• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Game of Thrones tråden

Veratio

Cartier
Om ca. 13 minuter kommer det första avsnitten ses. Sedan är min oskuld borta ;).

Hur gick det? Antar att du är inne på säsong två nu, sjukanmält dig från jobbet och beställt pizza från enda nattöppna stället i stan!?

Gillar sista säsongen skarpt, händer mer framåt än de två sista säsongerna! Sista avsnittet var dock lite trist, men det är helt klart dagens höjdpunkt! Måndagar. :)
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Böckerna var bland det tristare jag läst faktiskt. Det som är sämre i den i övrigt fantastiska serien (låg likeability hos de gnälliga figurerna, ologiska kast i handlingen) är mycket värre i böckerna.
Håller med om att kapitlen om Bran blir jäkligt tjatiga i böckerna, men du måste ju hålla med om att GRRM är bra mycket bättre på att hålla ihop berättelsen? Se bara vad som händer så fort GoT-författarna får kontrollen i fem minuter...
 

Macklin

Cartier
Det stora i gårdagens avsnitt var ju att man fick reda på att the Others är skapade av Children of the forest. Ett vapen mot människorna som gick överstyr. Kommer detta från George RR Martin eller kommer den sista boken innehålla en annan förklaring?

Och sen har vi ju det här tidsresemomentet i slutet, när Bran går in i Hodor/Wylis. Wylis har alltså gått runt i 30 år och mumlat hold the door som uppladdning för den dagen då han ska hålla en dörr stängd mot en legion av is-zombies. Jag ogillar i regel tidsresande då det får hela berättelsen att kännas förutbestämd eller helt enkelt väldigt rörig. Kommer alla utmaningar nu mötas med ett lämpligt hopp tillbaka i tiden som räddar allt? o_O
Eller var det en engångsgrej?

Är egentligen mer ledsen över att Summer dog, börjar bli dåligt med vargar kvar i serien. :(

Annars var det intressant att se Aryas scener i detta avsnittet då de indikerar att hon kommer bryta med the Faceless Men snart och kanske återvända till Westeros nu när Jon och Sansa rustar för krig om Winterfell. En uppgörelse med Ramsay Bolton där Arya gör som hon gjorde med Meryn Trant vore nåt att se! :facepalm:
VARNING FÖR STARKA BILDER
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tack @Macklin och @snoozarn :) Anledningen till att tidsresande inte kommer ha en längre eller större påverkan på serien är för att Martins version innebär en platt tidslinje. Att Ned stannar upp vid the Tower of Joy när han hör Brans röst hände då också och tillförde inget nytt, vilket innebär att alla handlingar Bran gör i det förflutna redan har haft inverkan på nutiden :) Inga återuppstådda karaktärer den vägen inte! Sen är jag rätt säker på att showen pissar på vargarna, det är nog bara Ghost som har chansen att överleva lite längre :(
 

Macklin

Cartier
Tack @Macklin och @snoozarn :) Anledningen till att tidsresande inte kommer ha en längre eller större påverkan på serien är för att Martins version innebär en platt tidslinje. Att Ned stannar upp vid the Tower of Joy när han hör Brans röst hände då också och tillförde inget nytt, vilket innebär att alla handlingar Bran gör i det förflutna redan har haft inverkan på nutiden :) Inga återuppstådda karaktärer den vägen inte! Sen är jag rätt säker på att showen pissar på vargarna, det är nog bara Ghost som har chansen att överleva lite längre :(

Jag förstår hur du menar, men jag tycker ändå att det förtar känslan av att allt kan hända i nuet när man kan förklara plötsliga vändningar med att det har tidsresandet redan bäddat för. Three eyed raven sa ju till och med för några avsnitt sen att "the past is already written, the ink is dry". Hur ska man tolka det nu när detta har hänt? Har Bran krafter som ingen greenseer haft innan? Eller är Hodor ett specialfall som dessutom gjorde honom handikappad, något som kommer avskräcka Bran från att testa att påverka någon annan i det förflutna? Hursomhelst är det intressant att se hur serien tar det här vidare och om den kommande boken kommer ha samma innehåll.

På tal om vargar, i böckerna nämns ju Aryas varg Nymeria som har bildat en gigantisk flock i Flodlanden där det mesta av kriget skedde. Hon kanske kommer göra en comeback samtidigt som Arya ger upp sina försök att bli ingen och tar sig tillbaka till Westeros? Man kan ju hoppas. Vore coolt med tidernas största vargflock på familjen Starks sida i kriget mot Bolton.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag förstår hur du menar, men jag tycker ändå att det förtar känslan av att allt kan hända i nuet när man kan förklara plötsliga vändningar med att det har tidsresandet redan bäddat för. Three eyed raven sa ju till och med för några avsnitt sen att "the past is already written, the ink is dry". Hur ska man tolka det nu när detta har hänt? Har Bran krafter som ingen greenseer haft innan? Eller är Hodor ett specialfall som dessutom gjorde honom handikappad, något som kommer avskräcka Bran från att testa att påverka någon annan i det förflutna? Hursomhelst är det intressant att se hur serien tar det här vidare och om den kommande boken kommer ha samma innehåll.

På tal om vargar, i böckerna nämns ju Aryas varg Nymeria som har bildat en gigantisk flock i Flodlanden där det mesta av kriget skedde. Hon kanske kommer göra en comeback samtidigt som Arya ger upp sina försök att bli ingen och tar sig tillbaka till Westeros? Man kan ju hoppas. Vore coolt med tidernas största vargflock på familjen Starks sida i kriget mot Bolton.
i serien så skulle nymerias flock omedelbart slaktas av Ramsay.. Sen är det nästan tråkigt uppenbart att Arya inte vill bli ingen, men å andra sidan tror jag hennes lärare vet det
 

Oew

Rolex
Längtar som vanligt efter morgondagen och nya avsnittet, har hört rykten om att Rob äntligen kommer visa sin ökanda "valyrian steel" pose
Valyrian steel.jpg
 

Oniel

Panerai
Läste första boken innan jag började se serien. Tycker att serien är sjukt bra men gillar böckerna något snäpp mer. Man hoppas att George Martin kommer hinna skriva klart böckerna ;)
 

Oniel

Panerai
Behovs väl ett filler avsnitt för att bygga upp lite spänning ;) jag gillade det! Kul att äntligen få se var ### tog vägen ;)
 
Topp