No problems där, i de allra flesta fall så håller jag med dig om att böcker tenderar att vara bättre än filmer/serier. Bara inte i GoT-fallet.Haha nu känner jag mig gammalmodig som föredrar böckerna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
No problems där, i de allra flesta fall så håller jag med dig om att böcker tenderar att vara bättre än filmer/serier. Bara inte i GoT-fallet.Haha nu känner jag mig gammalmodig som föredrar böckerna
Om ca. 13 minuter kommer det första avsnitten ses. Sedan är min oskuld borta .
Håller med om att kapitlen om Bran blir jäkligt tjatiga i böckerna, men du måste ju hålla med om att GRRM är bra mycket bättre på att hålla ihop berättelsen? Se bara vad som händer så fort GoT-författarna får kontrollen i fem minuter...Böckerna var bland det tristare jag läst faktiskt. Det som är sämre i den i övrigt fantastiska serien (låg likeability hos de gnälliga figurerna, ologiska kast i handlingen) är mycket värre i böckerna.
@Macklin Hur använder du spoilertaggen? Vill gärna diskutera men inte förstöra för andra
Tack @Macklin och @snoozarn Anledningen till att tidsresande inte kommer ha en längre eller större påverkan på serien är för att Martins version innebär en platt tidslinje. Att Ned stannar upp vid the Tower of Joy när han hör Brans röst hände då också och tillförde inget nytt, vilket innebär att alla handlingar Bran gör i det förflutna redan har haft inverkan på nutiden Inga återuppstådda karaktärer den vägen inte! Sen är jag rätt säker på att showen pissar på vargarna, det är nog bara Ghost som har chansen att överleva lite längre
Jag förstår hur du menar, men jag tycker ändå att det förtar känslan av att allt kan hända i nuet när man kan förklara plötsliga vändningar med att det har tidsresandet redan bäddat för. Three eyed raven sa ju till och med för några avsnitt sen att "the past is already written, the ink is dry". Hur ska man tolka det nu när detta har hänt? Har Bran krafter som ingen greenseer haft innan? Eller är Hodor ett specialfall som dessutom gjorde honom handikappad, något som kommer avskräcka Bran från att testa att påverka någon annan i det förflutna? Hursomhelst är det intressant att se hur serien tar det här vidare och om den kommande boken kommer ha samma innehåll.
På tal om vargar, i böckerna nämns ju Aryas varg Nymeria som har bildat en gigantisk flock i Flodlanden där det mesta av kriget skedde. Hon kanske kommer göra en comeback samtidigt som Arya ger upp sina försök att bli ingen och tar sig tillbaka till Westeros? Man kan ju hoppas. Vore coolt med tidernas största vargflock på familjen Starks sida i kriget mot Bolton.
Segt?! Det var ju kopiöst tryck! Den här säsongen bjuder på mindre dötid (och färre full frontals) än tidigare säsonger IMO.Bra avsnitt om än lite segt.
Vet inte. Den postades på 9gags Instagram-konto, har försökt kolla kommentarerna där för att se om någon hade fått fram det men det är så jävla många kommentarer. Postade även bilden i den här tråden, tänkte se om någon där kanske visste.Vad kan det vara för klocka?
Gaaah så få avsnitt kvar! Vad mer för story kan de få plats?!
Skulle det inte bli 8 säsonger?Jag vet. Och nästa säsong borde vara den sista.
8 säsonger varav de två sista skulle ha färre avsnitt har jag för migSkulle det inte bli 8 säsonger?
Det måste börja krigas nu... orkar inte vänta längreGaaah så få avsnitt kvar! Vad mer för story kan de få plats?!