• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Garmintråden ∆

Min Epix 2 har suttit på handleden sen den inhandlades. Mycket nöjd, men jag vill komma åt bättre batteritid och Allways on display. Testade en 7X men den är för stor.
Om någon har en Fenix 6/7/7pro som kan tänk sig att avyttra så hör gärna av er. Ett byte kan så klart vara aktuellt.
Är det 45 eller 50mm?
 
Om jag söker efter en Garmin klocka, vilket huvudsakligen ska användas för att ha koll på puls, sömn och en pålitlig stegräknare. Displayen på klockan bör även vara så stor som möjligt, då min syn inte är på topp längre.

Vilken eller vilka modeller bör jag titta efter då? Har själv funderat på Epix 2 50mm.
 
Om jag söker efter en Garmin klocka, vilket huvudsakligen ska användas för att ha koll på puls, sömn och en pålitlig stegräknare. Displayen på klockan bör även vara så stor som möjligt, då min syn inte är på topp längre.

Vilken eller vilka modeller bör jag titta efter då? Har själv funderat på Epix 2 50mm.
Jag valde en Venu 3 i 45 mm via mitt jobb och använder den till samma behov som du nämner. Perfekt vardagsklocka med tanke på den låga höjden och långa batteritiden man får ut ur den. Hade inte valt mindre skärm eftersom det hade varit svårt att se vad den visar trots att denna har valbar storlek på bokstäver.
 
Jag valde en Venu 3 i 45 mm via mitt jobb och använder den till samma behov som du nämner. Perfekt vardagsklocka med tanke på den låga höjden och långa batteritiden man får ut ur den. Hade inte valt mindre skärm eftersom det hade varit svårt att se vad den visar trots att denna har valbar storlek på bokstäver.
Tusen tack för tipset @Angeli 🙏🏻😊
 
Vafalls! Såg den på fb precis 🙄
Klickade ni inte?
Jo det gjorde vi men den ligger mer och mer sedan jag köpte min hydroconquest samt att jag inte har samma behov längre som när jag köpte den. Sömnspårningen var viktigast så där av föll valet på Garmin då jag hade sömnproblem och Apple inte levde upp till mitt behov trots appar. Nu när jag fått bukt på det så är det inte intressant längre. Har dessutom börjat stänga av funktioner vid träning då de ändå är sådär (repetitionsräkning osv) så den har mest använts till att hålla koll på kcal-förbrukning och det gör tex Apple precis lika bra eller ett aktivitetsband. Så ja, den är overkill för mig, speciellt när den mest ligger i klockboxen.
Men alla som frågar mig vilken klocka dem ska ha vid träning säger jag epix alla dagar i veckan.
Jag är heller inte en skogsmulle så allt vad kartor, hållbarhet osv osv heter är inget behov.
 
Jo det gjorde vi men den ligger mer och mer sedan jag köpte min hydroconquest samt att jag inte har samma behov längre som när jag köpte den. Sömnspårningen var viktigast så där av föll valet på Garmin då jag hade sömnproblem och Apple inte levde upp till mitt behov trots appar. Nu när jag fått bukt på det så är det inte intressant längre. Har dessutom börjat stänga av funktioner vid träning då de ändå är sådär (repetitionsräkning osv) så den har mest använts till att hålla koll på kcal-förbrukning och det gör tex Apple precis lika bra eller ett aktivitetsband. Så ja, den är overkill för mig, speciellt när den mest ligger i klockboxen.
Men alla som frågar mig vilken klocka dem ska ha vid träning säger jag epix alla dagar i veckan.
Jag är heller inte en skogsmulle så allt vad kartor, hållbarhet osv osv heter är inget behov.
Tråkigt att höra att du inte fastnade och att behoven avtog.
Själv så är jag helt såld och det beror på i rangordningen:
1, utseendet (51mm)
2, alltid kunna ha mobilen på silent
3, always on med bra batteritid
4, oled
5, allt annat 😀
 
Tråkigt att höra att du inte fastnade och att behoven avtog.
Själv så är jag helt såld och det beror på i rangordningen:
1, utseendet (51mm)
2, alltid kunna ha mobilen på silent
3, always on med bra batteritid
4, oled
5, allt annat 😀
1. 47mm fungerar på mig men där efter blir det för stort (16,5cm handled). Sen kör jag mycket skjorta på jobbet och tyvärr skär det sig med en epix på handleden för min del. Min hydroconquest ser såååå mycket bättre ut haha
2. Ja det är en trevlig sak eller att man kan ha klockan på enbart vibration men ljud på mobilen vilket inte går med tex Apple för så är det klockan som plingar.
3. Batteritiden är helt sjuk, jag kör inte always on (behöver inte det) och får 15-16 dagar vilket jag är mer än nöjd med, hade varit nöjd med 3-4 dagar haha.
4. Jämfört med Fenix så japp, såååå mycket trevligare med oled
5. Jag kör iPhone och att kunna svara på ett sms hade varit nice även om det var 3-4 förbestämda svar eller kunna rejecta ett samtal med ”jag ringer strax” hade varit fint men utöver det är det en grym klocka. Trodde jag skulle sakna massor av funktioner när jag gick från Apple Watch men nej, bara några småsaker.
100m wr när man har kids som behöver hjälp med dusch osv på simskola eller dyl då är det nice att vara säker.

Som sagt, det är en grym klocka, speciellt om man har behovet. G-shock på steroider haha
 
Hittade min Venu i en bortglömd låda. Liten och smidig, inget avancerat men det nödvändigaste. Trevlig på armen.

IMG_20240407_210853.jpg
 
Sålde min Fenix 6 Pro för ett tag sedan då jag inte riktigt använde den som jag hade tänkt under träningspassen. När klockan väl var såld så slutade jag också träna, vilket inte alls var tanken. 😄

Jag inser att jag saknar något runt handleden nu när jag tagit upp löpningen. Har förvisso redan skrivit ut i Köp & Sälj-tråden, så det här blir lite av en dubbelpost, men sitter någon här inne på en (förslagsvis) Forerunner i hyfsat nyskick som ska avyttras så kan ni hojta till. Var runt igår och letade, men i butik fanns det ingen i lager.

/Alb.
 
Sålde min Fenix 6 Pro för ett tag sedan då jag inte riktigt använde den som jag hade tänkt under träningspassen. När klockan väl var såld så slutade jag också träna, vilket inte alls var tanken. 😄

Jag inser att jag saknar något runt handleden nu när jag tagit upp löpningen. Har förvisso redan skrivit ut i Köp & Sälj-tråden, så det här blir lite av en dubbelpost, men sitter någon här inne på en (förslagsvis) Forerunner i hyfsat nyskick som ska avyttras så kan ni hojta till. Var runt igår och letade, men i butik fanns det ingen i lager.

/Alb.
Inte vad du söker men har en Epix gen 2 sapphire titanium med lite tillbehör om det kan vara intressant?
 
Sålde min Fenix 6 Pro för ett tag sedan då jag inte riktigt använde den som jag hade tänkt under träningspassen. När klockan väl var såld så slutade jag också träna, vilket inte alls var tanken. 😄

Jag inser att jag saknar något runt handleden nu när jag tagit upp löpningen. Har förvisso redan skrivit ut i Köp & Sälj-tråden, så det här blir lite av en dubbelpost, men sitter någon här inne på en (förslagsvis) Forerunner i hyfsat nyskick som ska avyttras så kan ni hojta till. Var runt igår och letade, men i butik fanns det ingen i lager.

/Alb.
Inte exakt vad du söker. Men har en Fenix 6S PRO Solar att avyttra. Guld och sand färgad. Den är liten (i Garmins värld). Och har allt din gamla klocka hade.
 
Behöver ny GPS-klocka för löpning (och jobb) - har tidigare kört såväl Garmin Forerunner 310XT som Suunto men börjar nu fundera på Coros mest för att det är kul att testa nytt. Men har någon här erfarenhet av en prisvärd, hyfsat ny Garmin som kan matcha Coros Pace 3 i pris (ca 3000 kr)?

Mina krav är tämligen låga: vill ha lång batteritid, hög precision på GPSen (för att kunna ta ut koordinater i jobbet) och en klocka som inte är för stor. Självklart får man tex bättre batteritid på de dyrare modellerna, men jag håller mig helst under 5k. Har läst många recensioner men är alltid bra att få "personliga" intryck från vanligt folk.
 
Behöver ny GPS-klocka för löpning (och jobb) - har tidigare kört såväl Garmin Forerunner 310XT som Suunto men börjar nu fundera på Coros mest för att det är kul att testa nytt. Men har någon här erfarenhet av en prisvärd, hyfsat ny Garmin som kan matcha Coros Pace 3 i pris (ca 3000 kr)?

Mina krav är tämligen låga: vill ha lång batteritid, hög precision på GPSen (för att kunna ta ut koordinater i jobbet) och en klocka som inte är för stor. Självklart får man tex bättre batteritid på de dyrare modellerna, men jag håller mig helst under 5k. Har läst många recensioner men är alltid bra att få "personliga" intryck från vanligt folk.
Kolla Garmin Instinct 2. Finns i tre storlekar samt med eller utan sol-laddning. Nedsatta priser på flera ställen just nu.
 
Behöver ny GPS-klocka för löpning (och jobb) - har tidigare kört såväl Garmin Forerunner 310XT som Suunto men börjar nu fundera på Coros mest för att det är kul att testa nytt. Men har någon här erfarenhet av en prisvärd, hyfsat ny Garmin som kan matcha Coros Pace 3 i pris (ca 3000 kr)?

Mina krav är tämligen låga: vill ha lång batteritid, hög precision på GPSen (för att kunna ta ut koordinater i jobbet) och en klocka som inte är för stor. Självklart får man tex bättre batteritid på de dyrare modellerna, men jag håller mig helst under 5k. Har läst många recensioner men är alltid bra att få "personliga" intryck från vanligt folk.

Kolla Garmin Instinct 2. Finns i tre storlekar samt med eller utan sol-laddning. Nedsatta priser på flera ställen just nu.
Jag har en Garmin Instinct 2s och kan också rekommendera den. Tål allt och har lång batteritid. Har aldrig saknat någon funktionalitet på den heller. :)
 

Känns som bra pris?
Gissar att det är en hel del rea på gång inför kommande fenix 8? Läste att den ska komma i andra kvartalet nu 2024 vilket borde vara snart
 
Gissar att det är en hel del rea på gång inför kommande fenix 8? Läste att den ska komma i andra kvartalet nu 2024 vilket borde vara snart
Det är nog sant. Men för de flesta räcker nog funktionerna i 7-serien. Jag har bytt varje serie från 2, och visst är det roligt med lite nya funktioner. Men jag använder inte alla ännu.

Jag skulle vilja ha en ring eller så som man kan bära 24/7 med GARMINS funktioner. Nu undrar alla varför man har en klocka på varje arm 😋
 
Det är nog sant. Men för de flesta räcker nog funktionerna i 7-serien. Jag har bytt varje serie från 2, och visst är det roligt med lite nya funktioner. Men jag använder inte alla ännu.

Jag skulle vilja ha en ring eller så som man kan bära 24/7 med GARMINS funktioner. Nu undrar alla varför man har en klocka på varje arm 😋
Håller med. Vill man inte köra dubbla så blir det tyvärr att garmin vinner. Hade man haft en ring så kunde man ändå samla sin data
 
Tillbaka
Topp