• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

DrKlocka

Audemars
"Mycket sällsynt" Ja, det finns nog bara en.
"Urverket i gott skick" :depressed::dead:
263142495_5ab948e1-6fd1-4513-970d-96c410624bfe.jpg
263142495_4a8b0c90-15b4-49cb-a483-b1fc979c0145.jpg


https://www.tradera.com/item/190118/298961024/omega-constellation-herrur-ø34-ca-1966-fint-skick-
Haha usch, var nog bland det äckligaste, fortfarande fungerande urverk jag sett.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tur att jag såg ditt inlägg här, jag var faktiskt lite sugen på den.
7748FB86-09D0-480E-A4AD-2D2671A567FD.jpeg

Nu är ju denna uppenbar just pga av tavelfärgen men annars är SUWA-logotypen (tornadon) en vanlig tell. Den vänstra är inte rund nog i formerna.
000 i 7000 tycks även ligga på varandra på den vänstra tavlan.

När man tittat på många av dessa så ser man även att H och BE väldigt ofta är lite tjockare på originalen än de övriga bokstäverna i ”HI-BEAT”.
 

Utvisaren

Patek
Bara en fråga... alla dessa ur som dyker som är hel- eller halvskumma... rapporterar ni dem till tradera chrono24 osv? Jag menar, det blir ju ingen bättring någonstans om inte några fuskpellar åker dit/blir bannade från vissa sidor??? Fast det är kanske ett tröstlöst arbete som inte ger någon effekt? Fick själv idag bekräftat det jag redan trodde mig veta, en 40 tals Omega som skulle ha 30T2 i sig hade... något skiturverk med lite dittryckta nummer osv på. Fö sålt på chrono24. Ingen svindyr men oavsett... pengar i sjön om nu inte chrono backar upp en... men detta är ju efter deras 2 veckors pengar tillbakagaranti... som bara gäller om man... hör nu... INTE har öppnat och kontrollerat inuti klockan... (j-la k*k-chrono24)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
"Favorit" i repris. Två "Vintage" Sorna ute på Tradera.

474F19B7-38ED-472D-A353-6ACAB74CA419.jpeg


Det får bli samma text igen: dessa är teknisk sett inte falska, men det är rakt inga sjuttiotals NOS. Klockorna som är till försäljning är i den serien som nytillverkades för tiotalet år sedan av någon mindre nogräknad tillverkare som köpt namn och ett gäng omonterade boetter från Sornas konkursbo. Förutom skillnad i vad det är för verk (skräpkinesiskt istället för skräpschweiziskt som i originalet), så är funktionerna väldigt olika, där till exempel kronograffunktionen är begränsad till en minuts tidtagning (subdials på den här modellen är som ni kan se dag-månad). Så där originalet förvisso var tämligen skräp men åtminstone svårt sjuttiotalsfunky är det här bara skräp. Släng inte pengarna i sjön på dessa två.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor

Exxet

Rolex
Den här känns väl inte så bra va? enligt mig är det fel boett, ingen notch, trots att den är sönderpolerad, tavla o visare A M.
6139 1.jpg
6139.jpg
 

nocount66

Cartier
Den här känns väl inte så bra va? enligt mig är det fel boett, ingen notch, trots att den är sönderpolerad, tavla o visare A M.
6139 1.jpg
6139.jpg
Jag skrev också om denna i "Blocket.."-tråden. Inte många rätt på den tyvärr...
Men är det alltid Notch-case på Speed Timer-versionen? Då har jag lärt mig något nytt idag också =)
 

Exxet

Rolex
Jag skrev också om denna i "Blocket.."-tråden. Inte många rätt på den tyvärr...
Men är det alltid Notch-case på Speed Timer-versionen? Då har jag lärt mig något nytt idag också =)
Det vet jag inte men Proof versionen brukar ha det, men det finns ju alltid undantag, men köper jag en Proof-6139 vill jag att det ska vara med notch-caset. och som sagt stay away från den här.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Topp