Jag tänkte, den såg allt sjukt galet fel. Sen av erfarenhet hade jag aldrig sätt den loggan på deras äldre modeller.Utan tvekan ommålad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänkte, den såg allt sjukt galet fel. Sen av erfarenhet hade jag aldrig sätt den loggan på deras äldre modeller.Utan tvekan ommålad!
Det är förmodligen ingen breitling ens.
Vad är problemet med den? ...just good to know.Fejk Edox Geoscope, nu med slitage jag gissar är lika fejk som resten av klockan.
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Här har jag läst tidigare, scrolla ner lite så finns förklaring.Vad är problemet med den? ...just good to know.
Bra med en genomgång!Vad är problemet med den? ...just good to know.
Jag brukar titta på Afrika först. Påminner de där AI-genererade bilderna folk postar på Facebook för att man ska skratta åt dem. Vill minnas att någon annan som sålde fejk på Tradera var vänlig och inkluderade den här annonsen som referensbild.Bra med en genomgång!
Även kända handlare har hanterat denna kända förfalskning:
Edox Geoscope World Timer 1970s
The super-size super compressor…This is a rare and cool world timer in fantastic condition. The 42mm case is a super compressor design, whereby the water pressure increased force on the caseback thereby improving the water resistance of the watch. The dial is stunning and shows every part of the...bulangandsons.eu
Här är några saker:
1. Lysmassan har fel färg och form på visarna.
2. Lasergraverade knappar.
3. Loggan på baksidan är fel (ska vara ränder inne i timglaset också).
4. Det finns en orange blob under USA som varken finns på originalet eller i verkligheten.
5. Den röda linjen skär igenom nollan.
@Highvalley kan säkert komplettera med fler fel!
Jag har varit sugen på en, men har avstått eftersom det verkar finnas hur många falska som helst!
Fick fler bilder från säljaren som bekräftar att även insidan är fejk. Sitter ett ETA 2836 som började tillverkas 1982 inuti. Har sagt till säljaren att det är en kopia och rapporterat till Tradera! Bra om någon mer gör det så den försvinner!Jag brukar titta på Afrika först. Påminner de där AI-genererade bilderna folk postar på Facebook för att man ska skratta åt dem. Vill minnas att någon annan som sålde fejk på Tradera var vänlig och inkluderade den här annonsen som referensbild.
Bra med fler exempel! Nu är en borta från Tradera iallafall !Vi kan ta en till variant av Edox Geoscope för att ytterligare bygga på referensarkivet som den här tråden utgör. Jag har inte kontaktat säljaren. Den som känner sig manad får naturligtvis gärna göra det. Den här har streck även inuti timglaset på baksidan, andra märkliga kronor än de jag sett förut, och något frankenverk som förefaller ha varit manuellt innan det fick en automatbrygga från något annat verk i samma familj.
Vintage Edox Geoscope 42 GMT World Time Stainless Steel Man's Watch
Rare vintage Edox Geoscope 42 World Time stainless steel man's wristwatch in excellent original condition. The stainless steel case and bracelet are in excellent condition with only light minor signs of use. Appears to be unpolished with normal signs of use. Gorgeous original dial with multi...oldetownejewelers.com
Kanske helt uppenbart för alla, men den här militära Omegan är nog gjord i Vietnam;-)
AN OMEGA MILITARY PILOT'S TYPE WRISTWATCH.
An Omega wristwatch with a black dial and Roman numerals with fluorescent dots at the hours, marked Omega and with Government arrow. The back of the case marked W.W.W. above a broad arrow and Y22668 10588585, The movement marked Omega, Swiss, the interior of the back cover marked Acier Inoxydable O…auctionet.com
Kanske helt uppenbart för alla, men den här militära Omegan är nog gjord i Vietnam;-)
AN OMEGA MILITARY PILOT'S TYPE WRISTWATCH.
An Omega wristwatch with a black dial and Roman numerals with fluorescent dots at the hours, marked Omega and with Government arrow. The back of the case marked W.W.W. above a broad arrow and Y22668 10588585, The movement marked Omega, Swiss, the interior of the back cover marked Acier Inoxydable O…auctionet.com
Fake Vietnam / Military Watch
If you find this blog post, your watch is probably fake.ghostofgeraldgenta.com
Jag har för första gången också rapporterat till FHS. Får se om det hjälper!Ligger fortfarande kvar på Auctionet. Jag har kontaktat auktionshuset och Auctionet. Hoppas den försvinner innan auktionen löper ut!
Borta nu!Jag har för första gången också rapporterat till FHS. Får se om det hjälper!
FH - Have you seen fake watches ? Report fraud here
www.fhs.swiss
Jag föredrar en alert och ambitiös krona. Även om jag är medveten om att jag kastar sten i glashus nu.Min magkänsla säger att denna inte är rätt. Har jag fel? Tavlan kan mycket väl vara ok, men silvriga index till guldboett och visare känns fel.
Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se
Fonten på text är en väldigt bra början.Kan 0 om vintage, vad är tecken på att en tavla blivit ommålad?
Ser inget som är ok på det där trycket. Även ommålat kan vara åldrat.Jag ger samma svar här som på det andra forumet.
Fonten är nog ok. Det finns alla möjliga storlekar på texten men typsnittet ser rätt ut.
Däremot har du rätt i ang minutstrecken. Dom verkar vara omtryckt på tavlan i efterhand och missat indexen tydligt.
Däremot är inte själva tavlan ommålad då den både har minibubblor och är normalt patinerad/flammig. Om den var ommålad skulle den väl ha en jämn nyans och yta.
Jag ska ta upp det med köparen.
Tack för påpekande.
Du tyckte inte att lysmassa på visarna men inte på tavlan var en indikation om att den kunde vara ommålad?Jag ger samma svar här som på det andra forumet.
Fonten är nog ok. Det finns alla möjliga storlekar på texten men typsnittet ser rätt ut.
Däremot har du rätt i ang minutstrecken. Dom verkar vara omtryckt på tavlan i efterhand och missat indexen tydligt.
Däremot är inte själva tavlan ommålad då den både har minibubblor och är normalt patinerad/flammig. Om den var ommålad skulle den väl ha en jämn nyans och yta.
Jag ska ta upp det med köparen.
Tack för påpekande.
Ser du lumepluppar på dessa?Du tyckte inte att lysmassa pä visarna men inte på tavlan var en indikation om att den kunde vara ommålad?
Det kan vara men inte troligt i min värld i det här fallet.Ser inget som är ok på det där trycket. Även ommålat kan vara åldrat.
Du verkar tyvärr vara ensam där. En anledning om någon att omvärdera sitt eget utlåtande.Det kan vara men inte troligt i min värld i det här fallet.