• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Detta är vadå för något?

item_682797_449e3d2c0d.jpg


https://auctionet.com/sv/682797-armbandsur-stal-ulysse-nardin

Boetten säger sjuttiotal, materialet säger något äldre än så och tavlan säger att den varit i militärt bruk.
Shady as duck.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tycker den ser duktigt stretchad ut? Just RO-länkarna gör sig verkligen inte med glapp. Tror det är värre att försöka fixa det än skruvarna.
Allt är relativt, det är stretch i länken. Frågan är bara vad man jämför med. Sett så mycket värre exemplar. Man bör helt klart testa irl eller få bättre bilder om man är intresserad.

Inte sönderpolerad men välanvänd.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Allt är relativt, det är stretch i länken. Frågan är bara vad man jämför med. Sett så mycket värre exemplar. Man bör helt klart testa irl eller få bättre bilder om man är intresserad.

Inte sönderpolerad men välanvänd.
Då ska du lyssna mer på @Aurum än mig. Jag tycker personligen att trötta RO-länkar är bland det fulaste som finns. Men är ju ytterst subjektivt. :)
Ett gäng nya bilder:
IMG_6488.JPG
IMG_6489.JPG
IMG_6490.JPG
IMG_6491.JPG
IMG_6492.JPG
IMG_6493.JPG
IMG_6494.JPG
IMG_6495.JPG
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jag är benägen att hålla med om att AP-länkar inte gör sig särskilt bra med stretch (någonting med att de ser så hårda/maskinella ut, antar jag).
Men sååå dålig var väl inte denna?
Vad är rimligt att anta den kommer gå för?

EDIT
Tvåa på de flesta bollar.
@Jacob 34mm, väl?
Stod 32mm i annonsen först. Nu reviderat. och därmed dyrare. :) Men vet ff inte rätt pris.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fan jag förstör alltid för mig själv... Jag frågade om den verkligen var 32mm och fick honom att mäta igen.. Och så lägger jag upp den på KS :banghead:

Antar att jag nu inte behöver veta värde då det känns kört... :arghh:

Mjo, det var väl inte nödvändigtvis supersmart. Fler som gjort det misstaget tidigare - myself included.
Pantbanken är onekligen ett av de ställen jag är dålig på att hålla koll på.
Är allt lite sugen själv. Men eftersom den ändå har lite "issues" så får det ju inte handla om något premiumpris.
 

JesperO

Rolex
jag lurar mest om Edwalls är den som fått till skruvarna... hon har ju uppenbarligen öppnat klockan för att kunna läsa av diverse nummer...
liten bubblare vad gäller RO-modell annars- superstålisdress.
 
Topp