• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gillar du när det är tight?

Det beror ju på länk eller rem. Rem ganska tajt, ska ju sitta på handleden. Länk då ska det vara lösare, ska enkelt kunna trilla ner över handleden.

Jo jo jo, av det enkla skälet som heter skjorta. Stor klocka med länk och en väl sittande skjorta, då måst den sitta lösare annars blir det inte snyggt och jäkligt obekvämt.

Jag jobbar i kostym/skjorta, och har mina klockor stenhårt av lite olika skäl, men mest för att de sitter snyggare, sitter kvar och inte rasslar runt men viktigast av allt att länken inte slits alls lika mycket. (Sen käkar en klocka mindre på manchetten om den sitter still.)

Tight ska det vara :cigar:
DSC_0066.JPG

GW stuk antar jag. Lillfingret Ok, men tummen gick inte. Med 114060 finjustering hittade jag ett drömläge, sällan annars.

Karpaltunnelsyndrom uppstår när det blir ett tryck på medianusnerven i karpaltunneln i handleden. Tidiga symptom är domningar nattetid i tumme, pek- lång- eller ringfinger. Senare utvecklas symptomen till återkommande eller konstanta domningar och stickningar i fingrarna även dagtid, med tillägg av svaghet och fumlighet i handen. I sena stadier tillkommer värk.

Jag kör med flexlänk, och vill nog gärna att den ska sitta åt så pass att klockan "sitter still", men det blir heller aldrig obehagligt spänt eftersom länken är lite flexibel.

Tycker att klockan sitter skönt när jag precis får in ett lillfinger mellan länken och handleden. Hatar när det är för tight;)

Jag gillar en ganska tight klocka mot handleden. Funkar bra med min sub, men lite sämre med min PO då omegas länk är svårare att justera för att passa min handled. Jag är precis i mellanläget tyvärr.

Tillbaka
Topp