• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Hej kan nån ge ett sista minuten PS5 tips till 8-åring? Har redan köpt Astro Bot. Vad tror ni om Ratchet and Clank Rift Apart? Han hatar sport så Fifa osv är inte aktuellt. Kollegan köpte Rise of the Ronin till sin 11-åring, skulle så gärna vilja vara en fluga på väggen när mamman ser gameplay på julafton.

Rift Apart är klockrent och dessutom helt på svenska. Rekommenderas (har själv köpt det till min 8-åring i juklapp)
Såg att de fanns på rea nu på steam för PC för 30 euro. Värt pengarna? Har en dotter på snart 8 som gillar att spela typ spyro trilogin remake

Heeeeelp!

Ska på LAN om en månad. Inte gameat på 8år.
Tidigare hard-core CS spelare från Beta 7.1 - CS:GO.

Inser att jag nu har NOLL koll på datorer. Det är inte bara 1 serie grafikkort nu, och processorerna.

Jag vill kunna spela det här nya CS2 med min 100 FPS. Gärna spela PUBG också flytande.

Vad kikar jag efter? Så billigt som möjligt då det kanske bara blir över lanet det används. Kommer man under 5k? Begagnat givet OK.

Tack !

Heeeeelp!

Ska på LAN om en månad. Inte gameat på 8år.
Tidigare hard-core CS spelare från Beta 7.1 - CS:GO.

Inser att jag nu har NOLL koll på datorer. Det är inte bara 1 serie grafikkort nu, och processorerna.

Jag vill kunna spela det här nya CS2 med min 100 FPS. Gärna spela PUBG också flytande.

Vad kikar jag efter? Så billigt som möjligt då det kanske bara blir över lanet det används. Kommer man under 5k? Begagnat givet OK.

Tack !
Har du skärm och andra tillbehör?
Genom att dra ner inställningarna kan man komma undan med rätt dålig hårdvara.

Det är i princip omöjligt att hitta något nytt för 5k med ett dedikerat grafikkort, även sett till engångsgrej är det självklart att köra begagnat. Fördelen när du köper en hel dator är att du bör kunna "provköra" den på plats hos säljaren.

Vi kan utgå från de rekommenderade inställningarna för PUBG:

Operating System: 64-bit Windows 10.
Processor: Intel Core i5-6600K or AMD Ryzen 5 1600.
Memory: 16 GB RAM.
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB or AMD Radeon RX 580 4GB.

Utöver det är en SSD ett måste såklart.

Du bör kunna uppnå det eller nyare för 5K. Kolla Sweclockers eller blocket är min rekommendation. Komiskt nog är det typ vad som var aktuellt för 8 år sen 😅

Filtrera på blocket mellan 4-7K i närområdet och jämför och var beredd på att pruta lite.

Exempel:

Senast ändrad:
Har du skärm och andra tillbehör?
Genom att dra ner inställningarna kan man komma undan med rätt dålig hårdvara.

Det är i princip omöjligt att hitta något nytt för 5k med ett dedikerat grafikkort, även sett till engångsgrej är det självklart att köra begagnat. Fördelen när du köper en hel dator är att du bör kunna "provköra" den på plats hos säljaren.

Vi kan utgå från de rekommenderade inställningarna för PUBG:

Operating System: 64-bit Windows 10.
Processor: Intel Core i5-6600K or AMD Ryzen 5 1600.
Memory: 16 GB RAM.
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB or AMD Radeon RX 580 4GB.

Utöver det är en SSD ett måste såklart.

Du bör kunna uppnå det eller nyare för 5K. Kolla Sweclockers eller blocket är min rekommendation. Komiskt nog är det typ vad som var aktuellt för 8 år sen 😅

Filtrera på blocket mellan 4-7K i närområdet och jämför och var beredd på att pruta lite.

Exempel:
Tack blev ett spontanköp av en;
HP Omen
  • Intel® Core™ i5-13400F processor
  • NVIDIA GeForce RTX 4060
  • 16 GB DDR5 RAM, 1024 GB SSD
Borde funka ett tag! Nu är jag sanslöst taggad på LAN. Bara hur fan jag ska klara att hålla mig vaken, kan inte längre ta någon stimulantia öht, inte ens koffein. 😄

Tack blev ett spontanköp av en;
HP Omen
  • Intel® Core™ i5-13400F processor
  • NVIDIA GeForce RTX 4060
  • 16 GB DDR5 RAM, 1024 GB SSD
Borde funka ett tag! Nu är jag sanslöst taggad på LAN. Bara hur fan jag ska klara att hålla mig vaken, kan inte längre ta någon stimulantia öht, inte ens koffein. 😄
Energidryck?

Tillbaka
Topp