Drev? Trodde detta var ett fulur med modellplansgnuggis eller har jag missat ngt?@Seikosthlm @eriksson850
Lugna er, vilket drev!
Ta nu ett par öl o ha en trevlig helg.
Annonsen är borta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Drev? Trodde detta var ett fulur med modellplansgnuggis eller har jag missat ngt?@Seikosthlm @eriksson850
Lugna er, vilket drev!
Ta nu ett par öl o ha en trevlig helg.
Annonsen är borta.
Tycker du? Ser nästan ut som en metallogga, hade de sådana?
Ser inte jag. Bilda mig tack
Tänker du på swiss made-texten? Kanske bryts av glaset? Annars ser den bra ut.
Tycker du? Ser nästan ut som en metallogga, hade de sådana?
Kan ha fel. Men jag tycker minutindex ser handmålade ut. Fördelningen relativt timmarna ser inte ut som att de bara är vridna lite runt visarhålet.Ser inte jag. Bilda mig tack
Den hade lurat mig om så är. Men svårt att säga 100 på de bilderna tycker jag...Kan ha fel. Men jag tycker minutindex ser handmålade ut. Fördelningen relativt timmarna ser inte ut som att de bara är vridna lite runt visarhålet.
Är ingen expert själv på dem men det har sagts att den lite glansiga lysmassan i timindex som det tycks vara på den på bilden tyder på AM. Svåra att hitta originalex verkar det. För det mesta är det alltid nåt med dem.
Enligt mig en av dom "bättre" A M-tavlorna, det som jag reagerar på är som sagts den glansiga lumen, men också O:en i Chronograph, dom ska vara lite i hoptryckta, typ som nån har satt sig på dom.
Enligt mig en av dom "bättre" A M-tavlorna, det som jag reagerar på är som sagts den glansiga lumen, men också O:en i Chronograph, dom ska vara lite i hoptryckta, typ som nån har satt sig på dom.
Med gaffel som @Fadershan brukar sägaDenna måste ju vara ommålad?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1129674-omega-seamaster-armbandsur-35-mm
Denna måste ju vara ommålad?
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1129674-omega-seamaster-armbandsur-35-mm
Med gaffel som @Fadershan brukar säga
Jojo, hyggligt.
Det är väl en klassisk s.k. Mallorca-Omega.
Är det ens solitt guld?
Med gaffel som @Fadershan brukar säga
Jojo, hyggligt.
Det är väl en klassisk s.k. Mallorca-Omega.
Är det ens solitt guld?
mm ser riktigt riktigt dåligt ut..
De verkar tyvärr sjukt okunniga. Inte bara med sådant här, utan på riktigt okunniga..Att de inte skäms eller verkar bry sig?
Vilka skitstövlar Garpenhus Auktioner är. De sålde klockan trots att de visste att klockan var fel. De ringde upp mig och bedyrade att de aldrig skulle sälja någon kopia. Jag förklarade varför klockan var fel men de sa att deras urmakare hade tittat på urverket och att det faktiskt stod ”Oris” på verket och därför måste den vara riktig. Jag bad att få bild på verket så skulle jag visa var det egentligen var för verk. De lovade att skicka bild men gjorde inte det inte trots påminnelse. Sedan har de bara duckat för mina mejl. De hävdade dessutom att klockan kom från känd klocksamlare...Lustigt. Jag mailar Garpenhus auktioner och informerar dem om att klockan är falsk. Inget svar eller tack, men något måste ha hänt. Klockan som hade mist sex dagar kvar till auktionsdatumet har nu plötsligt inga bud längre. Vad har hänt? Har Garpenhus kontaktat budgivarna och informerat om att klockan troligtvis är falsk och undrat om de vill stryka sina bud eller stå kvar?
Vad sedan att göra? Vi förlänger aktionstiden och struntar i att informera om att klockan är värdelöst skrot och dessutom olaglig att kränga och hoppas på bättre tur näst gång? Sticker huvudet i sanden som riktiga strutsar? Snyggt Garpenhus Auktioner, nu verkligen på min shit list..
Fy faen, blir ond på sådant. Den gick riktigt dyrt också. Hoppas denna tråden fastnar på google så Garpenhus Auktioner får vad de förtjänar.Vilka skitstövlar Garpenhus Auktioner är. De sålde klockan trots att de visste att klockan var fel. De ringde upp mig och bedyrade att de aldrig skulle sälja någon kopia. Jag förklarade varför klockan var fel men de sa att deras urmakare hade tittat på urverket och att det faktiskt stod ”Oris” på verket och därför måste den vara riktig. Jag bad att få bild på verket så skulle jag visa var det egentligen var för verk. De lovade att skicka bild men gjorde inte det inte trots påminnelse. Sedan har de bara duckat för mina mejl. De hävdade dessutom att klockan kom från känd klocksamlare...
Visst kommer den högre på google ju "bättre" ord som finns med? Till exempel om man är tydlig med sitt omdöme om att Garpenhus Auktioner är oseriösa och att de skapar problem för sina kunder.
Garpenhus auktioner ett auktionshus till att lägga på shit listan! Bedrövligt och sorgligt att de inte kan göra rätt.Vilka skitstövlar Garpenhus Auktioner är. De sålde klockan trots att de visste att klockan var fel. De ringde upp mig och bedyrade att de aldrig skulle sälja någon kopia. Jag förklarade varför klockan var fel men de sa att deras urmakare hade tittat på urverket och att det faktiskt stod ”Oris” på verket och därför måste den vara riktig. Jag bad att få bild på verket så skulle jag visa var det egentligen var för verk. De lovade att skicka bild men gjorde inte det inte trots påminnelse. Sedan har de bara duckat för mina mejl. De hävdade dessutom att klockan kom från känd klocksamlare...
Haha, kool. Vad jag vet har man aldrig haft mer komplicerade funktioner än centrumsekund i dessa boetter. Annat verk och handmålad tavla förmodar jag. Om kalendern nu fungerar...
Ser ingen visare för datumet, och ”månfasen” ser ditmålad ut, alltså som att där inte finns något ”fönster”.Haha, kool. Vad jag vet har man aldrig haft mer komplicerade funktioner än centrumsekund i dessa boetter. Annat verk och handmålad tavla förmodar jag. Om kalendern nu fungerar...
Är iof en visare kl12 och tycker det ser ut som ett månfasfönster, men vem vet? Kreativt iaf!Ser ingen visare för datumet, och ”månfasen” ser ditmålad ut, alltså som att där inte finns något ”fönster”.
Justfan, det är ju subsekund - du kanske har rätt? Äre nån som slängt in en Cosmic i en seamasterboett tro? Med lite hemmapul på tavlan?Är iof en visare kl12 och tycker det ser ut som ett månfasfönster, men vem vet? Kreativt iaf!
Kreativt, såg lite gulligt ut