• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Agnby⌚

Rolex
Fasen. Hamnar mellan två inställningar. Antingen sitter det för löst eller för hårt 🙉
Säg till om någon är sugen att ta över så hittar vi på nåt.

20231103_140309.jpg
20231103_140303.jpg
 

jesperC

Omega
Det ständiga problemet med denna typ av armband.
Önskar verkligen att Garmin skulle släppa något användbart. Något med snabb mikrojustering eller med någon typ av flex, exempelvis likt Tudors länk.

//j
 

Agnby⌚

Rolex
Det ständiga problemet med denna typ av armband.
Önskar verkligen att Garmin skulle släppa något användbart. Något med snabb mikrojustering eller med någon typ av flex, exempelvis likt Tudors länk.

//j
Mitt original-armband har suttit bra i ett par år men jag ville ha lite variation 🙄

Men den här kanske uppfyller dina krav:

 

Agnby⌚

Rolex
Återkom gärna med utvärdering! Är själv sugen på ett nylonband, men känns ovärt om det blir för sunkigt om man använder det vi aktivitet😬
Över förväntan! Tvättar det varje dag och det torkar relativt snabbt efter att ha torkats lite lätt med handduk.
Beställde även (oklart varför) Garmins originalband igår. 400kr just nu och fri frakt. Kanske går över helt till detta och blir en nylon-kille 🙂

Edit:
20231124_215450.jpg
 
Senast ändrad:

Anthraxabuz

Panerai
Precis skaffat mig en Fenix 7 pro sapphire solar och undrar om någon här har bytt ut de halvfasta bandstiften till andra stift? Och isåfall vilka stift?
Hade velat variera med lite andra armband..
 

Agnby⌚

Rolex
Mer nylon!
Var tvungen att prova det andra Garmin-bandet i nylon.
Liten annan utformning så att man istället får en ände att fästa med kardborre istället för två. Verkar bättre 👍

20231211_162101.jpg

20231211_162045.jpg
 

pontusmedpp

Omega
2-Faktor
Mer nylon!
Var tvungen att prova det andra Garmin-bandet i nylon.
Liten annan utformning så att man istället får en ände att fästa med kardborre istället för två. Verkar bättre 👍

20231211_162101.jpg

20231211_162045.jpg
Blir intressant att höra upplevelsen över tid sen. Min uppfattning är att garmin original är skillnad i kvalitet, men är man väldigt aktivt slits de ändå snabbare än vad prisdiffen motsvarar 😅
 

Agnby⌚

Rolex

S-B

Breitling
2-Faktor
IMG_8697.jpg


Budade hem på en konkursauktion genom bolaget en Forerunner 45S. Tänkte att en "mindre" klocka kunde varit bra, men underskattade nog vad "mindre" innebar. Nåväl. Billigt var det.

Edit: Herregud, det såg jag nu. Måste få pluspoäng för tiden som klockan visar? Nästan så den gamla gamerpojken inombords fäller en glädjetår.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är det värt lägga två lax på en ny eller vad kostar dessa begagnat? Försökt se på K&S men spretig bild, 1:an verkar ändå kosta runt en tusing så det dubbla låter ju okej tänker jag.


Och bör man välja 40 eller 45mm? Någon med input, gillar själv tanken på en mindre men var också lite sämre batteritid på den.

Tanken är att denna isf ska fungera som ”alltid på under vardagarklocka” och då klara 5 dagar utan laddning sen får väll Äppleklockan och vanlig klocka ta helgen (annars lär jag bli uttråkad) 🙈
 

Hansel

Cartier
Hittade en gammal fenix2 som jag tänker kan funka att ha när jag springer till jobbet, osäker på om det fortfarande funkar, ingen som sitter på en kompatibel laddare ?
20240128_082902.jpg
20240128_082931.jpg
 

Beaujolais

Breitling
2-Faktor
Jag har en Garmin forerunner 255. Har på senare tid fått problem med att jag inte får någon notis när countdown-timern går ut under en pågående workout. Någon som har samma problem?
 

Emil_G

f.k.a hastkista
Min Epix 2 har suttit på handleden sen den inhandlades. Mycket nöjd, men jag vill komma åt bättre batteritid och Allways on display. Testade en 7X men den är för stor.
Om någon har en Fenix 6/7/7pro som kan tänk sig att avyttra så hör gärna av er. Ett byte kan så klart vara aktuellt.
 

Bilagor

  • IMG_1448.jpeg
    IMG_1448.jpeg
    339.9 KB · Visningar: 10
Topp