• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Galna pandasjukan

ozzyozzy

Cartier
Vad menas med c-boetter? Cushion?
Jag vet faktiskt inte vad ursprunget till uttrycket är, men det är en distinkt sjuttio-talig boettform. Din gissning på cushion låter inte orimlig. Här är tre av mina:
image.jpeg


Mer kända exempel är om jag förstår det rätt ofta speedmaster MK x
 
D

Deleted member 1154

Guest
En Tudor Big Block ska jag nog försöka leta upp på sikt, ser trevlig ut helt klart
 
  • Like
Reactions: Ako

audotcom

Panerai
Slår även jag ett slag för Tudors panda kronografer. Helt klart ett bra alternativ. Dock som några redan nämnt så har dom stigit en del i värde..
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
QZI9bkd.jpg


Min moddade speedmaster med servicetavla från ref 3570.31 (Mitsukoshi) som jag fick tag på från en medlem på ett annat forum.

Visare inköpta från Ofrei (Black Hr/Min HAN-4492).

Rob. Engström gjorde jobbet för runt 2000 kr. Eloge till urmakaren som lyckades vara varsam med den vita visaren för sweeping second. Han varnade mig innan att den i 99 fall av 100 går sönder då den är så bräcklig och sitter som berget.
 
Topp