• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Blött idag, men i gengäld varmt. Ganska bra springväder faktiskt.

Har inte djupat i vad alla uppgifter klockan lämnar egentligen betyder, trots år av löpning med Garmin på armen.
Men nåt som ändå slog mig var att kraftzonerna för löpning "faktiskt" (tjena blixten...) säger hur tungt det kändes i förhållande till hastigheten. Idag gick det för mig i min ålder ändå lite fortare, men kändes ändå lätt. Förra passet var bara något snabbare, men rätt mycket tyngre på slutet.
Kraftzonerna berättar... just det.

Denna morgon
20250829_054640.jpg
20250829_054714.jpg

Förra passet
20250827_062015.jpg
20250827_062044.jpg

Nix, har inte testat något annat än min 2X.

StrengthLog säger 391 kcal för detta passet jag precis körde, klockan sa 574 kcal.
IMG_2395.png
Vilken stämmer?

Jag använder klockan (min 6x) för tidtagning, setvila och timer på gymmet. Kalorierna är mest en kul grej som fanns med på datasidan.
Hade jag gått in för att bränna kalorier hade jag slängt på mig min Enduro 3 och ett pulsband.

Vilken stämmer?

Jag använder klockan (min 6x) för tidtagning, setvila och timer på gymmet. Kalorierna är mest en kul grej som fanns med på datasidan.
Hade jag gått in för att bränna kalorier hade jag slängt på mig min Enduro 3 och ett pulsband.
Tror mer på klockan. 391 kalorier för en timmas träning så pass intensivt kan inte stämma. Så mycket kommer jag upp i om jag cykeljobbar (BikeERG + mail) en timma.

Är mest intresserad av att se min puls så jag vet när jag är redo för nästa set.

IMG_2673.jpeg

Sugen på en titanlänk men Garmin kan ju det här med att ta betalt…någon som har tips på AM titan eller SS länk?

Jo jag vet. Men Enduro 3 känns lite bättre på allt om man ska mäta träning på riktigt 😉
Om du ska använda pulsbandet så tror jag inte att det blir bättre med Enduro faktiskt. Om inte 6X är mycket sämre på att mäta rörelser. Har märkt att min Fenix 8 är rätt dålig på det jämfört med Instinct.

Skumt. Eftersom F8 ska vara flaggskeppet 🤔
När jag gör pushups så tror den att jag gör pullups... när jag gör dips så tror den att jag gör pullups.. när jag gör shoulder press så tror den att jag gör pullups... och ibland registrerar inte den alls. hopplöst. 😂 Min I3 gissar rätt nästan varje gång. Men utan plusbandet så tror den ibland att jag tränar i zone 5. 😂 Tror det kan beror på all svett och det blir dåligt kontakt mellan sensorn och huden.

Senast ändrad:
När jag gör pushups så tror den att jag gör pullups... när jag gör dips så tror den att jag gör pullups.. när jag gör shoulder press så tror den att jag gör pullups... och ibland registrerar inte den alls. hopplöst. 😂 Min I3 gissar rätt nästan varje gång. Men utan plusbandet så tror den ibland att tränar i zone 5. 😂 Tror det kan beror på all svett och det blir dåligt kontakt mellan sensorn och huden.
Man undrar ju... Hur bär herrn sig åt egentligen 🤔🥸

Tillbaka
Topp