• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Den här ser ommålad ut.
https://www.tradera.com/item/190202/334205201/lemania-herrur-vintageklocka
LaI1RzO.jpg

Mii1R6o.jpg
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Enligt mig en av dom "bättre" A M-tavlorna, det som jag reagerar på är som sagts den glansiga lumen, men också O:en i Chronograph, dom ska vara lite i hoptryckta, typ som nån har satt sig på dom.

Då var det inte bara min allmänna känsla då. Nåja, ser ut att vara ett hyggligt ex i övrigt, kan man leva med AM-delar så varför inte? Men då ska det spelas med öppna kort.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lustigt. Jag mailar Garpenhus auktioner och informerar dem om att klockan är falsk. Inget svar eller tack, men något måste ha hänt. Klockan som hade mist sex dagar kvar till auktionsdatumet har nu plötsligt inga bud längre. Vad har hänt? Har Garpenhus kontaktat budgivarna och informerat om att klockan troligtvis är falsk och undrat om de vill stryka sina bud eller stå kvar?
Vad sedan att göra? Vi förlänger aktionstiden och struntar i att informera om att klockan är värdelöst skrot och dessutom olaglig att kränga och hoppas på bättre tur näst gång? Sticker huvudet i sanden som riktiga strutsar? Snyggt Garpenhus Auktioner, nu verkligen på min shit list.. :banghead:

upload_2018-12-6_21-28-11.png
Vilka skitstövlar Garpenhus Auktioner är. De sålde klockan trots att de visste att klockan var fel. De ringde upp mig och bedyrade att de aldrig skulle sälja någon kopia. Jag förklarade varför klockan var fel men de sa att deras urmakare hade tittat på urverket och att det faktiskt stod ”Oris” på verket och därför måste den vara riktig. Jag bad att få bild på verket så skulle jag visa var det egentligen var för verk. De lovade att skicka bild men gjorde inte det inte trots påminnelse. Sedan har de bara duckat för mina mejl. De hävdade dessutom att klockan kom från känd klocksamlare...

8EC88584-3084-404E-BAD6-02EB9B336316.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vilka skitstövlar Garpenhus Auktioner är. De sålde klockan trots att de visste att klockan var fel. De ringde upp mig och bedyrade att de aldrig skulle sälja någon kopia. Jag förklarade varför klockan var fel men de sa att deras urmakare hade tittat på urverket och att det faktiskt stod ”Oris” på verket och därför måste den vara riktig. Jag bad att få bild på verket så skulle jag visa var det egentligen var för verk. De lovade att skicka bild men gjorde inte det inte trots påminnelse. Sedan har de bara duckat för mina mejl. De hävdade dessutom att klockan kom från känd klocksamlare...

8EC88584-3084-404E-BAD6-02EB9B336316.png
Fy faen, blir ond på sådant. Den gick riktigt dyrt också. Hoppas denna tråden fastnar på google så Garpenhus Auktioner får vad de förtjänar.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Visst kommer den högre på google ju "bättre" ord som finns med? Till exempel om man är tydlig med sitt omdöme om att Garpenhus Auktioner är oseriösa och att de skapar problem för sina kunder.

ja en recension eller flera recensioner av Garpenhus Auktioner där det är tydligt i omdömet att felen inte beror på att de är okunniga utan på att de är oseriösa och en ren illvilja att blåsa sina kunder på norra europas största klockforum borde väl kunna komma upp i en googling...:confused:
 
Senast ändrad:

BoEtt

Rolex
Vilka skitstövlar Garpenhus Auktioner är. De sålde klockan trots att de visste att klockan var fel. De ringde upp mig och bedyrade att de aldrig skulle sälja någon kopia. Jag förklarade varför klockan var fel men de sa att deras urmakare hade tittat på urverket och att det faktiskt stod ”Oris” på verket och därför måste den vara riktig. Jag bad att få bild på verket så skulle jag visa var det egentligen var för verk. De lovade att skicka bild men gjorde inte det inte trots påminnelse. Sedan har de bara duckat för mina mejl. De hävdade dessutom att klockan kom från känd klocksamlare...

8EC88584-3084-404E-BAD6-02EB9B336316.png
Garpenhus auktioner ett auktionshus till att lägga på shit listan! Bedrövligt och sorgligt att de inte kan göra rätt.
 
Det ser lite ut som att datumen är skrivna med en detaljpensel (används vid modelmålning och bygge) alternativt en fin kaligrafi penna och sen ett blått bra bläck. Bygger mitt påstående på siffra nummer fyra som börjar tunnas ut och det är rätt vanligt om man inte lackar siffrorna.
 
Topp