• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Fjmo

Omega
Någon som
klocka.PNG
vet vilken klocka? (chuck Season 2, E15)
Ser ut som en Omega PO, första generationen med cal. 2500-verket.
 

Doncorleone

Cartier
Har inte kikat de senaste 5 sidorna i tråden men jag är brutalt nyfiken på vad Kevin Spacey bär för klockor i serien House of Cards som gick på Netflix. Någon som vet? :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Det här får väl klassas som osv ;)
Vad är det för modell på Alex Chiltons album The Replacements?
b83b3507e3333ae5a0438a37678612de.1000x1000x1.jpg

zoom.png
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Game of Thrones. La en spoiler då jag inte har så bra koll på serien förutom att karaktärer verkar dö till höger och vänster.
13249694_1054491387965251_669254755_n.jpg

Tror att det konstaterades att denna var fejk.
...även om jag kan tycka att det är konstigt att någon skulle orka lägga ner tiden.

Nåväl.

Såg filmen Hail Caesar ("Meh" på alla sätt och vis), och där finns en klocka som onekligen bär en framträdande roll: Josh Brolins Waltham.

Waltham-Watches-–-Hail-Caesar-2020.jpg


Ser pytteliten ut, men kändes period correct och figurerade i snygga scener.

Sammanfattningsvis: Efter filmen var jag mer sugen på att skaffa en Waltham än att se ytterligare en film signerad Coen-bröderna.
 

månljus

Panerai
Tror att det konstaterades att denna var fejk.
...även om jag kan tycka att det är konstigt att någon skulle orka lägga ner tiden.

Nåväl.

Såg filmen Hail Caesar ("Meh" på alla sätt och vis), och där finns en klocka som onekligen bär en framträdande roll: Josh Brolins Waltham.

Waltham-Watches-–-Hail-Caesar-2020.jpg


Ser pytteliten ut, men kändes period correct och figurerade i snygga scener.

Sammanfattningsvis: Efter filmen var jag mer sugen på att skaffa en Waltham än att se ytterligare en film signerad Coen-bröderna.
Så kan det säkert vara. Läste i efterhand någon kommentar som påstod att det var mellan två scener. Jag har dock ingen aning.
 
Topp