• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Jag saknar också statistik vissa nätter.

Kan det vara så att den bara visar om det har varit några andningsvariationer?
Kan faktiskt vara så, mig veterligen så har jag inga sådana andningsuppehåll
Jag får bara vissa nätter också.

Gissar att man får för få mätningar med kvalité. Det är lite svårare att mäta syrenivån verkar det som.
Ska bli spännande att följa detta och se om någon får några värden framöver

Hade missat denna kommentaren.
I början när man är alltid väldigt försiktig med smutsiga kläder men mera brukar dock släppa efter ett tag, då den används väldigt mycket inom gårds så är det näst in till omöjligt att hålla det rent.
Ja specialbeställde extra belysning på denna med LED, sen joysticks spak, kombinerad lastarspak och växelspak. Sen är hydrauliken lite ombyggd för att kunna ha sandspridaren fram. Vill nämligen kunna sprida med en hydraulspak tillslagen istället för att sitta och Dutta med knappen enbart via joystick.
Jag tyckte väl att den gick väl obemärkt förbi! 😂

Förstår det. Hade en yngre kvinnlig kollega på min tidigare grupp på jobbet, hon var en jäkel på att köra lastbil och backa med släp f.ö.. Bäst av oss alla. Hon var noga med att man aldrig hade skor i lastbilen, och den som ville åka med I hennes privata BMW fick antingen ta av sig skorna när de skulle åka med, eller sätta på sig skoskydden som fanns förvarade i passagerardörrens prylfack 😂

Nu får de räcka med renovering dags att mjölka kossor
1000064212.jpg

Kan faktiskt vara så, mig veterligen så har jag inga sådana andningsuppehåll

Ska bli spännande att följa detta och se om någon får några värden framöver

Såhär ser det ut hos mig vissa nätter och vissa nätter står det ”inga andningsvariationer-data” och vissa nätter är det ”minimal” med något enstaka hack i kurvan.
IMG_6829.png

Vad har du för inställning på pulsoximetriläge? Tänker att det kan ha med det att göra om du har ”på begäran”.

Såhär ser det ut hos mig vissa nätter och vissa nätter står det ”inga andningsvariationer-data” och vissa nätter är det ”minimal” med något enstaka hack i kurvan.
IMG_6829.png

Vad har du för inställning på pulsoximetriläge? Tänker att det kan ha med det att göra om du har ”på begäran”.
Den står på begäran
Då hade jag anledningen där då🙂
1000064213.jpg

Finns heldag och när du sover som andra alternativ
1000064215.jpg

Senast ändrad:
Dags för en löprunda. Jag ogillar dock föreslagen distans som kommer fram. Jag vill bara mäta min puls och sen kunna se hur långt jag sprungit. Får se om jag lyckades att inte ha den föreslagna distansen aktiverad.

1000013595.jpg
Om du väljer löpning bas så kan du väl springa på frihand? Så brukar jag göra i alla fall

Om du väljer löpning bas så kan du väl springa på frihand? Så brukar jag göra i alla fall

Jag vet inte exakt hur jag gjorde men jag lyckades denna gång att välja bort det. Förra gången pep det i tid och otid(inte bara varje hel km) och stoppuret stannade själv vid en viss distans. Det gick att trycka så det fortsatte men ändå.

Tycker det är svårt att hitta en snygg/clean urtavla som uppfyller mina behov.

Jag vill egentligen bara se klockan med sekunder, datum/dag, batteri och eventuellt larm. Men något mer gör kanske ingenting, men ganska cleant möjligen med någon liten färg. Någon som har någon att tipsa om?

Den står på begäran
Då hade jag anledningen där då🙂
1000064213.jpg

Finns heldag och när du sover som andra alternativ
1000064215.jpg
Jag har alltid kört heldag och får fram nattens data och andningsvariationer.
Snyggt! Ja precis. Jag hade ”när du sover” för att spara batteri men bytte för 30 minuter sen till ”heldag”. Kan leva med att behöva ladda lite tidigare (för man behöver ju ladda en Fenix så ofta🤭) för att få ännu mer mätningar.

Nyss morgonträning. I förrgår på en snabbare runda högg det till i vaden, kramp trodde jag, sen började jag fundera över ev bristning. Så lätt orolig för hur det skulle kännas idag. Bra!, visade det sig glädjande nog.
20250602_060953.jpg
20250602_061023.jpg
Microbristning?
Själv funderar jag på ett snart börja löpträna igen. Lilltån är fortfarande inte bra efter kotrampet rätt säker på att den blir bruten, Man kanske skulle ha åkt till läkaren ändå så man fått det på papper ifall det blir nåt s*** i framtiden men inte mycket att göra åt nu.
Håller mig gärna ifrån sjukstugan och har heller inte tid

Microbristning?
Själv funderar jag på ett snart börja löpträna igen. Lilltån är fortfarande inte bra efter kotrampet rätt säker på att den blir bruten, Man kanske skulle ha åkt till läkaren ändå så man fått det på papper ifall det blir nåt s*** i framtiden men inte mycket att göra åt nu.
Håller mig gärna ifrån sjukstugan och har heller inte tid
Ja, en bruten tå händer det inte mycket med hos sjukvården. En tejpning, det var allt som hände mig.
Men vis av erfarenhet behöver den inte vara av. Den kan spricka också. Det gör ungefär lika ont och tar också ett antal veckor att bli av med.

Dags att bege sig ut efter att ha suttit och hexkodat detta Watch Face.
Blev ett köp av pro versionen så jag ska kunna använda det mer på daglig basis som jag vill ha det
Tack vare chatt gpt så har den hjälpt mig med förslag på olika färgnyanser efter önskemål av mig. Tycker jag fick till Digital display kulören ganska bra nu så det matchar med tavla. Kul när man verkligen kan programmera som man själv vill ha det
1000064090.jpg
Jag har inte tidigare känt att jag saknat en amoled skärm… förrän nu. Tack för den 😩

Nu börjar det faktiskt ta sig. Det börjar gå fortare. Men mest hänger det kanske på kortbrallorna trots allt. Det går typ 10 sek snabbare per km i shorts jmf med långbyxor. Märkligt kan jag tycka, men jag vet ju det även sedan yngre år. Tror inte bara det hänger ihop med att det är trevligare att springa när klimatet är lite roligare.

20250603_054559.jpg
20250603_054608.jpg
20250603_054637.jpg

Tillbaka
Topp