Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Krävs det ingen kompetens eller fackmannamässigt kunnande om varorna man auktionerar ut nu för tiden? Borde finnas nått krav för att få bedriva auktionsverk…Kalmars auktionsverk. Värdering 25000kr. Har skickat dem ett mail.
Auctionet, Kalmars auktionsverk. Värdering 25000kr. Har skickat dem ett mail.
Ser ut att vara just precis detta exemplaret?Nu har Mumbai-klockorna nått även till Tratten!
Kraftig varning för denna klocka och till viss del även säljaren!
Klockan är anmäld till granskning som en uppenbar förfalskning där möjligen tavlan kan vara det enda korrekta!
Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Fuluret i fråga:
Så här ser en korrekt Sherpa Super-Jet MK III ut:
Man är väldigt kreativa i Mumbai-området och Enicar var väldigt stora i Asien från 50-talet och framåt, så det flnns gott om klockor i omlopp.Ser ut att vara just precis detta exemplaret?
Enicar - Sherpa Super Jet (1970’s) (Crown Signed) - The Revolver Club
www.therevolverclub.com
Har man lyft över en tavla till fel referens?
Klockan är nu borttagen så då funkade min anmälan som den skulle, tack till Tradera för att ni lyssnade!Nu har Mumbai-klockorna nått även till Tratten!
Kraftig varning för denna klocka och till viss del även säljaren!
Klockan är anmäld till granskning som en uppenbar förfalskning där möjligen tavlan kan vara det enda korrekta!
Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Fuluret i fråga:
Så här ser en korrekt Sherpa Super-Jet MK III ut:
Jag är verkligen inte någon Lemania expert, men pushers och visare ser udda ut iaf?Detta är väll ändå något ”knas”? Eller är jag ute och cyklar.
Jag håller med^^. Pushersarna ser helt galna ut enligt migJag är verkligen inte någon Lemania expert, men pushers och visare ser udda ut iaf?
Kan bero på att det är vanliga kronor.Jag håller med^^. Pushersarna ser helt galna ut enligt mig
Uppdatering på detta:Har handlat en Tag Heuer Professional 1000 från "detomed". Kommer att lämna in den till Kaplans snarast för att reda ut om den är äkta eller inte. Tyckte det kändes något off med just mängden av samma vintageobjekt. Återkopplar här i tråden så snart jag har gjort detta. Mest troligt har några av dessa även florerat här på forumet. Får återkomma i ärendet.
Har denna varit uppe förr? Känns som det.. men får alltid gott skratt. Gillar beskrivningen.
Klocka
Pris: 240 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Mekaniska klockor på Tradera.www.tradera.com
Sån styggelse Mendez rockade i Melodifestivalen för nåt år sen?Fulursvarningar kan kanske få vara olika saker? Jag vill varna för fulur - innan du klickar på länken...
Bilder för 2827636. ARMBANDSUR, Invicta Chronograph W300M Sea Hunter. - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Den anges till 57mm. Undrar vad tjockleken är... 25-30?
Ändå skillnad på fulur och fult urSån styggelse Mendez rockade i Melodifestivalen för nåt år sen?
Klubbad för 7000kr så drygt 9k ink avgifter, gissar att köparen inte läser klocksnack..Omega Suverän med fel fel tavla på Uppsala Auktionskammares kvalitetsauktion, tavlan är åtminstone 5år nyare än boetten och kommer antagligen från en 2639.
217. Omega - Internationell kvalitetsauktion 13 - 16 juni 2023
Suverän Reference CK 2400. A steel wristwatch with small seconds hand and leather strap. Made ca. 1944. Movement number: 10.029.738 Calibre: 30 T2 PC, 15 jewels, manual winding Dial: Silver and black zone with dagger indexes and Arabic numerals 3, 9 and 12 Case: 35.5 mm, screw down case back...www.uppsalaauktion.se
Vad säger ni? I mina ögon ser det helt enkelt ut som en chronograph suisse som fått en senare Breitling-logga.
Vad säger ni? I mina ögon ser det helt enkelt ut som en chronograph suisse som fått en senare Breitling-logga.
Instämmer! Synd att någon förstört en fin Chronographe Suisse med en hemmagjord Breitling-logga Är redan alldeles för dyr också; jag har vägt guldet i några sådana och det är inte mer än 7-8 gram eftersom bandhornen är ihåliga och det bara är en tunn ytterboett med mycket fulmetall innanför. Men de är rätt trevliga på rätt prisnivå!Så säger vi.
Känns ju lite som om de vet det själva, i och med att det är utskrivet att verket ej är signerat.
Aj. Aj. !!Fel urtavla, boett, visare(förutom sek.visare eventuellt) och urverk.
Det enda som troligtvis hör ihop här är urverket och boetten.
Säljaren finns här på KS
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Min klocka.. Oj är den så illa. Trodde bara det var visarna som inte var rätt. Jag har köpt den såhär och använt den såhär. Har aldrig ens försökt hitta rätt visare som jag misstänker är omöjliga att hitta. Så inget hopbygge av mig för att luras. Trodde faktiskt den var helt okej i övrigt. För mig har visarna funkat i och med lumen är identisk med index och sekundvisaren ser ut som den ska. Men måste säga att det inte är lätt att veta exakt hur dessa olika Citymodeller ska se ut. Finns ju otaliga varianter.. men man lär sig nåt hela tiden. Därför man hänger här ju.Fel urtavla, boett, visare(förutom sek.visare eventuellt) och urverk.
Säljaren finns här på KS
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Fel urtavla, boett, visare(förutom sek.visare eventuellt) och urverk.
Säljaren finns här på KS
Ingenting jag sett tidigare i alla fall.Säker?
Har sett fler av denna kombon tidigare.
Hindrar ju inte nödvändigtvis att något är konstigt, men ändå.
Ingenting jag sett tidigare i alla fall.
Sett den urtavlan med andra visare i annan boett med annat verk.