• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gaming: Fallout

figaro

Cartier
2-Faktor
För mig som lirar ps4 men aldrig lirat Fallout, skulle någon kunna ge mig en intensiv kortfattad version i "Vad är Fallout"?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
För mig som lirar ps4 men aldrig lirat Fallout, skulle någon kunna ge mig en intensiv kortfattad version i "Vad är Fallout"?
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_series
Eller om du inte har lust att läsa allt "Fallout is a series of post-apocalyptic computer role-playing games". Öppet "sandlådespel" som utspelas i en alternativ framtid efter det stora kärnvapenkriget och som är starkt influerad av 50-tals si-fi. Tänk GTA men mera Mad Max över det.
 

Divemaster

Cartier
image.jpeg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Hur ofta smyger ni? Hur ofta kör ni melee?
Jag har äntligen funnit tid att spela och är bara level 7 än så länge men jag tänker hur kraftfullt är dessa?

Jag har stoppat mycket i Luck perk :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hur ofta smyger ni? Hur ofta kör ni melee?
Jag har äntligen funnit tid att spela och är bara level 7 än så länge men jag tänker hur kraftfullt är dessa?

Jag har stoppat mycket i Luck perk :)
Smyger konstant när jag tror det kan finnas fiender nära. Agillity och Intelligence har jag nästan maxade, snabb leveling kombinerat med massor av action points och bra på stealth
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Smyger också en massa.
Krypskyttegevär (som iofs låter en jävla massa) och/eller rätt hyfsat 10mm med silencer.
Level arton eller nitton vid detta laget, tror jag.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
När det behövs, aldrig annars. Man vill ju snåla lite med fusion cores. Det ska enligt utsago bli bättre tillgång på fusion cores ju längre man kommer i spelet, det skadar nog inte att ha "Scrounger" perken heller.

Jag sprang med den innan hela tiden men nu orkar jag inte den längre.
Får se om man hittar fler fusion cores senare.
Scrounger låter bra, ska först ha rifleman och sedan gun nut. Sedan kanske man satsar på den :)
 

P-A

Sir Spamalot
Jag springer runt utan power armor. Men om jag får ett uppdrag så snabbreser jag till basen och hämtar en för att göra uppdraget. Och sen så lämnar jag tillbaka den igen.
 

Psykel

Patek
Har jag ett quest som jag inte klarar pga att jag dör flera gånger, så kör jag power armor.
Sen tenderar jag att använda den när jag kör BoS-quest, för syns skull. :p
 
Topp