Gillar det också skarpt! Har fått liv i min PS5a som typ samlat damm sedan God of War Ragnarok.Kör neoretro här. Sea of Stars, alldeles nysläppt spel som ingår i abonnemanget för den som har PS Plus Extra. Möcke möcke bra, som Svennis skulle sagt!![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar det också skarpt! Har fått liv i min PS5a som typ samlat damm sedan God of War Ragnarok.Kör neoretro här. Sea of Stars, alldeles nysläppt spel som ingår i abonnemanget för den som har PS Plus Extra. Möcke möcke bra, som Svennis skulle sagt!![]()
![]()
Grymt, tror det finns på Gamepass för oss Xbox-spelare!Kör neoretro här. Sea of Stars, alldeles nysläppt spel som ingår i abonnemanget för den som har PS Plus Extra. Möcke möcke bra, som Svennis skulle sagt!![]()
![]()
Körde förr men tröttnade.Starfield!
Annars Warzone. Vilka här kör det?![]()
Hej, jag hade i er situation lagt upp en tråd hos SweClockers forum. Forum > stationära datorer> köpråd. Specificera budget, om ni kan bygga själva, upplösning 1440p, hög/högsta grafik, vilka spel.Några kunniga inom speldatorer här? Senast jag byggde en dator var 2016 och det har hänt lite sedan dess på komponentsidan.
Hjälper en vän att undersöka vad man ska satsa på för delar i ett bygge med en budget på 15k. Intel/AMD. Geforce/Radeon. Eviga frågan.
Tar gärna emot rekommendationer på färdiga eller byggsatser. Han har ingen tidigare erfarenhet av speldatorer. Endast PS4 och tidigare konsoler. Men önskar att kunna spela tidigare titlar på högsta/hög grafik (1440p) med acceptabel fps.
Lite beroende på tidshorisont så hade jag nog avvaktat till Black Friday. Årets rea kommer nog vara bra med tanke på återförsäljarnas lager och de reor vi redan ser på bland annat grafikkort.Hej på er!
Högst på önskelistan hos mina grabbar finns varsin stationär gamningdator.
Idag kör de varsin MSI Katana laptop med intel i5 och rtx3060 som funkat väldigt bra men de låter rätt mycket.
Är den någon som har koll på tekniken och kan komma med vettiga förslag på maskiner som är någorlunda framtidsäkra närmaste åren.
Gärna så att man kan byta grafikkort osv om 3 år när man behöver mer krut.
Budget är 15-20k per maskin (skärmar, tangentbord etc finns redan)
Gärna en länk till en prisvärd burk och lite info om vad det är man ska satsa på vad det gäller processor, grafikkort och andra viktiga komponeter.
Skulle vara grymt tacksam för lite guidning
Nu tror jag ju visserligen att ett rtx3060 som inte är för laptop presterar bättre. Men hade jag byggt någonting idag hade jag byggt det kring ett rtx4070 för dom pengarna. Då kostar kort typ 8k, moderkort med cpu kring 6k. Redan där är vi på 14k.Hej på er!
Idag kör de varsin MSI Katana laptop med intel i5 och rtx3060 som funkat väldigt bra men de låter rätt mycket.
Är den någon som har koll på tekniken och kan komma med vettiga förslag på maskiner som är någorlunda framtidsäkra närmaste åren.
Gärna en länk till en prisvärd burk och lite info om vad det är man ska satsa på vad det gäller processor, grafikkort och andra viktiga komponeter.
Mina 2 cent är att våga AMD grafikkort med mer VRAM (grafikminne). Vi ser t.ex. i sweclockers stora test att 8gb som frekvent används hos nvidias kort är gränsfall idag (https://www.sweclockers.com/test/37057-hur-mycket-grafikminne-anvander-de-senaste-spelen). Och du vill ha god framtidsutsikt - så fundera på AMD åtminstone.Hej på er!
Och här fick du en like1.5 miljoner likes och 504 000 retweets hittills för en announcement av en announcement. Inte illa.
Jävlar vad jag ser fram emot detta släpp!1.5 miljoner likes och 504 000 retweets hittills för en announcement av en announcement. Inte illa.
Ser lovande ut! Får se hur många år det skjuts upp bara, ärligt talat tvek på 2025...Jävlar vad jag ser fram emot detta släpp!
Ja, det man har lärt sig är att ha tålamod gällande GTA. Jag tror att man får sitta och stilla sin längtan med att kolla på denna trailer samt de som lär följaSer lovande ut! Får se hur många år det skjuts upp bara, ärligt talat tvek på 2025...
Så är det! Kul att återvända till Vice City. Tror nog att GTAVC är den del i serien som jag sänkt flest timmar i.Ja, det man har lärt sig är att ha tålamod gällande GTA. Jag tror att man får sitta och stilla sin längtan med att kolla på denna trailer samt de som lär följa.
Agree! kul take också med första kvinnliga huvudkaraktär!Så är det! Kul att återvända till Vice City. Tror nog att GTAVC är den del i serien som jag sänkt flest timmar i.
Ja, hög tid för det också. Känns ju som (och har ryktats om) att det ska vara lite som i femman, att man växlar mellan de två karaktärerna som syns i trailern.Agree! kul take också med första kvinnliga huvudkaraktär!
Då får vi Xboxare äntligen avnjuta detta mästerverk! Vann (föga överraskande) Game of the Year på nattens Game Awards.
![]()
Helgen är räddad!
Lies of p är för mig det bästa spelet sen bloodborne, älskar hur dom vävt in pinocchio storynFår tipsa om Lies of P om någon av er likt mig gillar Bloodbourne och Darksouls serien och redan kört igenom Elden ring, rolig miljö och genomtänkt stridssystem, bytte själv från mus och bord till kontroller dock då det kändes smidigare galet nog.
Nu har jag inte vart en gejmer på länge annat än på hobby nivå, men rekommenderar starkt att köpa ett bygge som är uppgraderbart genom några år framöver.julklappstips önskas!
Jag har en 10åring som gamear en del men inte så tunga spel som kräver bra grafikkort el fetingskärm?
Minecraft/roblox mest. Hon vill ha gamingsetup med ledlight osv. Idag kör hon iPad. Vi har Nintendo switch men hon har inte börjat köra Minecraft via den än. Som världens bästa pappa inreder jag ett gamingrum på ca 16kvm i källaren. Hörnsoffa och tv.
Frågan är stationär el laptop? Var köper man för kit med tangentbord, mus, skärm o dator? Kommer man långt på 8 papp? Vågar man köpa begagnad? Jag har varit lite tvek på det då man vet att grejer börjar krångla o sega ur inom några år..
Ps. Laptops är djävulens påfund för gameing, överhettar och går knappt att bygga ut och man får betala mer för sämre prestanda.Nu har jag inte vart en gejmer på länge annat än på hobby nivå, men rekommenderar starkt att köpa ett bygge som är uppgraderbart genom några år framöver.
Det viktigaste då är att du har bra komponenter i grunden dvs
moderkort och Processor
Grafikkortet kan vara enklare i början och sen uppgradera, dock så kommer processor och moderkort riskerar att vara flaskhalsar där så om dem är bra i grunden så kan man bygga ut och förbättra allt annat.
Gällande tillbehör så skulle jag säga att du kommer långt med ett enklare mekaniskt tangentbord och en midrange mus (kolla reviews på sweclockers mm. Så hittar du rätt där)
Datorn kan ju vara rolig att bygga ihop tillsammans? Men om du känner att det är överkurs (är dock väldigt enkelt och finns 1000tals youtubevideor där plus kul grej att göra tsm som sagt. Men då finns byggen från många sidor tex Netonnet eller webhallen där man kan välja samt fråga så man får något som ovan.
Då kan ju nästa uppgradering av grafikkretsen eller ram minnet bli en födelsedagspresent eller till nästa jul.
Hoppas det hjälper!![]()
Ps. Laptops är djävulens påfund för gameing, överhettar och går knappt att bygga ut och man får betala mer för sämre prestanda.
Tyvärr skulle jag säga att den nog inte kommer vara till så stor glädje (speciellt företagsdatorer mm. Har ett chassi som inte låter dig sätta in större grafikkort senare och ofta mer funkar för streama film, kolla på internet mm.Tack för feedback! Uppskattat!
Jag har en jobbskärm som kanske orkar dagens spel. Nåt år.
Jag är ingen fena på datorer o en färdigbyggd kanske går att köpa från nån annan än Netonnet o sånna som inte riktigt håller måttet (tror jag).
Är det uruselt som start? Inte de hetaste grafikkortet el internminnet. Det jag funderar över om hon hellre kommer game på ipadden o inte lägga 12k direkt.
Fy bubblan vad dyrt det har blivit! Senast jag köpte ett hyfsat high-end grafikkort (typ 2006) tror jag att jag betalade omkring tusenlappen. Finns för tusan grafikkort för över 25 000 kr!Tyvärr skulle jag säga att den nog inte kommer vara till så stor glädje (speciellt företagsdatorer mm. Har ett chassi som inte låter dig sätta in större grafikkort senare och ofta mer funkar för streama film, kolla på internet mm.
Mycket i grafikkort och processorer har gått uppnå pris sen pandemin och brister på halvledare, men skulle säga att efter ha kollat lite så är nog denna mest lämplig även om den går precis över budget.
Webhallen Config Core - 5600 / 6500XT - Stationär dator | Webhallen
www.webhallen.com