Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tänkte du på där...? Remouladvisarna?
Slarvig relume, ”för bra tryck” Chronometre istället för chronograph (svårt att tro att det förekom chronometerkronografer från B&M på 40-50talet). Kan självklart ha fel, sitter inte på nån vidare kunskap om den här typen av ur, men rent spontant känns den helt fel.Vad tänkte du på där...? Remouladvisarna?
Det kan nog i det mesta handla om okunskap hos säljaren eller möjligen att säljaren vill verka fullkomligt okunnig för att svära sig så fri det går, redan i annonsen. Men kladdiga visare är det verkligen.Slarvig relume, ”för bra tryck” Chronometre istället för chronograph (svårt att tro att det förekom chronometerkronografer från B&M på 40-50talet). Kan självklart ha fel, sitter inte på nån vidare kunskap om den här typen av ur, men rent spontant känns den helt fel.
Visarna hade jag kunnat ta för patinering. Indexen ser inte så kul ut dock. Lite pepparkaksglasyr- känsla på dem.Det kan nog i det mesta handla om okunskap hos säljaren eller möjligen att säljaren vill verka fullkomligt okunnig för att svära sig så fri det går, redan i annonsen. Men kladdiga visare är det verkligen.
Njae, jag tycker de ser ser ut som de borde. Jag ser inget särskilt att anmärka på.Någon som ser något skumt med dom här auktionerna?
https://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-...414571?hash=item33dc8ac72b:g:i0cAAOSwdW9aJUv4
https://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-...588748?hash=item33dae2308c:g:~AwAAOSw4CFY6hdi
eller är det bara jag, kanske lite fel tråd.
Får väl se om det finns fler som ser samma som jag, ful-ur är väl inte riktigt rätt i det här fallet.Njae, jag tycker de ser ser ut som de borde. Jag ser inget särskilt att anmärka på.
Fan, det missade jag. Mer scam än fulur då.Kanske blir det lite lättare så här :
För en som inte förstår så väl, vad är det vi tittar på? Båda baklocken har samma serienr?Fan, det missade jag. Mer scam än fulur då.
Får väl se om det finns fler som ser samma som jag, ful-ur är väl inte riktigt rätt i det här fallet.
En klocka med samma märke, i det här fallet Seiko och samma model 7a38-702a kan inte ha samma serienummer, i a f så vitt jag vet.För en som inte förstår så väl, vad är det vi tittar på? Båda baklocken har samma serienr?
Det är ju inte samma bilder, förstår om man har många klockor ute att man kan blanda i hop dom.Det finns en klar möjlighet att säljaren som säljer två likadana ur har blandat ihopa foton då det är samma bakboett på 2 olika bilder.Har du frågat?
Tycker mig att kunna passa in vissa skador på t.ex. glasringen och på bandhornen så det är mycket möjligt att det är samma (ful)ur.Mycket osäker på den här. Påminner starkt om en jag köpte i våras, som visade sig vara ommålad. Samma klocka??
http://da.auction2000.se/auk/w.Object?inSiteLang=&inC=DA&inA=20171114_1031&inO=64
Den jag köpte och lämnade tillbaka
Japp!Mycket osäker på den här. Påminner starkt om en jag köpte i våras, som visade sig vara ommålad. Samma klocka??
http://da.auction2000.se/auk/w.Object?inSiteLang=&inC=DA&inA=20171114_1031&inO=64
Den jag köpte och lämnade tillbaka
Jepp, verkar inte bättre. Säljaren testar en nytt mindre auktionsställe.Japp!
Visst är det den klockan.
Titta på dammunneslutningen på nedre halvan av subsekunden!
Det var det första jag såg förra gången jag tittade på detta ur!
Irriterande!
Även om det är en Omega som grund, så är väl den där ommålningen gränsfall till fejk och lurendrejeri.Redial :/ har Kontakta säljaren men han är välmedveten om att den är ommålad,
Ommålad cal 266 , sjukt tråkigt !Även om det är en Omega som grund, så är väl den där ommålningen gränsfall till fejk och lurendrejeri.
Ska den föreställa en www?
Det var så jag tänkte. Det mesta fel, därmed lurendrejeri att kalla den "Militär"Ommålad cal 266 , sjukt tråkigt !
Skulle det från början vara en militär så är det 30t2 som gäller ,
Finns inte mkt som stämmer där :/
Misströsta inte!Hej och hå, kom precis med här... oerhört deprimerande läsning. Har sannolikt själv minst 2 fulur om inte fler. Men så går det när man inte läser på. Ska nog bara köpa ett gäng klockor med 30t2 urverket och plocka ihop en franken eller två till mig själv som jag trivs med. Det känns ju inte som om man hittar några "äkta" i alla fall utan att vara proffs.