett, ja då vette fan...

Ni är ju båda galna. Om ni klassar dessa som det fulaste ni vet så kan ni inte ha sett så mycket, eller så trollar ni. Googla Invicta och diesel och om ni inte hittar något fulare bland dom så vet jag inte vad. Förstår att man inte gillar alla klockor men tråden handlar om det fulaste man sett. Visst RM är speciella, så jag kan förstå att det inte är för alla smakmässigt, men fulaste man sett borde det aldrig kunna vara. Expy 2 kan jag inte ens förstå hur man kan nämna. Ändå hyfsat ren med många klassiska rolex element. Visst att den inte faller alla i smaken men fulaste du sett, ja då vette fan...
Du har inte läst trådstarten?;)

Richard Mille RM 60-01 Flyback Regatta Chronograph ÄR NÅGOT I HÄSTVÄG FUL! för att nämna att den kostar ca 1,6 miljoner kronor :nailbiting: Citerar
"How can we possibly make this watch even uglier?!"
"I know - let's put a lot of flourescent red AND green all over it!!"
"Hey, great idea!!"
RM-60-01.jpg

Håller med dig här. Den där är fruktansvärt ful!
En riktig "skönhet" NOT håller med ordentlig ful platsar i 10 topplista världens fulaste klockor.

Fula klockor har man sett förr, men RM tar första plats vad detta gäller. Får Invicta att vara något av ögongodiso_O

På tal om ögongodis eller fula klockor här kommer en "skönhet" att skåda eller att använda att skrämma hajar med kanske, 1000 meter diver :drowning: lagom stor också Case Size: 52.5mm:banghead:
slide-47-watch.png

Senast ändrad:
08D67756-87AF-473D-A7E1-C2D00AC8D257.jpeg
Vet inte om denna Hublot postats tidigare i tråden men oavsett så förtjänar den epitetet ”fulaste klockan”.
En värdig vinnare av den fulaste klockan någonsin! förresten är det någon som kan säga vad klockan visar för tid?

Musk, ja. Japanskt märke.
"As large as the Diesel Grandaddy is its still dwarfed by the Godzilla of watches, the MR2129 released in 2006 from Japanese brand Musk for those with wrists like tree trunks. Measuring a stupefying 90mm in diameter"...

https://www.ablogtowatch.com/think-...129-watch-although-it-is-really-hard-to-miss/

Trodde fan det var Photoshop först, var övertygad, men icke...
MUSK MR2129.jpg
Mr. Magoo klockan!!! Otrolig vilken hemsk klocka, måste ha den utanpå dunjackan för innanför får den inte plats:clown:

Bra kandidater. Fy vad hemska :D
Platsar i kategorin med råge, måste skickas med halvpall eller bussgods och hämtas med palldragare. :eek:

Senast redigerad av en moderator:
Finns nog ingen klocka från Jacob & Co som jag tycker om. De är otympliga, barnsliga och framförallt överprisade. Ser ut som personen på bilden har en fotboja på handleden.

Bilagor

• Jacob-Co-Astronomia-Sky-Celestial-Panorama-Gravitational-Triple-Axis-Tourbillon-Watch-25.jpg
    Jacob-Co-Astronomia-Sky-Celestial-Panorama-Gravitational-Triple-Axis-Tourbillon-Watch-25.jpg
    161.3 KB · Visningar: 6
På tal om ögongodis eller fula klockor här kommer en "skönhet" att skåda eller att använda att skrämma hajar med kanske, 1000 meter diver :drowning: lagom stor också Case Size: 52.5mm:banghead:
slide-47-watch.png

Det var nog utan tvekan den absolut fulaste klocka jag sett. :hilarious:
Och med 52mm case är den ju ett riktigt monster... det går ju inte direkt att framstå som seriös med den klockan på armen, och heller inte gömma den diskret under skjortärmen pga storleken... :banghead:

Tillbaka
Topp