• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nope. Den börjar dock bli lite tröttsam. Kommentera på IG då.
Jag håller mig tyvärr borta från IG efter att ngn klurade ut vem jag var och kopplade till min KSprofil och var rätt obehaglig. Så försöker vara så anonym jag bara kan med anonymt nic här, kopplat till separat Gmail och ingen IG eller FB där klockor syns (och ej kan kopplas till min profil här)... Hoppas jag lyckats men folk är ju kreativa numera...
 

Husse

Patek
Måste vara ommålad?
11174613_fullsize.jpg

https://www.bukowskis.com/sv/lots/1055929-omega-seamaster-armbandsur-34-mm





Ja, jag trollar denna gång...
Jo visst ”känns” den ommålad!
Bra gjort, inga dammkorn och hög övrig kvalitet på lackeringen!
Tavlan ser allmänt fräschare ut än boetten, som har sina repor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag håller mig tyvärr borta från IG efter att ngn klurade ut vem jag var och kopplade till min KSprofil och var rätt obehaglig. Så försöker vara så anonym jag bara kan med anonymt nic här, kopplat till separat Gmail och ingen IG eller FB där klockor syns (och ej kan kopplas till min profil här)... Hoppas jag lyckats men folk är ju kreativa numera...
Såg att KS redan varit och dissat klockan.
 

Husse

Patek
Jag håller mig tyvärr borta från IG efter att ngn klurade ut vem jag var och kopplade till min KSprofil och var rätt obehaglig. Så försöker vara så anonym jag bara kan med anonymt nic här, kopplat till separat Gmail och ingen IG eller FB där klockor syns (och ej kan kopplas till min profil här)... Hoppas jag lyckats men folk är ju kreativa numera...
Satan så obehagligt!
Vet inte längre vilka som är värst, fysiska idioter eller nättroll/-dårar!
Råkat ut för båda varianterna.
Hoppas det inte blir värre!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Satan så obehagligt!
Vet inte längre vilka som är värst, fysiska idioter eller nättroll/-dårar!
Råkat ut för båda varianterna.
Hoppas det inte blir värre!
Ja... Nu går vi lite OT här men trenden är ju tyvärr inte positiv som jag upplever den. Är faktiskt rätt förvånad över alla som använder fullständiga namn på IG etc, postar bilder på sig själva och en PN Daytona... Men de kanske har livvakter också... Jag blev dock ännu mer paranoid/försiktig efter det tragiska inbrottet hos Niklas, vars underbara klockor vi nu inte längre får avnjuta... :(
 

Husse

Patek
Ja... Nu går vi lite OT här men trenden är ju tyvärr inte positiv som jag upplever den. Är faktiskt rätt förvånad över alla som använder fullständiga namn på IG etc, postar bilder på sig själva och en PN Daytona... Men de kanske har livvakter också... Jag blev dock ännu mer paranoid/försiktig efter det tragiska inbrottet hos Niklas, vars underbara klockor vi nu inte längre får avnjuta... :(
Har skrivit om det förut, men har ju fått min identitet lånad av nån idiot på blocket!
Inte kul... :(
Blivit utsatt för våld när jag jobbat i butik!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tror den där var på Tradera nyss. Kanske finns fler bilder där. Är verkligen ingen expert men jag tycker dels att den ser skum ut och att den vore befängt dyr även om den var äkta. Kollade lite efter referensbilder mha Google när jag såg den på Tradera och gravyren ser ju annorlunda ut.
Jag tror nog att klockan är korrekt. Dock har den tyvärr putsats blank och som sagt, priset är i saftigaste laget...
Läs om dem här samt referensbilder; https://klocksnack.se/threads/atp-the-even-dirtier-seventeen.80850/#post-2033064

Denna är en korrekt ATP Enicar som referens. Notera också att dessa bara är 30 mm.
1E97332C-36A1-47C0-9FCC-6D36C5436339.jpeg
D96B1348-41F8-40DE-AF14-89DE969409B8.jpeg
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tror nog att klockan är korrekt. Dock har den tyvärr putsats blank och som sagt, priset är i saftigaste laget...
Läs om dem här samt referensbilder; https://klocksnack.se/threads/atp-the-even-dirtier-seventeen.80850/#post-2033064

Denna är en korrekt ATP Enicar som referens. Notera också att dessa bara är 30 mm.
1E97332C-36A1-47C0-9FCC-6D36C5436339.jpeg
D96B1348-41F8-40DE-AF14-89DE969409B8.jpeg
Som sagt, jag är ingen expert på området. Men den på Blocket / Tradera har annorlunda gravyr än den på bobsys referensbilder. Det är inte anledning till oro?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Som sagt, jag är ingen expert på området. Men den på Blocket / Tradera har annorlunda gravyr än den på bobsys referensbilder. Det är inte anledning till oro?
Bobsys har ju överstruket ”ATP” etc. Klockorna graverades av militären och säkert manuellt av olika personer och vid olika batcher så gravyren kan nog skilja en hel del utan att behöva vara fel. Klockan ser för övrigt korrekt ut, så min bedömning är att gravyren är korrekt likväl.
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hade inte uppmärksammat fenomenet med Blancpain-inspirerade fejkbezels innan miwatch_vintage på Instagram uppmärksammade det i det här inlägget.
https://www.instagram.com/p/BmGMmRPHDA5
Det dröjde inte länge innan jag upptäckte en själv:
TqiOCO8.png

Nedan en referensbild på ett ex med korrekt ring som milwatch_vintage bidragit med:
b6t7aBL.png

Jag är inte aktiv på något annat forum än KS men det vore fint om ni som är det vill sprida det här där det ännu inte uppmärksammats. Ju fler käppar i hjulen hederligt folk kan åstadkomma för de här skojarna desto bättre.
 
Senast ändrad:
Topp