• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Så safir glaset är mer krosskänsligt än gorilla glaset?

Har mailat garmin om pris på byte av skärmen. Men lutar åt att jag köper en Epix pro eller Epix pro titan/safir.

Hade dock en förhoppning på att safirglaset skulle vara mer tåligt då
Jo, gorillaglaset är inte lika hårt så det kan ge efter mer utan att krossas/splittras. Safiren är istället nästan omöjlig att repa och håller sig därför snyggt i en evighet medan gorillan efter några år riskerar få små repor i sig. Fast kommer din klocka få ta emot en del smällar nu som då så kan gorillan vara ett bättre alternativ.

Så safir glaset är mer krosskänsligt än gorilla glaset?

Har mailat garmin om pris på byte av skärmen. Men lutar åt att jag köper en Epix pro eller Epix pro titan/safir.

Hade dock en förhoppning på att safirglaset skulle vara mer tåligt då
Safirglas är tåligt. Men inte mot just det där. Det är väldigt hårt vilket gör att det klarar sig väldigt bra mot repor och hack. Men en tung dörr som kommer farande, förmodligen då med en kant först, det är svårt att gardera sig mot.
Osäkert om det andra alternativet hade klarat sig bättre skulle jag säga, men det är inte lika hårt, så kanske då. Men då hade du förmodligen fått ett schysst jack istället.

Safirglas är tåligt. Men inte mot just det där. Det är väldigt hårt vilket gör att det klarar sig väldigt bra mot repor och hack. Men en tung dörr som kommer farande, förmodligen då med en kant först, det är svårt att gardera sig mot.
Osäkert om det andra alternativet hade klarat sig bättre skulle jag säga, men det är inte lika hårt, så kanske då. Men då hade du förmodligen fått ett schysst jack istället.
Tror gorilla glas och härdat glasskydd skulle klara sig bäst i dessa situationer.

Sovit hela dagen sen mjölkning
1000062518.jpg

Tillbaka
Topp