• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Nu är semesterns regniga dagar räddade! 😃 Fick lite feeling och skaffa mig en racing rigg till Xboxet. Sen fick jag också fixat med en dold kabeldragning så jag kan koppla in USB kabeln nere vid golvlisten.

IMG_0509.jpeg

Annars så är det väldigt avkopplande att spela lite när det finns tid över. Har spelat otroligt mycket D2 tidigare på PC men nu är datorn skrotad sedan länge så det blir endast lite tidsfördriv med D2r på Xbox ibland. Fast på en mycket lägre ambitionsnivå än tidigare.

Fram över tror jag dock att fokus blir racing spel.

Senast ändrad:
Nu är semesterns regniga dagar räddade! 😃 Fick lite feeling och skaffa mig en racing rigg till Xboxet. Sen fick jag också fixat med en dold kabeldragning så jag kan koppla in USB kabeln nere vid golvlisten.

IMG_0509.jpeg

Annars så är det väldigt avkopplande att spela lite när det finns tid över. Har spelat otroligt mycket D2 tidigare på PC men nu är datorn skrotad sedan länge så det blir endast lite tidsfördriv med D2r på Xbox ibland. Fast på en mycket lägre ambitionsnivå nivå än tidigare.

Fram över tror jag dock att fokus blir racing spel.
Gött - har en G920 påväg hem från Netonnet till mig 👌

Testade Diablo Immortal på mobilen, faktiskt riktigt bra. Spelar dock med en Backbone så jag slipper spela på skärmen.
Testade också precis när det kom, var roligt i början tills man insåg att det behövde spenderas 100 eller 1000-tals kr för att komma förbi en viss nivå. Är helt emot ”pay to win spel” så la ned efter någon veckas spelande.

Kan tipsa om BazziteOS, har helt skippat Windows nu och kör bara Linux, fungerar riktigt bra. Spel som kräver Windows och anti-cheat kommer dock inte att fungera (Fortnite).

vad spelar du för spel?
32” och 4k då antar jag att du inte bryr dig om fps och hz?

Lirar mest singleplayer lir ibland lite coop. Horizon Forbidden West, Helldivers 2 och så blir det självklart Space Marine 2 när det kommer. Har rätt saftig hårdvara så vill kunna få ut det på skärmen också. Vill mest inte ha märkbar delay när det kommer till FPS och Hz. Hamnar jag under 60 märker jag skillnad men över det kvittar nog för mig. Spelar inte mot andra alls pga dåligt temperament så bara tillsammans med andra i coop.

Skärmen ska enbart användas till gaming.

Jag har tänkt köpa ett PS5 till sonen (och mig själv). Men står och velar lite mellan med eller utan diskenhet. Är det någon som har bra input på detta?

Som jag ser det är digital variant utan skivenhet att föredra på alla sätt, utom möjlighet att låna eller ta med spel till kompisar. Man slipper skivor som dräller, blir skadade eller tappas bort, dessutom, är konsolen något mindre och något billigare.

Jag har tänkt köpa ett PS5 tilm sonen. Men står och velar lite mellan med eller utan diskenhet. Är det någon som har bra input på detta?

Som jag ser det är digital variant utan skivenhet att föredra på alla sätt, utom möjlighet att låna eller ta med spel till kompisar. Man slipper skivor som dräller, blir skadade eller tappas bort, dessutom, är konsolen något mindre och något billigare.
Billigare med spel på skiva (oftast). Köper du en ps5 utan disk är du låst till att köpa spel på psn store.

Dessutom kan du alltid sälja spel du köper på skiva, något som inte går med digitala köp.

Jag har tänkt köpa ett PS5 till sonen (och mig själv). Men står och velar lite mellan med eller utan diskenhet. Är det någon som har bra input på detta?

Köp en begagnad disc 👍🏻

passade på att nypa en PS5 disc 1TB idag för 5990:- på Elon, kändes väl ändå som en vettig deal

Köpte en sommarpresent till familjen förra sommaren, var väl bara grabben och jag som uppskattade den egentligen😅
Ursäkta dålig bild.
Fanatec GT DD Pro, Playseat Evo Pro, PS5 + GT7 på 113” duk.

Bilagor

• 71468355146__DA161B76-887D-4C1B-A7E2-229EF08BC59D.jpeg
    71468355146__DA161B76-887D-4C1B-A7E2-229EF08BC59D.jpeg
    333.3 KB · Visningar: 5
Tjena!
Min grabb på 13 år önskar sig en gamingskärm till jul. Jag tänkte passa på nu under Black Friday.
Minst 27", helst 30-32" skulle jag tro. Han tjatar om 180Hz men det gissar jag är mindre viktigt.
Har ni några tips på vad man ska kolla efter??
Prisnivå upp till 5-6k max, hellre lägre givetvis.

Tjena!
Min grabb på 13 år önskar sig en gamingskärm till jul. Jag tänkte passa på nu under Black Friday.
Minst 27", helst 30-32" skulle jag tro. Han tjatar om 180Hz men det gissar jag är mindre viktigt.
Har ni några tips på vad man ska kolla efter??
Prisnivå upp till 5-6k max, hellre lägre givetvis.
Uppdateringsfrekvensen är ändå rätt viktig för att det skall flyta och inte hacka fram. Högre är bättre. Precis som på TVApparater, där vill man helst ha 144hz som minimum.

Ni som har koll på Xbox Series X modellen.
Är det samma modell som säljs idag vs när den introducerades? Tänker på prisutvecklingen av den.
Den verkar ha sålts för runt 5700:- (större handlare) under en lång period men nu är priset närmare 7000:-

Behöver hjälp från er ungdomar :D

Min son har haft ett Oculus quest tidigare som han sålde. Men nu vill han ha Quest 3S som jag tänkte köpa till honom i julklapp.
Det verkar som att han kan använda sitt konto som han hade tidigare och ladda ner och använda samma spel.
Kanske smart att köpa laddare/docka till kontrollerna? Det medföljer en laddare till headsetet iallafall.

Men det går också köpa en kabel till pcn för att koppla ihop dom. Varför ska man göra det? Räcker det inte att ha den som en egen enhet när man installerar spelen?

128gb kanske räcker? kostar 4090 för 128gb och 5400 för 256 och det blir för dyrt.
Svårt att hitta info om storleken på spelen.

Är det något annat jag bör veta?

Behöver hjälp från er ungdomar :D

Min son har haft ett Oculus quest tidigare som han sålde. Men nu vill han ha Quest 3S som jag tänkte köpa till honom i julklapp.
Det verkar som att han kan använda sitt konto som han hade tidigare och ladda ner och använda samma spel.
Kanske smart att köpa laddare/docka till kontrollerna? Det medföljer en laddare till headsetet iallafall.

Men det går också köpa en kabel till pcn för att koppla ihop dom. Varför ska man göra det? Räcker det inte att ha den som en egen enhet när man installerar spelen?

128gb kanske räcker? kostar 4090 för 128gb och 5400 för 256 och det blir för dyrt.
Svårt att hitta info om storleken på spelen.

Är det något annat jag bör veta?
Grabben har ett Quest 3 (och 2 för den delen) Ert gamla konto går fint att använda, batterierna i kontrollerna räcker rätt länge tycker jag, så docka till dem kan va kul men är nog inte nödvändigt. Kabel mellan pc och headset kan va bra om ni tänker köpa spel via Steam VR, dock kräver det också en dator med redigt bra knuff i. Det går också att köra från PC till headset trådlöst, men kräver också där bra uppkoppling och det har strulat en hel del hos oss med gaming PC i lite lägre prisklass. Min erfarenhet är att det definitivt funkar klart bäst med spel som köps och installeras direkt i headsetet för att undvika strul. Spela via PCn har varit bra knöligt för oss, så det rekommenderas att undvika i den mån det går.

Hej kan nån ge ett sista minuten PS5 tips till 8-åring? Har redan köpt Astro Bot. Vad tror ni om Ratchet and Clank Rift Apart? Han hatar sport så Fifa osv är inte aktuellt. Kollegan köpte Rise of the Ronin till sin 11-åring, skulle så gärna vilja vara en fluga på väggen när mamman ser gameplay på julafton.

Hej kan nån ge ett sista minuten PS5 tips till 8-åring? Har redan köpt Astro Bot. Vad tror ni om Ratchet and Clank Rift Apart? Han hatar sport så Fifa osv är inte aktuellt. Kollegan köpte Rise of the Ronin till sin 11-åring, skulle så gärna vilja vara en fluga på väggen när mamman ser gameplay på julafton.
Rift Apart är klockrent och dessutom helt på svenska. Rekommenderas (har själv köpt det till min 8-åring i juklapp)

Tillbaka
Topp