• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Får jag låna den här tråden lite?

Jag har just nu en Garmin Venu 2 Plus, som jag i princip är nöjd med. Är det någon här som provat 3:an? Vad har den som inte 2:an har?
Det enda jag saknar på 2:an är att kunna skicka ett SMS (skrivet "direkt" eller fördefinierad "mall") direkt från klockan utan att först ha fått ett SMS att besvara.

1000027761.jpg

Enligt DC Rainmaker prioriterar klockan LTE om det finns, annars satellit. Och då ser täckningskartan ut så här:
IMG_0662.png

Dvs oanvändbar i den nordiska fjällvärlden.
Nja, inte oanvändbar, men lite trixigare att få kontakt med omvärlden skulle jag säga, men helt "svart" är det ju inte i fjällvärlden, och ofta har du fri sikt.
Men jag håller kvar vid den handhållna GPS:en i dom lägena, med Iridum, det fungerar alltid.
Hade hellre sett att Garmin implementerat ett vanligt hederligt eSIM istället.

Nja, inte oanvändbar, men lite trixigare att få kontakt med omvärlden skulle jag säga, men helt "svart" är det ju inte i fjällvärlden, och ofta har du fri sikt.
Men jag håller kvar vid den handhållna GPS:en i dom lägena, med Iridum, det fungerar alltid.
Hade hellre sett att Garmin implementerat ett vanligt hederligt eSIM istället.
Ska man kunna kommunicera i klockan som med den här manicken?

Isf är det ganska så mycket billigare att köpa en sån här och köra med vilken klocka som helst 😀

Tjena!

Vilken Garmin skulle ni rekommendera om man håller på mycket med löpning och kommer använda den mycket med olika löppass? Vill inte ha en för stor klocka i sizen,

Ska man köpa ny eller begagnad vad tycker ni?

Ska man kunna kommunicera i klockan som med den här manicken?

Isf är det ganska så mycket billigare att köpa en sån här och köra med vilken klocka som helst 😀
Ja, men grejen är att den du kommunicerar med på andra sidan måste ha inreach också. Och det är en betal feature.

Ja, men grejen är att den du kommunicerar med på andra sidan måste ha inreach också. Och det är en betal feature.
Nej, inte om du har InReach via Iridum, som min handhållna GPS har.
Då kan jag skicka meddelanden till mobiltelefoner, eller skicka mail till vem som helst.
Men med InReach via LTE som i Fenix 8 Pro, då måste mottagaren har InReach, vilket känns ytterst begränsande för användandet tycket jag.

Nej, inte om du har InReach via Iridum, som min handhållna GPS har.
Då kan jag skicka meddelanden till mobiltelefoner, eller skicka mail till vem som helst.
Men med InReach via LTE som i Fenix 8 Pro, då måste mottagaren har InReach, vilket känns ytterst begränsande för användandet tycket jag.
Det är Fenix 8 pro jag menar. Sen måste man abonnera för tjänsten för den ska funka.

Tillbaka
Topp