• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Audacion

Omega
Är denna Oris således också "ful"?

s-l1600.jpg
Ingen? Undrar om jag ska köpa dessa. De ligger just nu på drygt 600 kr.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor

Men fy vad olustigt att hamna i den här kategorin!
Jag köpte den på tratten för ett antal år sedan , ingen märkning på baksidan, endast framsidan.
Som jag har skrivit har jag inte kommit fram till vem som använt den tidigare eller vart.
Tror ni verkligen att nån slängt på en gnuggis eller liknande på urtavlan? Den ser gammal ut , så jag tror inte det, men men... att hamna på ”fulurssidan” kändes mindre coolt måste jag säga...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Men fy vad olustigt att hamna i den här kategorin!
Jag köpte den på tratten för ett antal år sedan , ingen märkning på baksidan, endast framsidan.
Som jag har skrivit har jag inte kommit fram till vem som använt den tidigare eller vart.
Tror ni verkligen att nån slängt på en gnuggis eller liknande på urtavlan? Den ser gammal ut , så jag tror inte det, men men... att hamna på ”fulurssidan” kändes mindre coolt måste jag säga...
Fast det får man väl ta för givet om man inte hittar någon pålitlig källa?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Men fy vad olustigt att hamna i den här kategorin!
Jag köpte den på tratten för ett antal år sedan , ingen märkning på baksidan, endast framsidan.
Som jag har skrivit har jag inte kommit fram till vem som använt den tidigare eller vart.
Tror ni verkligen att nån slängt på en gnuggis eller liknande på urtavlan? Den ser gammal ut , så jag tror inte det, men men... att hamna på ”fulurssidan” kändes mindre coolt måste jag säga...
Jag tror absolut att det är en modellflyggnuggis. Det ser precis ut som en sån, med den där genomskinliga kanten runt om trycket. Jämför också hur kluddig flygvapenloggan är relativt Precimaxloggan.
817hZ3m.png

Den här teorin presenterades redan 2013 ser jag, om än inte direkt övertydligt. Från Dagens vintageur:
Hm..märkningen känns mer Revell än Revelj & Revär..:)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag tror absolut att det är en modellflyggnuggis. Det ser precis ut som en sån, med den där genomskinliga kanten runt om trycket. Jämför också hur kluddig flygvapenloggan är relativt Precimaxloggan.
817hZ3m.png

Den här teorin presenterades redan 2013 ser jag, om än inte direkt övertydligt. Från Dagens vintageur:

Att du hittade det där gamla inlägget :) att benämna det fulur är väl att ta i; modifieringen känns oskyldig och naiv; det är väl helt enkelt en Precimax med en dekal från en byggsats ;)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Cool! Bara det inte är nån som gnuggat dit en gnuggis från ett modellplan på tavlan;)

Haha, Gummo, tja risken finns ju!

Tänkte be övriga tråddeltagare att stoppa undan tjära och fjädrar. Kommentaren om "Revell" kanske var väl kryptisk för någon som inye byggt modeller tänkte jag. Men nu vete fan... Några år senare är idén plötsligt befängd? Det här börjar kännas bedrövligt.
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
@Seikosthlm @eriksson850

Lugna er, vilket drev!
Ta nu ett par öl o ha en trevlig helg.
Annonsen är borta.
Nja, drev vet jag inte om jag tycker. Bara att det kanske ska forskas mer på klockan, alternativt att det framgår i annonsen att det finns oklarheter kring den.

Som det var nu så stod det ju som att klockan utan tvekan är ett militärur.
Om det nu visar sig att det är en hemmålad tavla i sliten förgylld boett så är ju priset på 5000:- väl magstarkt.
 
Topp