Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mario kart world är skoj, brukar köra det med mina barn.Halloj!
Det blir ett Switch 2 i julklapp till familjen, vilket Mariospel skulle ni rekommendera att spela tillsammans med en sexåring?
Mario kart följer med, tänkte komplettera med ett spel till men har dålig koll på dom olika mariospelen.Mario kart world är skoj, brukar köra det med mina barn.
Super Mario Galaxy 1 och 2 är för jäkla bra. Kom väl ursprungligen till Switch 1, men har sett att det dök upp en lite förfinad variant till Switch 2 också.Mario kart följer med, tänkte komplettera med ett spel till men har dålig koll på dom olika mariospelen.
Ja, men ursprungligen kom de faktiskt till WiiSuper Mario Galaxy 1 och 2 är för jäkla bra. Kom väl ursprungligen till Switch 1, men har sett att det dök upp en lite förfinad variant till Switch 2 också.
Aha, såpass till och med. Sjukt bra att spela med barnen hur somJa, men ursprungligen kom de faktiskt till Wii
Bra är de oavsett
Egentligen till Switch, men tvåan är ju bakåtkompatibel... Super Mario Wonder är ruskigt bra, kul nog att en vuxen karl kan skratta rakt ut ibland, och lagom balans mellan klassisk 2D Mario-platformer och modern teknik. Borde inte vara nåt problem för ett barn att spela igenom, men finns en hel del riktigt utmanande nivåer som inte är obligatoriska om man vill maxa.Halloj!
Det blir ett Switch 2 i julklapp till familjen, vilket Mariospel skulle ni rekommendera att spela tillsammans med en sexåring?
... och för de inte kan eller vill spela det själva, men som vill ha en filmisk sammanfattning, här är en exakt och fullständigt korrekt återgivning av hela spelet.Jag spelar inte så mycket numera, men jag följer fortfarande vad som händer i spelvärlden... Jag har inte spelat det själv men jag måste ändå slå ett slag för det ifall någon har missat det, Claire Obscur: Expedition 33:
Ett indie-spel av en liten fransk studio som nästan har chockat spelvärlden. De har gått emot strömmen och gjort spelet de själva vill ha, som "alla" i branschen (läs, de stora AAA-drakarna) hävdar är ute och omöjligt att sälja. Några av grundarna är faktiskt avhoppare från Ubisoft...
Inget on-line-spel, inga mikrotransaktioner, "pay-to-win", halvfärdig releaser med ständiga patchar och "DLC:er", till extrema överpriser. Bara ett rakt, "turn based", single-player-spel med en historia, för ett rimligt pris.
Fått enormt höga betyg, sålts i miljoner. Fantastisk grafisk stil, historia, skådespeleri, och för att inte tala om musiken som är omskriven i sig.
Om jag hade något att spela det på så skulle jag antagligen göra det trots att det egentligen inte är en genre och speltyp jag normal skulle gilla. Bara för den konstnärliga upplevelsen. (Man kan ju alltid spela det på lättaste nivån, "Story")
Jag vill ha amd cpu och nvidia gpu. Så ingen av de där hade riktigt passat mig.Skulle ni köra på:
![]()
Elgiganten Build 452 R7/32/2TB/RX 9070 XT
Elgiganten Build 452 är det perfekta sättet att bygga din egen dator! Vi har kombinerat kvalitetskomponenter med en monteringsvideo och manual för att göra det så enkelt som möjligt, även för nybörjare. Windows OS ingår ej!www.elgiganten.se
Eller:
![]()
Elgiganten Build 450 U7K/32/2TB/RTX 5070 Ti
Elgiganten Build 450 är det perfekta sättet att bygga din egen dator! Vi har kombinerat kvalitetskomponenter med en monteringsvideo och manual för att göra det så enkelt som möjligt, även för nybörjare. Windows OS ingår ej!www.elgiganten.se
Eller annat alternativ? Jag tycker dessa alternativ känns prismässigt svårslagna?
Om det fortfarande är aktuellt så kan jag faktiskt rekommendera den, speciellt nu när den kommit ner lite i pris och även finns i svart (sitter bittert med vit nuNågon som använder PlayStations dyrare kontroll, Edge? Rekommenderar ni?
Om det fortfarande är aktuellt så kan jag faktiskt rekommendera den, speciellt nu när den kommit ner lite i pris och även finns i svart (sitter bittert med vit nu).
Har plöjt genom 5 vanliga dualsense sedan ps5-release pga stick drift men Edgen är felfri sedan något år tillbaka!
... och om någon undrar varför det här är en så stor sak: Här är ett exempel på en kommentar (en av många gissar jag, råkade bara snubbla över denna nyss):Så, "The Game Award 2025" avklarades igår i natt.
"Clair Obscur: Expedition 33" hade 13 nomineringar, det högsta i Game Awards historia.
Det vann 9 av dem, också det högsta i historien.
Bl.a. Best Narrative, Best Score and Music (förstås), Best Performance (Jennifer English som Maelle), och självklart Game of the Year.
"Hollow Knight: Silksong" hade 6 nomineringar, och vann en, "Best Action / Adventure Game".
Kan alltid hoppas men tror det är några år bort.... och om någon undrar varför det här är en så stor sak: Här är ett exempel på en kommentar (en av många gissar jag, råkade bara snubbla över denna nyss):
Spelbranschen, i alla fall när det gäller de stora "AAA"-drakarna, har i princip varit i fritt fall de senaste åren, ifall någon har missat det. (Påminner en del om det som redan hänt i film/TV-branschen.) Man kan ju hoppas att det här leder till ett uppvaknande. I stället för att sparka tusentals utvecklare och lägga ner studior, kan de ju börja med rensa i styrelserummen och de övre chefslagren, där de som egentligen är skyldiga till eländet sitter.
Hollow knight är så jääkla mysigt, men svårt för mig på konsol med ska du vetaNä, jag ger upp. Börjar nog bli gammal, ser inte charmen med att dö 14 gånger innan man till slut kommer vidare.
![]()