• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Game of Thrones tråden

jwh

Omega
Såg precis klart avsnitt sex på säsong 8, det kan väll ändå inte vara sista avsnittet?? Eller?
 

Bally

Cartier
Svårt att sätta fingret på det, men hela sista säsongen var ju så sjukt stressad och sen bara ett sånt antiklimax.
Hade velat ha lite mer av hur det var tidigare, att oväntade saker hände och huvudkaraktärer gick lite oväntade öden till mötes. RR Martin har nån gång sagt att han ville skriva något som kändes verkligt (nåja) och att karaktärer kunde dö lite omärkvärdigt och oglamoröst. Som exempel när Jaime skulle in i grottan så kommer den där jävla sjötomten i land (av alla tusentals på de båtarna) och såklart vinner han och får träffa sin syrra. Hade det inte varit mer intressant om han dött där och han tagit med huvudet till Cersei som han sa?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Hur hade ni velat att det slutat?

Kändes som ett sådant antiklimax men jag vet inte riktigt hur jag skulle vilja haft det.

Tror de hade kunnat få till det slutet som det blev om de byggt upp det på ett bättre sätt?
Nåt med Night King. Istället för att bara oförklarligt döda alla White Walkers som varit ett hot genom hela serien pang bom. Katastrof.

Grejen med Three eyed Raven? Bortkastat. Grejen med att Jon dör, återuppstår, visar sig vara halv Stark halv Targaryen (ice and fire)? Bortkastat. Aryas tid med faceless men? Bortkastat. Osv osv.

Trodde det skulle hända nåt med Bran. Att han hade nåt djup och påverkat tidigare händelse likt den med Hodor. Istället så... Gjorde han absolut ingenting, bara satt i sin stol helt apatisk. Ja men han får bli kung? Va!?!?

Slakten av karaktärer saknar motstycke.
 

Oniel

Panerai
Nåt med Night King. Istället för att bara oförklarligt döda alla White Walkers som varit ett hot genom hela serien pang bom. Katastrof.

Grejen med Three eyed Raven? Bortkastat. Grejen med att Jon dör, återuppstår, visar sig vara halv Stark halv Targaryen (ice and fire)? Bortkastat. Aryas tid med faceless men? Bortkastat. Osv osv.

Trodde det skulle hända nåt med Bran. Att han hade nåt djup och påverkat tidigare händelse likt den med Hodor. Istället så... Gjorde han absolut ingenting, bara satt i sin stol helt apatisk. Ja men han får bli kung? Va!?!?

Slakten av karaktärer saknar motstycke.

Jag tycker att de kunde börjat med att ändra slagen. Att först får Jon och Dany möta Lannister och sedan när det slaget är slut så får de möta nattkungen. Tror det hade blivit bättre? Alternativt att de hade förlorat i norden och fått fly ner till Kings landing och där mött nattkungen en gång till men att de fått möta Cersei eller först. Något sådant iaf.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Night king borde vunnit...
15385129-59CA-49FA-8ED0-3344BA30690E.png


1h och 15min med något jag bara ville ta slut. Skönt att det var sista avsnittet... Episk serie fram till s6, halva 7. S8 glömmer jag iaf :meh:
 

Riley

Panerai
Jag kan verkligen inte släppa att Jon störde Drogon TVÅ gånger under samma tupplur och ändå tilläts leva vidare.
Plus det där med Dany..
 
  • Like
Reactions: NRE

Kramer

Omega
Besviken över sista säsongen. Allt kändes forcerat och för att vara GoT så föll det i det stora hela verkligen ut som man trodde vilket i sig är förvånade.
 
Senast ändrad:
Fantastisk bitterljuv avslutning, precis som väntat. Känslosamma farväl och en och annan liten twist i sann GoT anda. Och sällan har jag väl sett ett så tydligt budskap till fansen från manusförfattarna som dialogen mellan Dany och Jon: ”You don’t get to choose what is good.” :D
 

ETMC

Omega
Är inte riktigt lika negativ till sista avsnittet som övriga säsongen. Däremot lämnade avsnittet inget starkt intryck alls då det mesta var väntat. Märklig känsla när man väntat i nästan två år på en säsong och sen mest vill att det bara ska vara över.

Slappt manus bjuder på en del roliga inslag dock :)

4ob0wmwbnez21.jpg
 
Topp