• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Jag kämpar och kämpar men hinner inte med i den här tråden. Kul att ha lite att läsa när man får några minuter över dock :)

En fråga till expertpanelen. Jag kör min fenix 7a i hemmagymmet. Loggar min träning i Strengthlog och klockan parallellt. Disträ som jag är glömmer jag ofta av hur många sett jag gjort av given övning (är noggran med klockan men lite slarvig med strenghtlog så tappar bort mig ibland) Letar efter någon inställning för att visualisera antalet genomförda set i något datafält..... går det?
När du kör styrketräning "fri" så räknar den antalet repetitioner vilket du kan se under setet. Men hur många set du kört ser du bara när du startar aktuellt set. Så ett pass kan t ex innehålla 30 set. Då står det 30 när du startar det sista setet.
Så kanske inte helt vad du söker, men kanske delvis ändå?

När du kör styrketräning "fri" så räknar den antalet repetitioner vilket du kan se under setet. Men hur många set du kört ser du bara när du startar aktuellt set. Så ett pass kan t ex innehålla 30 set. Då står det 30 när du startar det sista setet.
Så kanske inte helt vad du söker, men kanske delvis ändå?
Ja, exakt. Så långt är jag med. Men jag vill veta vilket set som är nästa innan jag byter för att kunna jämföra mot mitt program var jag befinner mig. Om jag kört alla min fem bänkpress set med given vikt och det är läge att byta vikt inför nästa set eller om jag bara kört 4 och ska köra ett till på samma vikt t.ex.

Är inte det rätt lite begärt ändå? Med tanke på hur jävla mycket datafält du visualisera när du löper, varav typ 15% är intressant. För någon som gymmar är reps och set centralt.

Har en Fenix 7X Sapphire Solar. Funderar på att uppgradera till Fenix 8 – är det någon som har gjort det? Är skillnaden värd pengarna? 🤔

Har en Fenix 7X Sapphire Solar. Funderar på att uppgradera till Fenix 8 – är det någon som har gjort det? Är skillnaden värd pengarna? 🤔
Jag har inte gjort det men har satt mig in i frågan 😀
Kommer du märka skillnad? Javisst. Bättre skärm, oavsett om du väljer mip eller amoled.
Är det värt pengarna? Troligen inte då Fenix 8 pro hägrar i horisonten med ännu bättre skärm.
Även om du inte köper den kanske vanliga 8:an sjunker i pris.
Men, har du 11-13k över att lattja med så kör!

Det beror på vad du värdesätter. Jag tycker att det är värt det. F8 har bättre färger, och ett mera användarvänligt gränssnitt än F7. Men det är ju detaljer, så det beror på hur nogräknad du är.
Sen kan du svara med klockan och tala genom den när det ringer, men om du använder det vet bara du. Och så kan du dyka med F8 men om det vore intressant hade du väl redan bytt.

Så som sagt, det beror på om du uppskattar detaljerna jag beskrev, skulle jag säga. Jag uppskattar dem.

Yes, gjorde det bytet nyligen. Om det är värt pengarna kan jag inte säga, 7X är en riktigt bra klocka det också. Jag gillar utseendet på Fenix 8 med smalare Bezel, ser modernare ut. Det som slog mig mest var ändå MIP displayen. Där är det en stor skillnad och nog det som gjorde att jag tippade över. Så mycket klarare och bättre på alla sätt, svärtan, färgerna.

Har man pengarna liggandes och inget annat blir lidande, go for it

Jag har inte gjort det men har satt mig in i frågan 😀
Kommer du märka skillnad? Javisst. Bättre skärm, oavsett om du väljer mip eller amoled.
Är det värt pengarna? Troligen inte då Fenix 8 pro hägrar i horisonten med ännu bättre skärm.
Även om du inte köper den kanske vanliga 8:an sjunker i pris.
Men, har du 11-13k över att lattja med så kör!
Men skärmen på F8 är ju fantastisk. Blir nästa fantastiskare så tja, varför inte. Men samtidigt hamnar man ju i ett läge att nästa modell alltid är liiite bättre. Så då får man ju vänta hela tiden. Vill man det?

Senast ändrad:
Men skärmen på F8 är ju fantastisk. Blir nästa fantastiskare så tja, varför inte. Men samtidigt hamnar man ju inte ett läge att nästa modell alltid är liiite bättre. Så då får man ju vänta hela tiden. Vill man det?
Microled kommer väl också dra mindre ström.
Däremot kommer klockan bli ett par tusen dyrare. Men som sagt, allt handlar om pengar. Antingen struntar man i kosingen och kör eller väntar till höst.

Blir en långmilare av mig till pension när varje dag nästan ser ut såhär
1000058716.jpg

Ni som har Fenix 8 Amoled, vågar ni köra always on eller kör ni istället 4-8 sek? 🤓
Nu kan jag inte svara för hur @Hans B 1955 använde den, men jag kör aldrig AOD, kör med svagaste ljuset så mycket det går, men tillåter mig ändå 8 sek. Å andra sidan brukar jag vika ner armen när jag tittat klart, så sällan den släcker sig själv. Jag har redan släckt den innan.

Better safe than sorry.
Och så klart, laddar inte mer än <90%. 😁

Tillbaka
Topp