• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Eh, nej. https://www.tradera.com/item/341916/297151479/baume-mercier-aldre-armbandsur-utrop-1-sek
261580798_da26b65f-da53-419f-9472-91e5af0eb2fd.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Slarvig relume, ”för bra tryck” Chronometre istället för chronograph (svårt att tro att det förekom chronometerkronografer från B&M på 40-50talet). Kan självklart ha fel, sitter inte på nån vidare kunskap om den här typen av ur, men rent spontant känns den helt fel. :)
Det kan nog i det mesta handla om okunskap hos säljaren eller möjligen att säljaren vill verka fullkomligt okunnig för att svära sig så fri det går, redan i annonsen. Men kladdiga visare är det verkligen.
 

Exxet

Rolex
Ett annat exempel, skada på glas:
seiko 33.jpg
seiko 44.jpg

Orsaken till att jag "bråkar" om det är att när det bara fanns en annons att jag hade en deal med säljaren, vi var överens om ett pris, inget hände, mailade honom, fick svar "am sorry" inget mer, när jag sedan kollade hans auktioner fanns det 2 st annonser med, enligt mig samma klocka och olika priser, och radikalt höjt pris, påpekade detta för honom och fick detta svar, citat:
you are an idiot!?
Wish fraud?
I have Paypal!
Paypal always with me!
read my review !!
I have checked your rating account!
you are a little dealer! ?? Continue to sell your watch! :))
for you i do not want to sell the watch !!

Svarade att det var väldigt välskrivet och moget av honom, kontakta även Ebay efter det men av någon anledning ligger bägge kvar, men jag vet inte jag kanske har fel :oldman:
 

Husse

Patek

Kardinal

Breitling
Gillar att Bukowskis försökte sälja denna.
Lagom duktigt "klockexpert"
 

Bilagor

  • Screenshot_20170403-181727.png
    Screenshot_20170403-181727.png
    120.2 KB · Visningar: 116
  • Screenshot_20170403-181812.png
    Screenshot_20170403-181812.png
    134.8 KB · Visningar: 110

holma20

Panerai
Dessa som han beskriver "brittiska" armen , målades faktiskt om engång i tiden och återanvändes i brittiskaarmen men då byttes även boetten ut till en tjockare och bakboetten blev graverad (var ingen gravyr på första modellen)
Men denna är helt fel :/
 

Utvisaren

Patek
Hej och hå, kom precis med här... oerhört deprimerande läsning. Har sannolikt själv minst 2 fulur om inte fler. Men så går det när man inte läser på. Ska nog bara köpa ett gäng klockor med 30t2 urverket och plocka ihop en franken eller två till mig själv som jag trivs med. Det känns ju inte som om man hittar några "äkta" i alla fall utan att vara proffs. :( :( :(
 

Husse

Patek
Hej och hå, kom precis med här... oerhört deprimerande läsning. Har sannolikt själv minst 2 fulur om inte fler. Men så går det när man inte läser på. Ska nog bara köpa ett gäng klockor med 30t2 urverket och plocka ihop en franken eller två till mig själv som jag trivs med. Det känns ju inte som om man hittar några "äkta" i alla fall utan att vara proffs. :( :( :(
Misströsta inte!
Här kan du fråga om dina framtida inköp! Vi försöker hjälpa varandra att undvika franken och fulur!
Välkommen i gemenskapen, här har du fantastiska möjligheter att tjöts klockor med likasinnade och att trampa riktigt djupt i klockträsket!
Välkommen :)
 
Topp