• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GAME OVER!

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Härligt! Bara att börja jaga något annat ;-) grattis till dykaren, riktigt snygg den där

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 
Ojoj! Stort grattis till det senaste tillskottet!!! :cigar:

Inte för att dom andra är dåliga på nått sätt, men jag älskar ju dykarur, och SD:n är så jä*la fet!!

Åter igen, grattis!!!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Trevlig tråd! Grattis till superdykaren.
Känner så väl igen mig i din resa. :)
Och jag kan lova dig en sak, detta är bara ett tilfälligt GAME OVER.. Man kan inte sluta!
 

Carlton

Cartier
Haha skön historia och skribent! Grattis till nyförvärvet och din fina samling, dessvärre tror jag bara att du klarat första nivån i det så kallade spelet ;)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Här kommer lite fler bilder enligt önskemål. Har fått länken justerad och all plast borta. Trevlig bekantskap såhär långt. Känns inte alls klumpig i jämförelse med vissa andra egna och andras klockor. Bara den smidiga möjligheten till finjustering av länken är guld värd.

Jag vill dessutom passa på att tacka för alla uppskattande och vänliga kommentarer i tråden. Ni är helt klart ett trevligt gäng!

Rolex - sol.jpg

Rolex - tavla.jpg

Rolex - sida.jpg

Rolex - länk.jpg

Rolex - lås.jpg
 

corbendallasx

Friends of KS
Tackar till ett mycket läsvärt inlägg. Nu rycker det än värre i klockköpartarmen :)
Fantastiskt samling du har.

Ska du avyttra Sumon nån gång kan det finnas intresse från mitt håll :)
 

Thorn

Friends of KS
Instämmer. Väl skrivet! Hoppas dock att det inte är game over utan snarare att gamet tas till en ny nivå!
 

Bolio

Panerai
Fin samling och mycket väl skrivet, Rolexen är helt underbar och ja man kan nog kalla den optimala dykaren tillsammans med BP FF;) . Jag känner mig själv nära game over och nöjd hoppas jag får din känsla snart.
Tack för ett riktigt bra inlägg.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fin samling och mycket väl skrivet, Rolexen är helt underbar och ja man kan nog kalla den optimala dykaren tillsammans med BP FF;) . Jag känner mig själv nära game over och nöjd hoppas jag får din känsla snart.
Tack för ett riktigt bra inlägg.

Håller med om att Blancpain Fifity Fathoms är en klar kandidat också. De flesta ligger dock i en prisklass som inte passar mig ... :D

Så välskrivet är det inte. Här har man blivit utnämnd till korrekturläsare av KS-bladet och så hittar man två skrivfel i sin egen text ... ;)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Orkade inte läsa hela tråden. Förlåt...

Men vaddå game over? Vart är din lövtunna dressade? Stek guldet? Den fyrkantiga? GMT?

Jag är rädd för att det aldrig kommer ta slit...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Orkade inte läsa hela tråden. Förlåt...

Men vaddå game over? Vart är din lövtunna dressade? Stek guldet? Den fyrkantiga? GMT?

Jag är rädd för att det aldrig kommer ta slit...

Du är förlåten. Jag kan bli lite pladdrig ... ;)

Lövtunn dress, guld eller fyrkantigt lockar inte alls. Men bara så att du vet, en GMT skulle sitta bra, då jag jobbar mot olika tidszoner. Om jag avyttrar min Sinn 104'a så vetefan om jag inte försöker hitta en Sinn 6060. Då kan jag både behålla den fina länken och få dubbel GMT ... :happyhappy:
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Du är förlåten. Jag kan bli lite pladdrig ... ;)

Lövtunn dress, guld eller fyrkantigt lockar inte alls. Men bara så att du vet, en GMT skulle sitta bra, då jag jobbar mot olika tidszoner. Om jag avyttrar min Sinn 104'a så vetefan om jag inte försöker hitta en Sinn 6060. Då kan jag både behålla den fina länken och få dubbel GMT ... :happyhappy:
Min U2 har inte gjort mig besviken än. 6060 har jag inte haft förmånen sytt klämma på än. Kör!
 
Topp