• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulursvarningar

Den Tissot jag nyss sålde på forumet för 1900kr säljer han nu. Han har tydligen glömt att visarna var relumade. Den har tydligen också blivit 1mm större. Och som alla hans klockor är den möjligen opolerad.... Det var även den klocka jag köpte av honom. När jag fick hem den och sade att den var polerad, och dessutom skadad på tavlan som var helt skadefri anklagade han mig för att vara en ung grabb med OCD...
Screenshot_20190312_103959.jpg

Den Tissot jag nyss sålde på forumet för 1900kr säljer han nu. Han har tydligen glömt att visarna var relumade. Den har tydligen också blivit 1mm större. Och som alla hans klockor är den möjligen opolerad.... Det var även den klocka jag köpte av honom. När jag fick hem den och sade att den var polerad, och dessutom skadad på tavlan som var helt skadefri anklagade han mig för att vara en ung grabb med OCD...
Han har nog tagit hänsyn till visarna då han säljer den 650 kr billigare ;)

1 mm är ändå okej. :rolleyes:
Min 34 mm Zodiac blev 36 mm i hans ägo.

Tråkigt att höra och se. Jag har förstått att detta inte är första gången han sålt klockor i ett skick under beskrivet. Har du hört av dig till honom gällande detta?

Är den relumad? Kan inte se på denna bilden.
Har aldrig sett så slarvigt appliceradt lume annars. Jag tror också på relume. Vad får dig att tveka?
Jag kommenterade Midon men har tog bort kommentaren
Hade varigt intressant att UV-ljus testa lumet eller giger-då tavlan har radium brännmärke. Skulle tro att visarna kanske också är relumade?

Hur har den hamnat hos honom? Sålde @holma20 den?

Har aldrig sett så slarvigt appliceradt lume annars. Jag tror också på relume. Vad får dig att tveka?

Hade varigt intressant att UV-ljus testa lumet eller giger-då tavlan har radium brännmärke. Skulle tro att visarna kanske också är relumade?

Budade hem den åt honom :) så påsättåvis kan man väll säga att jag sålde till honom:)
Men fick ju redan på i efterhand i denna tråd att den var relumad

Sen kan ju inte jag ta ansvar för vad han gör med klockorna, vet iaf att han har fått info av någon ang. Infon på kaplans

Såldes på Kaplans i höstas för 1700 ex provis. Då beskriven som renoverad urtavla. Tror nog inte det är en redial, men ganska klar relume. Titta på plupparna. Ojämna och ngt svart under (gammalt radium?). Slår vad om att en Geiger mätare hade visat på ganska låg strålning.....
Och ja den såldes nyss på tratten. Se ovan.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3509/vara/1506343
Screenshot_20190312_103432.jpg
Jo, håller med när jag ser på dessa bättre bilder. Lysmassan är för ojämn för att ha kommit från en respektabel tillverkare.

Absolut det tror jag.
Ja de är nog också relume.
Sen kan ju inte jag ta ansvar för vad han gör med klockorna, vet iaf att han har fått info av någon ang. Infon på kaplans
Lägger inte ansvaret på dig. Jag gillar inte hur han gör business. Thats all.
Detta med att info om defekter alltid försvinner ngn stans i leden gör mig lack.

Kommenterade att den var relumad. Kommentar borttagen. Detta är ju vanligt förekommande av Instaockrarnan. Grisiga jävlar imo. Vad har de egentligen för ansvar? Har köpt av denne herre förut. Han är ett svin. Har även skitrykte på OF.
Screenshot_20190312_101846.jpg
Tack för varningen, värt att vara extra uppmärksam eller kanske undvika säljaren helt.

Tack för varningen, värt att vara extra uppmärksam eller kanske undvika säljaren helt.
Jag har köpt av honom. Är för visso trots allt nöjd med klockan (men har behövt byta massa delar och så) men han har en förkastlig moralisk kompass. Man får köpa av honom som av vilken Blocket/Tradera filur som helst - lita inte på något utan granska bilder noga, och be honom ändra visarna så han inte döljer skador etc. Han nämner inget dåligt, du får hitta allt själv.

När jag köpte hade tavlan små skador som han inte nämnde, visarna var relumade vilket han lovade att de ej var, och boetten var polerad vilket han trodde att den inte var. När jag påpekade detta sade han att jag var en ung grabb med OCD. Han står mao inte så högt i kurs hos mig.

Jag har köpt av honom. Är för visso trots allt nöjd med klockan (men har behövt byta massa delar och så) men han har en förkastlig moralisk kompass. Man får köpa av honom som av vilken Blocket/Tradera filur som helst - lita inte på något utan granska bilder noga, och be honom ändra visarna så han inte döljer skador etc. Han nämner inget dåligt, du får hitta allt själv.

När jag köpte hade tavlan små skador som han inte nämnde, visarna var relumade vilket han lovade att de ej var, och boetten var polerad vilket han trodde att den inte var. När jag påpekade detta sade han att jag var en ung grabb med OCD. Han står mao inte så högt i kurs hos mig.
Tack för att du delar med dig av köpupplevelsen, intressant när ett varumärkes första intryck inte matchar upplevelsen i slutänden.

11552560_fullsize.jpg

Ska man skratta eller gråta? :D
https://www.bukowskis.com/en/lots/1141464-omega-constellation-pie-pan-chronometer-wristwatch-34-mm

At folk bjuder.... Står renoverad tavla, men den ser ju ut som ett barn har målat den, Dessutom sönderpolerad GSboett.... 5500n bud nu... WHAT THE F***?

Det där är nog det sämsta jag sett, faktiskt.
Eller... Det har säkert funnits kladdigare och hemskare tavlor hos privatpersoner (eller "privatpersoner") på Tradera, men att Bukowskis inte bara valde att hoppa denna är ju lite tråkigt.

Men. Eftersom folk inte slutar vara så dumma så tjänar de ju drygt 2 000 kr på den (i skrivande stund).

Eller... Det har säkert funnits kladdigare och hemskare tavlor hos privatpersoner (eller "privatpersoner") på Tradera, men att Bukowskis inte bara valde att hoppa denna är ju lite tråkigt.

Men. Eftersom folk inte slutar vara så dumma så tjänar de ju drygt 2 000 kr på den (i skrivande stund).
Helt obegripligt... Vem köper? Måste vara ngn riktigt grön person? Fine att man köper finrenoverade tavlor, eller köper för delar typ om denna hade bra boett... Men inget på denna är ju något att ha...

Jag vet inte vad som är mest pinsamt, den "renoverade"tavlan eller the facto att Bukowskis har tagit emot klockan? Hmmm..

Tillbaka
Topp