• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

@acce1999 Hur många dagar får du ut på din på en laddning?
Har förbrukat ca 18 % på ett dygn.
Aviseringar påslaget fram till läggdags pulsmätning på dygnet runt handledsgest avstängt

Skönt där det inte blåser

IMG_5666.jpeg

På väg till den alternativa tidszonen på klockan. Eftersom det förmodligen blir skjorta nästa vecka, vilket jag inte går klädd i mer än nödvändigt, är en Sinn också nerpackad. Hade liv I den igår, och efter att ha kört Garmin mer eller mindre varje dag sedan Black Friday tror jag, kändes 103:an väldigt tung. Och inga notiser får man heller. Misstänker att det blir ett stort steg tillbaka till den traditionella klockvärlden när man nu lärt sig leva med Garmin. Med rätt attribut till den är den helt rätt för min livsstil.
20250518_110652.jpg

På väg till den alternativa tidszonen på klockan. Eftersom det förmodligen blir skjorta nästa vecka, vilket jag inte går klädd i mer än nödvändigt, är en Sinn också nerpackad. Hade liv I den igår, och efter att ha kört Garmin mer eller mindre varje dag sedan Black Friday tror jag, kändes 103:an väldigt tung. Och inga notiser får man heller. Misstänker att det blir ett stort steg tillbaka till den traditionella klockvärlden när man nu lärt sig leva med Garmin. Med rätt attribut till den är den helt rätt för min livsstil.
20250518_110652.jpg
Du behöver helt klart en Marq gen 2 på länk
1000062405.jpg

Du behöver helt klart en Marq gen 2 på länk
1000062405.jpg
Haha, det vore nåt!
Nej, men däremot känns det faktiskt inte helt avlägset att uppgradera när Fenix 9 kommer. Jag tycker trots allt att funktionaliteten hos F8 är märkbart bättre än F7, så rimligen borde därmed funktionaliteten hos F9 vara märkbart bättre än F8.
Annars köper jag som bekant helst beggat, men kommer det en bra F9 så vetetusan om jag inte trillar dit.

Haha, det vore nåt!
Nej, men däremot känns det faktiskt inte helt avlägset att uppgradera när Fenix 9 kommer. Jag tycker trots allt att funktionaliteten hos F8 är märkbart bättre än F7, så rimligen borde därmed funktionaliteten hos F9 vara märkbart bättre än F8.
Annars köper jag som bekant helst beggat, men kommer det en bra F9 så vetetusan om jag inte trillar dit.
Grymt bara kör 👍😎

Haha, det vore nåt!
Håller med, F8 är ett större steg än jag hade räknat med faktiskt.

Bättre skärm
Bättre notiser
Bättre vibration när det ringer
Bättre menyer
Bättre touchskärm och tillhörande skärmlås
Snyggare solladdnings lösning

Tycker dock att knapparna var skönare på F7, känns lite svampiga och oresponsiva på F8

Bättre skärm
Bättre notiser
Bättre menyer

Tycker dock att knapparna var skönare på F7, känns lite svampiga och oresponsiva på F8
Verkar ju va samma med knapparna på tactix 8 jämfört med 7 de är därför jag hellre behåller T7, vill ha respons i knapparna

Bättre skärm
Bättre notiser
Bättre menyer

Kunde ha skrivit det själv. 😁
Men det känns bra att veta att klockan är tät, knapparna är ju på utsidan. Så är de svampiga gör det inte så mycket, de borde inte självdö som äldre Garmin gjort för mig.

Verkar ju va samma med knapparna på tactix 8 jämfört med 7 de är därför jag hellre behåller T7, vill ha respons i knapparna
Jag lider inte av det men föredrog känslan i F7
Kunde ha skrivit det själv. 😁
Men det känns bra att veta att klockan är tät, knapparna är ju på utsidan. Så är de svampiga gör det inte så mycket, de borde inte självdö som äldre Garmin gjort för mig.
Har inte själv haft det problemet med knappar, varken på tidigare F modeller eller 7:an. Klart det känns bra att veta att knapparna känns som dom gör för det är en bättre skyddande lösning.

Jag lider inte av det men föredrog känslan i F7

Har inte själv haft det problemet med knappar, varken på tidigare F modeller eller 7:an. Klart det känns bra att veta att knapparna känns som dom gör för det är en bättre skyddande lösning.
För min del var det på Forerunner 225 som det hände. Knappen blev med tiden utan stuns, liksom mer degig. Min första F5, som jag fick utbytt pga höjdsensor som dog, där hade knappen kl 9 börjat dega till sig också. Den blev bättre när jag tvättade och smorde den, men aldrig bra. På F5:an som jag fortfarande har kvar, så är dock knapparna bättre. Men jag har varit mer noggrann med att rengöra den också.

Men på F8 är det ju induktiva knappar, så då borde den leva bättre över tid tycker jag.

Fråga 😃
Ni som har Garmins som har wifi.
Kan klockan hålla anslutningen till telefonen via wifi?
Som en Apple Watch gör…
Tänker för notiser och samtal. Det är väldigt praktiskt när jag är ute på tomten och jobbar, då släpar jag inte runt på telefonen (mest för att jag garanterat kommer paja telefonen)

Min FR255 har ju endast BT

@acce1999 Hur många dagar får du ut på din på en laddning?
Har förbrukat ca 18 % på ett dygn.
Aviseringar påslaget fram till läggdags pulsmätning på dygnet runt handledsgest avstängt
Det beror på vilka aktiviteter jag gör. Jag har i stort sett aldrig blåtand på (gillar inte notifieringar på klockan), och bara standardurtavla. Ofta batterisparläge (men med pulsmätning). Aldrig Puls-OX. Då går det 4-5% per dygn. Men eftersom jag gör ngt pulshöjande varje dag, så blir det i snitt 10% per dygn. GPS kräver 4-8% per timme, beroende på om jag har en rutt att följa eller inte, samt om jag har kraftpedaler eller inte. I snitt laddar jag en gång per vecka och ligger oftast i intervallet 20-85% laddning. Under snösäsongen, när jag är mycket ute på skidor, behöver jag ladda var 3:e - 5:e dag, men håller mig som sagt inom intervallet. Använder inte heller ljus särskilt ofta.

Fråga 😃
Ni som har Garmins som har wifi.
Kan klockan hålla anslutningen till telefonen via wifi?
Som en Apple Watch gör…
Tänker för notiser och samtal. Det är väldigt praktiskt när jag är ute på tomten och jobbar, då släpar jag inte runt på telefonen (mest för att jag garanterat kommer paja telefonen)

Min FR255 har ju endast BT
Nej.

Tillbaka
Topp