• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hodinkee skrev lite om en Christie's auktion 2016 där en liknande Breguet triple calendar gick för 137.000CHF
https://www.hodinkee.com/articles/r...r-breguet-and-a-time-only-patek-philippe-1503

ChristiesGenevaMay2016-34.jpg
Ja tavla och visare ser onekligen rätt lika ut. Dock betydligt sämre tryck på Crawfords exemplar. Enklare månfas också.
Boetten ser som sagt bra ut så den kanske är riktig trots allt?

Datoluxen har som sagt likheter, titta på tavla och visare;
2DF7CB02-FEF8-4EE3-9ED6-CFC6F20D9891.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja tavla och visare ser onekligen rätt lika ut. Dock betydligt sämre tryck på Crawfords exemplar. Enklare månfas också.
Boetten ser som sagt bra ut så den kanske är riktig trots allt?
Dåliga tryck båda två, håller ju ingen hög klass. Detta är en av alla dessa klockor med ett finmärke på talan som jag tycker kostar för mycket.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja tavla och visare ser onekligen rätt lika ut. Dock betydligt sämre tryck på Crawfords exemplar. Enklare månfas också.
Boetten ser som sagt bra ut så den kanske är riktig trots allt?

Datoluxen har som sagt likheter, titta på tavla och visare;
2DF7CB02-FEF8-4EE3-9ED6-CFC6F20D9891.jpeg
Breguet måste haft riktigt dålig kvalitetskontroll då den första klockan har mycket dåligt tryck, dessutom skiljer "Breguet" mycket mellan klockorna. Jag tänker i synnerhet på B:et i Breguet. Öppna 6or och 9or på den från Christie's och stängda på den andra. Den från Christies har 31:e kl 12, den andra har 1:a kl 12. Kanske inte konstigt mtp olika urverk, och det kan ju skilja en del år mellan dessa och möjligtvis är klockan från crawford ett sent exemplar från en tid då märket chanserat. Intressant område detta.
 

Psykel

Patek

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Konstig, den där...
Sjukt skarpt tryck på datumen och så otroligt kladdigt på resten.

Oavsett så tycker jag inte att det är några direkta konstigheter att de säljer den, eftersom de trots allt noterat att tavlan är fixad.
Hoppas innerligt att den inte går för några pengar dock.
Ska jag vara ärlig läste jag inte.... Buckan brukar sällan nämna sådant så tog det bara för givet... :banghead:
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Är inte hundra på att det här är ett fulur, men jag gissar att det är en franken av en Sous Marine med risig kromboett och en Superman med risig tavla. Jag har sett massvis av Superman men aldrig den här varianten. Eller är det en rolig "rare bird" och jag blir paranoid för att den finns hos en oseriös säljare? Vad tror expertpanelen?
6wIhsEC.png
 
Topp