Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har den blivit servad?
Om nej - gör det.
Absolut; regelbundet, senast i april i årHar den blivit servad?
Om nej - gör det.
Alright, svårt att se att något skulle vara slitet i verket i så fall. Om du inte varit hos en urmakare som "fuskat"..Absolut; regelbundet, senast i april i år
Men vad bör normal reserv bara, vet att nyare ur bör hålla ca 48 Tim. Min klarar ca 20Alright, svårt att se att något skulle vara slitet i verket i så fall. Om du inte varit hos en urmakare som "fuskat"..
En relativt nyservad klocka börha en gångreserv väldigt nära den som den hade som ny...Men vad bör normal reserv bara, vet att nyare ur bör hålla ca 48 Tim. Min klarar ca 20
Tror hans har 22h. Han syftar nog på nyare årsmodeller?En relativt nyservad klocka börha en gångreserv väldigt nära den som den hade som ny...
Tror hans borde ha åtminstone 40-45h, 35-40h har varit typ minimistandard på klockor sedan 50 talet.Tror hans har 22h. Han syftar nog på nyare årsmodeller?
Stämmer gott det. Okej, ja då får jag kolla det lite extra vid nästa service om några år, inga större problem. Mest nyfikenhet. Tack44 timmar om du har cal. 1120
Så du ska skita i att serva en klocka med riktigt dålig gångreserv? Kul experiment, uppdatera oss gärna om hur dyrt det blir att serva en Omega när den rasat totalt.Stämmer gott det. Okej, ja då får jag kolla det lite extra vid nästa service om några år, inga större problem. Mest nyfikenhet. Tack
Så du ska skita i att serva en klocka med riktigt dålig gångreserv? Kul experiment, uppdatera oss gärna om hur dyrt det blir att serva en Omega när den rasat totalt.
Du kan ju inte sitta och tala om vad en service ska kosta bara för din kostade en viss summa. Det skiljer ju från fall till fall.Det ska inte handla om 6000 till 7000kr, inte ens hos ad eller auktoriserad verkstad. Det kan vara hälften av detta och alldeles utmärkt utfört. Nymans tar 5100kr och då ingår polering. Klockmaster globen som är auktoriserad omega verkstad gör det billigare än så. Kan man tänka sig att lämna till fristående urmakare så kanske runt 3000 för en fullservice.
Beror nog på vad som behövs bytas?Det ska inte handla om 6000 till 7000kr, inte ens hos ad eller auktoriserad verkstad. Det kan vara hälften av detta och alldeles utmärkt utfört. Nymans tar 5100kr och då ingår polering. Klockmaster globen som är auktoriserad omega verkstad gör det billigare än så. Kan man tänka sig att lämna till fristående urmakare så kanske runt 3000 för en fullservice.
Självklart Inte!!!Du kan ju inte sitta och tala om vad en service ska kosta bara för din kostade en viss summa. Det skiljer ju från fall till fall.
En urmakareSjälvklart Inte!!!
Menade bara att om klockan inte butt som komponenter som behöv vid 16 års ålder så lär det kosta Endel....
Vem vet vad som behövs?...
Jag har talat om att en normalservice av denna klocka inte ska kosta 6-7k utan ligga på annan nivå. Denna klocka är ju vidare regelbundet servad så några större överraskningar handlar det inte om. Jag har servat tiotals omegor och har hygglig koll på vad en service går på. Det är vidare att skilja på en regelbunden normalservice av ett automatverk och att lämna in en klocka som kanske inte är servad någonsin och där hela dess hitorik är helt okänd.Du kan ju inte sitta och tala om vad en service ska kosta bara för din kostade en viss summa. Det skiljer ju från fall till fall.
Om det händer ,är du den första jag kontaktarSå du ska skita i att serva en klocka med riktigt dålig gångreserv? Kul experiment, uppdatera oss gärna om hur dyrt det blir att serva en Omega när den rasat totalt.
Sant, hade jag inte ens tänkt påOm den servades i april så har du väl 1 års garanti på servicen? Bara att gå tillbaks till urmakaren och få det åtgärdat.
Skriv här i tråden, det blir mysigt.Om det händer ,är du den första jag kontaktar