Ja man vet ju inte vilket ben man ska stå på med dom här klockorna, men man får väl känna efter lite själv också. Jag tycker baspassen känns väldigt lugna, men sköna då jag historiskt känt att när jag ändå är ute och springer och ska duscha efter så är det lika bra att bli ordentligt trött. Varje gång. Och det är väl inte hållbart i längden antar jag. Nu när jag följt rekommenderade löppass säger klockan att jag har träningsstatus överdriven träning, så tog en vilodag med två promenader istället för det rekommenderade ”löppasset” i raskt promenadtempo så tar vi nya tag med baspassen imornKan inte svara på varför, men känner igen fenomenet.
Jag tränar förvisso utan mål, men får också förslag. Oftast bas. Samtidigt när jag springer så tycker den ofta att det är tempo eller t o m tröskel. Sååå trött brukar jag inte känna mig, men den läser väl av nåt jag inte reflekterar så mycket över.
Dock har den tyckt jag ska köra sprint, under 3 min/km och pass som då är 40 min. Har inte ens försökt förstå vad den egentligen menar. Jag tror inte ens mina ben kan röra sig så fort...
Vad vill jag egentligen säga med detta? Tja, kanske att bas är det den delar ut allt som oftast. Samtidigt, ju sämre jag är på att hålla takten desto oftare kommer förslaget. Så känns det i a f.

Edit: i fredags hintade den om att jag på tisdag skulle få springa ett VO2-pass, men det är tyvärr borta nu, kanske pga den ”överdrivna” träningen