• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Är nog inget ”fel” med denna förutom att tavlan (med den dåliga bilden)
Är ommålad
7DE966C7-D5CC-4C39-95F0-09C8240E579B.png
Var säljs den? Bra med länk så vi kan kolla🙏🏻
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
För en liten novis som undertecknad så blir man ju lite nyfiken på hur just den här modellen är tänkt att fungera rent klockmässigt så att säga...?
Är det en inre bezel som är rörlig och hur då i så fall?🤔
Det finns liknande modeller där innerringen vrids med kronan i intryckt läge. Jag har dock bara sett det på automatiska klockor utan hand winding, eftersom funktionen annars skulle störas. Vanligare är en separat krona för innerringen.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Den här är väl knappast ok?
Ja, datumets placering och täkt baksida avslöjar den, även helt utan kunskap om modellen i övrigt.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Den här är väl knappast ok?
Nä. Jag kan inget om Tissot, men det krävdes ju inte mycket sökande för att konstatera att T063617A ska vara en kronograf med ett helt annat utseende. Framsidan verkar försöka se ut som en Ballade, som den här: https://www.tissotwatches.com/en-en/t1084081605700.html
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Denna kan väl inte vara rätt? Ser ut som någon Swatch i byggkvalité. Länken ser dock rätt ok ut..

hd_item_1490798_4f42677ae2.jpg
hd_item_1490798_b93ae60aca.jpg

Nej, jag kan inte tänka mig att dessa (finns väl två) är kosher.
Har tänkt på det varje gång jag råkat scrolla förbi dem. Det mesta känns knas.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Denna ser inte helt rätt ut heller. Fin klocka men loggan är inte den ursprungliga och har dessutom hamnat på of center

1604590429702.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denna ser inte helt rätt ut heller. Fin klocka men loggan är inte den ursprungliga och har dessutom hamnat på of center

1604590429702.png
Tror den tavlan är som den skall faktiskt. Fler har logga förskjuten till vänster.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror du det? Loggan ser nästan för liten ut och samt eventuellt dåligt tryck med (men det kan ju vara repigt glas som stör)?
Yes, men lade inte så många minuter på det. Tyckte helheten såg bra ut så kollade bara om andra hade förskjuten logga och det hade dem. Är man spekulant ska man helt klart gräva vidare och detaljstudera.
 

Urvaken

Breitling

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Den här kan inte vara original va? Känns som att de stoppat in ett mindre urverk i en större boett?
ED80B188-9800-4E33-9B9F-AA3C5EEDF07E.jpeg
6496AC31-B239-4DD3-8B6A-484679906268.jpeg
Även om det finns korrekta exempel på klockor med stora boetter och mindre verk så är du rätt ute i din känsla vad gäller den där.
Kvalificerat fulur.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan du förtydliga. Finns dessa Omegor på riktigt? Ser ut som en ren kopia av Cartier, boett, visare, typ allt.
Hittade att Movado gjort en plankning likväl

1605700156652.png
Yes, de verkar uppenbarligen göra det. Sett flera under åren. Har iofs aldrig slagit på referensen på Omegas sida så kan inte vara 100% säker.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Yes, de verkar uppenbarligen göra det. Sett flera under åren. Har iofs aldrig slagit på referensen på Omegas sida så kan inte vara 100% säker.
Om så är fallet förstår jag inte hur Cartier kan ha gått med på det. Det är ju en ren solklar plankning. Men dom kan ju omöjligt heta Panther dessutom. Känns väldigt olikt en tillverkare som Omega att göra på sådant sätt. Jag är skeptisk
 
Topp