Nej, riktigt fulur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, riktigt fulur.
"Stainless steel back" och kronografknappar på en klocka utan kronograf brukar vara ganska bra tells.
Knappast!
Nej. Det ser ut att vara en kinakopia av något som skall se gammalt ut fast med moderna lågkvalitativa delar.
En sökning i fulurstråden ger att de tidigare sålt ur som inte varit ok.Skulle inte tro att det säljs fake-klockor på den sidan.
En sökning i fulurstråden ger att de tidigare sålt ur som inte varit ok.
Modellen i sig verkar finnas men med det boettlocket hade jag ställt mig lite frågande. Verkligen inget jag hade köpt iaf då den inte har några Breitlingelement egentligen.
Ja, helt rätt har inte Uret.se. Ref 3962 är en damdykarklocka på 29mm som jag förstår det. Detta kan vara en ref 3865
Iom att det är en hyllprodukt Breitling lät trycka sitt namn på är det svårt att veta vad som är rätt och fel. Om sedan någon kan köpa en noname klocka för 2’ och måla om tavlan och sälja för 12’? Förstår men att det kan hända och man bör vara kritisk.Äkta är den nog, men googlar man referensen snabbt så ser man att det är en del saker som verkar kunna vara hop-plock. Vridring och glas, t.ex.
Boettlocket tycker jag också, som @Aurum skriver, känns lite off - men inte lyckats hitta någon referensbild på hur det bör se ut.
Sant.Iom att det är en hyllprodukt Breitling lät trycka sitt namn på är det svårt att veta vad som är rätt och fel. Om sedan någon kan köpa en noname klocka för 2’ och måla om tavlan och sälja för 12’? Förstår men att det kan hända och man bör vara kritisk.
"Breitling-museum" är en dålig källa, en av de största skojarsajterna på nätet med en massa fejkklockor, drivs av storförfalskaren Herr März som är persona non grata på de flesta forum.Ja, helt rätt har inte Uret.se. Ref 3962 är en damdykarklocka på 29mm som jag förstår det. Detta kan vara en ref 3865
http://www.breitling-museum.com/1970-1979.html
http://forums.watchuseek.com/f11/vintage-breitling-diver-real-franken-1790946-2.html
Jag tycker det övre trycket ser kladdig ut men det är säkert en riktig Breitling. Skulle tro en rerf 3875 eller 3865. Boettlocket ställer jag mig också undrande till. Kronan lär ju vara fel också.
Ref 3875
Ref 3865
Edit: jag rättar mig själv, ref 3962 verkar vara en herrklocka med. Här med riktig boetlock;
http://breitlingsource.com/phpBB2/viewtopic.php?f=11&t=6151
Jag antar att du menar en viss Herbert Michael März!? Jag med i några Facebook-sidor den herren skapat och visst finns det många frågetecken kring hans handlande. Men du får gärna utveckla kring denne herres beteende."Breitling-museum" är en dålig källa, en av de största skojarsajterna på nätet med en massa fejkklockor, drivs av storförfalskaren Herr März som är persona non grata på de flesta forum.
"Breitling-museum" är en dålig källa, en av de största skojarsajterna på nätet med en massa fejkklockor, drivs av storförfalskaren Herr März som är persona non grata på de flesta forum.
Ibland svårt detta med referenser. Hyllade urmakare som är klåpare, hyllade märkesprofiler som är hjälpsamma och verifierar fuskur men blir helt tysta när det påpekas. Auktionshusexperter som inte kan urskilja fulur. Tillverkare som konfirmerar fakeklockor som äkta. Svårt att veta vem man ska lita på.har ställt mig frågande till den sidan förr, vore intressant med information.
Det är bara att titta på klockorna - http://www.breitling-museum.com/1970-1979.html, man behöver inte vara Breitlingexpert för att hitta ett tjugotal fejks på den sidan.Jag antar att du menar en viss Herbert Michael März!? Jag med i några Facebook-sidor den herren skapat och visst finns det många frågetecken kring hans handlande. Men du får gärna utveckla kring denne herres beteende.
Seamaster boett? Fel tavla, fel visare, fel krona... Riktig Frankenstein klocka helt enkeltJäkligt kool, men föddes inte så här:
https://www.tradera.com/item/190118/294899824/omega-armbandsur-klocka-vintage
Delarna för sig är ju fortfarande värda de pengarna...Seamaster boett? Fel tavla, fel visare, fel krona... Riktig Frankenstein klocka helt enkelt
Shit, drygt 1800kr och två dagar kvar. Man tjänar på att vara påläst...
Förmodar det är boetten som är fel, dvs att tavla och verk hör ihop. Är ju en jumbo Seamaster också.Seamaster boett? Fel tavla, fel visare, fel krona... Riktig Frankenstein klocka helt enkelt
Delarna för sig
Ja, så kan det ju visst vara om man behöver något specifikt, i detta fall kanske boetten?Delarna för sig är ju fortfarande värda de pengarna...
Så är det nog. Visarna ser dock fel ut till tavla.Förmodar det är boetten som är fel, dvs att tavla och verk hör ihop. Är ju en jumbo Seamaster också.
Förstår inte hur man tänker när man gör så små bilder, "förstoringen" blir inte större än den lilla bilden. Det är lika med en annan Omega säljaren har och inte helt ovanligt annars heller. Inte meningen man ska se klockan eller oförstånd? Minimal textinfo. Ibland är det otroligt att folk bjuder nåt överhuvudtaget.
Jag tror visarna kan höra ihop med tavlan. De brukar kunna se lite korta ut på dem. Särskilt minutvisaren där lysmassan slutar en bit in, möjligen är metallspetsen av längst ut.Seamaster boett? Fel tavla, fel visare, fel krona... Riktig Frankenstein klocka helt enkelt
Vi kan säkert få fler och bättre bilder av @holma20Jag tror visarna kan höra ihop med tavlan. De brukar kunna se lite korta ut på dem. Särskilt minutvisaren där lysmassan slutar en bit in, möjligen är metallspetsen av längst ut.
Men boetten hör förstås inte hemma där.