• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

holma20

Panerai
@holma20 ser att du vann denna.
Screenshot_20190303_194823.jpg

Tror tavlan är renoverad precis som Kaplans skrev när den såldes nyligen. Kanske bara relumad men ändå.
Tänkte om du vill gräva mer i det innan du betalar....
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3509/vara/1506343
Tack för tipset :) ska kika på det !
Buda åt en annan dock , du vet nog vem ;) så de får bli upp till honom :) men ska informera,
Tack igen !
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nu är ju allting ORIGINAL TOPP SUPER skick men jag hade ändå varit försiktig. Tror tavlan är ommålad. Måste erkänna att denna inte är så dålig som de brukar vara, men avsaknad av lume, lite ojämn text och minutindex (tex ej centrerat kring 12), hårt polerad boett och härjade visare i kombination med "prickfri" kolsvart tavla känns sådär....
Screenshot_20190306_090820.jpg

Är inte proffs på dessa, men tycker att eventuella köpare ska kolla upp den lite mer noggrant innan man kastar iväg sina slantar.
 

holma20

Panerai
Nu är ju allting ORIGINAL TOPP SUPER skick men jag hade ändå varit försiktig. Tror tavlan är ommålad. Måste erkänna att denna inte är så dålig som de brukar vara, men avsaknad av lume, lite ojämn text och minutindex (tex ej centrerat kring 12), hårt polerad boett och härjade visare i kombination med "prickfri" kolsvart tavla känns sådär....
Screenshot_20190306_090820.jpg

Är inte proffs på dessa, men tycker att eventuella köpare ska kolla upp den lite mer noggrant innan man kastar iväg sina slantar.
Är det han targ i Karlskoga ?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

holma20

Panerai
Jag var också skeptisk pga det men sett andra med snett M... Vet inte... Minutindex ser bra ut. Inga limrester runt logga etc. Inte övertygad åt ngt håll än. Hade varit bra med en bild under black light för att bekräfta Tritium och inte luminova. Hade kunnat ge en fingervisning.
Screenshot_20190311_135001.jpg
A jag är inte 100 men fortfarande skeptisk till den texten :/
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Sånt man hade för att se hemlig text när man vad kid ;) Typ lila ljus. Man ser då hur lysmassa reagerar, ochTritium reagerar annorlunda än luminova, som oftan används vid relume. Inga garantier men om det är luminova är den def relumad, ochdå ökar ju risken för redial. Glaset är bytt, boetten polerad, men tavlan helt krisp. Kan ske men ovanligt. Säger som sagt INTE att den är renoverad, men förstår att man blir skeptisk när den obalansen råder. Dock har jag som sagt inga riktiga bevis för redial.
 

MyWatchShowsTime

Panerai
2-Faktor
Sånt man hade för att se hemlig text när man vad kid ;) Typ lila ljus. Man ser då hur lysmassa reagerar, ochTritium reagerar annorlunda än luminova, som oftan används vid relume. Inga garantier men om det är luminova är den def relumad, ochdå ökar ju risken för redial. Glaset är bytt, boetten polerad, men tavlan helt krisp. Kan ske men ovanligt. Säger som sagt INTE att den är renoverad, men förstår att man blir skeptisk när den obalansen råder. Dock har jag som sagt inga riktiga bevis för redial.

Jag förstår, kan jag hitta det lila ljuset någonstans i hemmet ?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Kommenterade att den var relumad. Kommentar borttagen. Detta är ju vanligt förekommande av Instaockrarnan. Grisiga jävlar imo. Vad har de egentligen för ansvar? Har köpt av denne herre förut. Han är ett svin. Har även skitrykte på OF.
Screenshot_20190312_101846.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kommenterade att den var relumad. Kommentar borttagen. Detta är ju vanligt förekommande av Instaockrarnan. Grisiga jävlar imo. Vad har de egentligen för ansvar? Har köpt av denne herre förut. Han är ett svin. Har även skitrykte på OF.
Screenshot_20190312_101846.jpg
Är den relumad? Kan inte se på denna bilden.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Är den relumad? Kan inte se på denna bilden.

Den som gick på tradera ?
Såldes på Kaplans i höstas för 1700 ex provis. Då beskriven som renoverad urtavla. Tror nog inte det är en redial, men ganska klar relume. Titta på plupparna. Ojämna och ngt svart under (gammalt radium?). Slår vad om att en Geiger mätare hade visat på ganska låg strålning.....
Och ja den såldes nyss på tratten. Se ovan.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3509/vara/1506343
Screenshot_20190312_103432.jpg
 
Topp