Agnb¥⌚
Guld
Vi är två som håller iSemester från gym?! Dumklockan kan ha varit på nån gång
![]()

Igår var det måttligt varmt på gymmet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi är två som håller iSemester från gym?! Dumklockan kan ha varit på nån gång
![]()
Inte sugen på nya sensorn?Semester från gym?! Dumklockan kan ha varit på nån gång
![]()
Småsugen på nya klockor rent allmänt men jag försöker stå emotInte sugen på nya sensorn?
Ska inte vara så stor skillnad när man bara lyfter vikter iofs. Kör med samma sensor på gymmet och nya utanför![]()
Vad är det för ny sensor?Inte sugen på nya sensorn?
Ska inte vara så stor skillnad när man bara lyfter vikter iofs. Kör med samma sensor på gymmet och nya utanför![]()
Enduro 3 med v5 är den riktigt dålig på styrketräning. Rör sig knappt över 100. Apple watch ultra var mycket bättre för styrketräning. Löpning är de samma tycker jaOm ChatGPT inte ljuger så har jag Elevate v3 på min F6x. @Derix har V4 på hans I2X och på dom nya klockorna nu är det V5.
Kanske är något med mjukvaran eller nåt annat?Enduro 3 med v5 är den riktigt dålig på styrketräning. Rör sig knappt över 100. Apple watch ultra var mycket bättre för styrketräning. Löpning är de samma tycker ja
Jag själv vet inte men ChatGPT säkert sig veta mer:Enduro 3 med v5 är den riktigt dålig på styrketräning. Rör sig knappt över 100. Apple watch ultra var mycket bättre för styrketräning. Löpning är de samma tycker ja
Noggrannhet & responstid
Garmin Elevate V5 plockar upp pulstoppar betydligt snabbare (1–2 s responstid) och är inom ±2–3 bpm från bröstbandsstandard även under intensiv träning – en klar förbättring från tidigare V4-varianter.
Apple Watch är mycket precis i lugnare aktiviteter (gång, lågintensiv träning) – ofta inom enstaka slag mot EKG – men vid högintensiv träning kan den tappa data eller visa ett hackat pulsmönster. Forskning visade att den tappade upp till 20–40 % av pulsmätningarna vid intensivt upplägg, och loopade över vid hög intensitet .
Användares upplevelser
Garmin-forum visar att vissa användare föredrar Apple Watch för löpning, med pulsen "mer korrekt" jämfört med Fenix 7X – men om svaret kommer efter ett set kan det bero på att Apple skippar instabila värden, medan Garmin gissar en fortsättning på tidigare värden .
Garmin Elevate V5 upplevs av många stärker som mer följsam än tidigare och ger snabb återhämtning i pulsmätningen efter set .
Nja, har bara inte orkat posta bilderna.Heja heja
Träningsbilderna i Garmin-tråden har minskat kraftigt under sommaren.
Vissa har ju börjar med "dum-klockor" men många har nog semester från gym. Eller?![]()
Ingen stor skillnad mellan sensorerna tycker jag. Men gen 4 sensorn på nya Instinct 3 verkar funka bättre än min Fenix 8. Den gissar rörelse också bättre än Fenix 8.Inte sugen på nya sensorn?
Har tränat med både V4 och V5 samt AW10 och upplever under löpning ingen skillnad.Kanske är något med mjukvaran eller nåt annat?
Den ska ha mycket kortare responstid än tidigare. Jag som mest använder till tidtagning, set-vila och kalorier (för skoj skull) kan använda V3 utan problem vid vanlig gymträning. Och ksm66 slipper ta med laddare
"Slutsats
Elevate V5 är klart förbättrad jämfört med tidigare generationer, särskilt vid snabba pulsökningar — väldigt användbart under styrketräning.
Den plockar upp pulstoppar i nära realtid, och många användare uppskattar att pulsmätningen inte längre är “gissad”.
För de flesta styrketräningspass räcker V5 utmärkt, men för maximal toppräntess vid tävlingar eller vetenskapliga studier kan ett bröstband fortfarande vara det säkraste valet."
Snyggt!Är tillbaka efter årets sena premiärcykeltur.
Resultaten är synnerligen jämlika. Det går dock inte att starta och stoppa cykelmätarn och klockan helt samtidigt. Av och till jämförde jag pulsvärdena och de låg väldigt jämnt. Ibland kunde det dock skilja flera slag men misstänker att cykeldatorn med pulsband runt bröstet reagerar snabbare på pulsändringar. Slutresultatet blev dock som synes samma.
![]()
![]()
Himla snygg den därTypiskt, en annan håller på att måla huset medans andra ligger i solen och latar (laddar) sig. #instinct3solar![]()
/B
Tack! Ja, den är lite roligare än graphite. Jag ville ha något annat den här gången.Himla snygg den där![]()
Gjorde en liknande resa, köpte först en F8 Amoled. En fantastiskt display på många sätt men det var inte för mig så jag returnerade och valde en F8 MIP, uppskattar den displayen mer med dess AOD och tydlighet i ljusTypiskt, en annan håller på att måla huset medans andra ligger i solen och latar (laddar) sig.
Jag köpte för ett litet tag sedan en Instinct 3 Amoled på 45 mm. En grym klocka på många vis men jag upptäckte efter ett tag att jag tyckte det var svårt att se displayen i starkt dagsljus. Sett klipp på YT där folk upplevt samma sak men jag tänkte: ”äsch, jag har ögon som en hök” men icke. Så det fick bli en Solar med samma storlek, är iaf för mig väldigt mycket bättre. #49menfyllersnart50
Är någon sugen på en I3 på 45mm med amoled så säg till. Kommer kasta upp den på Köp&Sälj.
Ha en fin dag!
![]()
/B
Jag verkar ha gjort en liknande resa fast med lite omvägar och lite krokigare. Men slutade med en (två) MIP till slut.Gjorde en liknande resa, köpte först en F8 Amoled. En fantastiskt display på många sätt men det var inte för mig så jag returnerade och valde en F8 MIP, uppskattar den displayen mer med dess AOD och tydlighet i ljus
Alltså, jag ser absolut informationen i displayen men jag tycker att det är svårare helt enkelt. Sen är den oerhört bra på många andra sätt. Cool setup på displayen förresten.Visst syns MIP bättre i solljuset men Amoled är helt OK också. Jag har inte heller superbra syn och har inga problem att se vad som står på min I3 Amoled eller Fenix 8 Amoled och jag använder lägsta ljudnivå på båda.![]()
Ska aldrig mer klaga på kylan.
![]()
Har inte upplevt några problem höst/vinter men jag har handledsrörelse på hela året dygnet om (inte när jag sover) och belysningen satt på 20%. Märker faktiskt ingen skillnad i batteriförbrukning och är det något är det nog bara någon dag.Jag verkar ha gjort en liknande resa fast med lite omvägar och lite krokigare. Men slutade med en (två) MIP till slut.
Återstår att se hur bra man tycker den är när det går mot höst och vinter.
Kör med sammaHar inte upplevt några problem höst/vinter men jag har handledsrörelse på hela året dygnet om (inte när jag sover) och belysningen satt på 20%. Märker faktiskt ingen skillnad i batteriförbrukning och är det något är det nog bara någon dag.
Största problemet för mig med amoled är AOD, den syns knappt i solljus, hade den varit lika bra som när skärmen är tänd så hade jag tagit en amoledVisst syns MIP bättre i solljuset men Amoled är helt OK också. Jag har inte heller superbra syn och har inga problem att se vad som står på min I3 Amoled eller Fenix 8 Amoled och jag använder lägsta ljusnivå på båda.![]()