• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

IMG_1270.jpeg

De mest basic som existerar är väll egentligen avstånd till olika hinder samt framkant, mitt och bakkant på green. Det är vad min nuvarande S12 visar. De nyare modellerna tar hänsyn till upp/nedförsbackar och vind och ger också förslag på val av klubba osv.

Approach serien är Garmins golfklocka. Min fundering är väll egentligen om den är rätt val utifrån att jag även vill ha en klocka för löpning. Innehåller S62/S70 de funktioner som man önskar sig i löpningshänseende? Har tyvärr ingen erfarenhet av andra löpklockor förutom apples integrerade fitnessapp i sin klocka.

Edit:
Pros/Cons på S62 och S70 hade uppskattats!
Har kollat lite.

Om man har Garmin golf-app och något medlemskap, så verkar det som Fenix 8 har typ alla funktioner. Men jag är bara 97% säker.

Vind, pin pointer, handikapp och många andra funktioner finns. Inte för att jag vet vad hälften är, men jag gissar på att Fenix 8 har hela sortimentet för golf, men i ett större fodral än de vanliga golfklockorna.

Kolla denna YT videon, han verkar ha koll. Jämför F8 med S70.

Pelagosen är på service så fick leta fram Fenixen för första gången på typ ett halvår… Passade på att köra löprunda på lunchen, intjänade 3 öl på den!
IMG_8723.jpeg
Intressant. Antar att det är 42mm-Pelagosen du har? Vad ska de göra, vet du det? Har du 2-raders eller 5-raders?
Har en själv som fick nytt verk för några år sedan, så den borde väl funka bra tänker jag, använder den inte. Men jag vet att bezelns siffror har börjat gulna något, vilket jag inte alls gillar. Så den skulle väl behöva bytas ut. Funderar just på kostnaden för det. Därav frågorna.

Intressant. Antar att det är 42mm-Pelagosen du har? Vad ska de göra, vet du det? Har du 2-raders eller 5-raders?
Har en själv som fick nytt verk för några år sedan, så den borde väl funka bra tänker jag, använder den inte. Men jag vet att bezelns siffror har börjat gulna något, vilket jag inte alls gillar. Så den skulle väl behöva bytas ut. Funderar just på kostnaden för det. Därav frågorna.
Jag en 42, 2-raders. Vet inte vad som är fel men efter jag flög med den så började den saka typ 10-15 sek (den har legat inom +5/dygn innan dess) så antingen blev den lite magnetiserad av röntgen eller så kan det vara att jag tappade ner den från midjehöjd i samband med säkerhetskontrollen. Urmakaren sa att den hade fin amplitud så han trodde att det skulle gå att justera.

Men jag frågade om service och han sa att nånstans runt 5000 kronor, men han skulle ge ett förslag på kostnad efter han haft upp den nu. Men jag har tyvärr inget pris på någon ny bezel till dig.

Tillbaka
Topp