• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Kan inte svara på varför, men känner igen fenomenet.
Jag tränar förvisso utan mål, men får också förslag. Oftast bas. Samtidigt när jag springer så tycker den ofta att det är tempo eller t o m tröskel. Sååå trött brukar jag inte känna mig, men den läser väl av nåt jag inte reflekterar så mycket över.
Dock har den tyckt jag ska köra sprint, under 3 min/km och pass som då är 40 min. Har inte ens försökt förstå vad den egentligen menar. Jag tror inte ens mina ben kan röra sig så fort...

Vad vill jag egentligen säga med detta? Tja, kanske att bas är det den delar ut allt som oftast. Samtidigt, ju sämre jag är på att hålla takten desto oftare kommer förslaget. Så känns det i a f.
Ja man vet ju inte vilket ben man ska stå på med dom här klockorna, men man får väl känna efter lite själv också. Jag tycker baspassen känns väldigt lugna, men sköna då jag historiskt känt att när jag ändå är ute och springer och ska duscha efter så är det lika bra att bli ordentligt trött. Varje gång. Och det är väl inte hållbart i längden antar jag. Nu när jag följt rekommenderade löppass säger klockan att jag har träningsstatus överdriven träning, så tog en vilodag med två promenader istället för det rekommenderade ”löppasset” i raskt promenadtempo så tar vi nya tag med baspassen imorn😆

Edit: i fredags hintade den om att jag på tisdag skulle få springa ett VO2-pass, men det är tyvärr borta nu, kanske pga den ”överdrivna” träningen😕

Ja man vet ju inte vilket ben man ska stå på med dom här klockorna, men man får väl känna efter lite själv också. Jag tycker baspassen känns väldigt lugna, men sköna då jag historiskt känt att när jag ändå är ute och springer och ska duscha efter så är det lika bra att bli ordentligt trött. Varje gång. Och det är väl inte hållbart i längden antar jag. Nu när jag följt rekommenderade löppass säger klockan att jag har träningsstatus överdriven träning, så tog en vilodag med två promenader istället för det rekommenderade ”löppasset” i raskt promenadtempo så tar vi nya tag med baspassen imorn😆

Edit: i fredags hintade den om att jag på tisdag skulle få springa ett VO2-pass, men det är tyvärr borta nu, kanske pga den ”överdrivna” träningen😕
Det låter som vi kört samma upplägg. Alltid "gasen i botten". Sen går det inte lika fort varje gång, men har aldrig kört lugna pass.

...men så är jag heller ingen elitlöpare, inte ens i närheten. Nu som blivande 50-åring är det väl också lite sent påkommet. Men med klockan som coach har man åtminstone en anledning att testa ett annat upplägg. Och faktiskt, från att tidigare mest noterat att det gått långsammare, så har det faktiskt blivit ett trendbrott. Inte lika snabb som i ungdomen, men derivatan är i a f positiv ist f det omvända.

Skön morgon att komma ut i. Hög luft och torrt på marken.
1000034086.jpg
1000034087.jpg

Dock ett hack i kurvan. Inte vaden denna gång utan baksidan på låret. Känns som att kroppen när man närmar sig 50 vill omvandla sig till papier mache 😤

Senast ändrad:
Lite roligt och annorlunda wf om man gillar Fallout. Flikar som man kan bläddra mellan vilket jag inte sett tidigare.
1000013462.jpg

Bilagor

• 1000013464.jpg
    1000013464.jpg
    396 KB · Visningar: 1
  • 1000013463.jpg
    1000013463.jpg
    451 KB · Visningar: 1
  • 1000013466.jpg
    1000013466.jpg
    291.6 KB · Visningar: 1
Kortdag på jobbet och planen(eftersom min klocka sagt det) var att inte springa idag.
IMG_0984.jpeg

Men så kom jag hem och såg vad min kära sambo(som hatar vita väggar) ägnat sin lediga dag åt. Målat vårt gemensamma kontor en strykning i någon form av terrakotta historia.. och kände genast hur behovet av att knyta på mig skorna kom krypandes.
IMG_0985.jpeg

IMG_0986.jpeg

4*5min intervaller. Om passet heter tempo borde väl inte klockan gnälla över att man håller för högt tempo? Under grund/bas-passen brukar jag försöka hålla mig inom det rekommenderade intervallet, men det här blev nog sista intensiva passet innan loppet nästa helg så nu sprang jag på utan att för den skull maxa(4-4:05/km).

IMG_0986.jpeg

4*5min intervaller. Om passet heter tempo borde väl inte klockan gnälla över att man håller för högt tempo? Under grund/bas-passen brukar jag försöka hålla mig inom det rekommenderade intervallet, men det här blev nog sista intensiva passet innan loppet nästa helg så nu sprang jag på utan att för den skull maxa(4-4:05/km).
Min bild av passen är att den gnäller när du inte håller den rekommenderade farten med tillhörande tolerans. Då får du dålig utförandepoäng.
Slutsats: sluta tänka själv och gör som den säger. Sen om det är det bästa tänkbara upplägget låter jag vara osagt. Men det är nog metoden som gäller om man vill ha bra utförandepoäng.

Min bild av passen är att den gnäller när du inte håller den rekommenderade farten med tillhörande tolerans. Då får du dålig utförandepoäng.
Slutsats: sluta tänka själv och gör som den säger. Sen om det är det bästa tänkbara upplägget låter jag vara osagt. Men det är nog metoden som gäller om man vill ha bra utförandepoäng.
Ska ju va kul också😆

Tillbaka
Topp