Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kuriosa, en rolex AD i Stockholm säljer en begagnad 116500LN för 145000:-.
Din?Bara att skå till om man är sugen enligt min mening.
Du mådde alltså dåligt av att folk gnällde på din galna prissättning gång på gång? Att du drar upp diskussionen igen säger ju en del om hur du ser på saken.Jag är lite besviken att ni inte hängt ut mig i den här tråden, jag har ju mått dåligt förr menar jag av div. påhopp på amatörmässig prissättning... Tur man fått " hjälp " och gått vidare....
Men skillanden mellan dem som inte har koll och de som har koll är ju det som avgör om man gör en bra eller dålig affär.. Tycker vi borde ha nån slags hjälp fokus för köpare (och kanske säljare), och de som är genuint giriga självreglerar sig väl som nån sa, de säljer helt enkelt inte till för högt pris.. och för nån är "ett högt pris" inget problem, de vill ha klockan lokalt f2f och betalar gladeligen lite mer än att handla från utrikes.. Det finns massor olika scenarier, och så länge folk är glada och ingen säljer fejk eller bluffgrejer (som tyvärr förekommer väldigt mycket numer på andra siter) så är det väl bra
Tror det finns handlare, amatörer, giriga, snåla, tråkiga, stöddiga och vanliga säljare som överallt annars....
"
Well, this train carries saints and sinners
This train carries losers and winners
This train carries whores and gamblers
This train carries lost souls.....
"
(http://www.springsteenlyrics.com/lyrics.php?song=landofhopeanddreams)
Du mådde alltså dåligt av att folk gnällde på din galna prissättning gång på gång? Att du drar upp diskussionen igen säger ju en del om hur du ser på saken.
Lägger man ut en klocka till ett alldeles för högt pris så bjuder man in till dans, svårare än så är det inte.
Jag har aldrig gnällt på prissättningen på din Daytona men man kunde ju räkna ut ganska enkelt att det var den closet... syftade på, eller hur? Det var därför jag lyfte in annonsen i denna tråd. Jag gnäller ytterst sällan på andras prissättning.Eller så sätter man ett helt normalt pris och så bjuder du upp till dans.
Jag har aldrig gnällt på prissättningen på din Daytona men man kunde ju räkna ut ganska enkelt att det var den closet... syftade på, eller hur? Det var därför jag lyfte in annonsen i denna tråd. Jag gnäller ytterst sällan på andras prissättning.
Sätter man däremot ett oskäligt högt pris, näst intill dubbla det realistiska priset gång på gång, dessutom på klockor man köpt väldigt nyligen och startat frågetrådar om så är det bara fjantigt att börja lipa på att andra kommenterar det.
Du mådde alltså dåligt av att folk gnällde på din galna prissättning gång på gång? Att du drar upp diskussionen igen säger ju en del om hur du ser på saken.
Lägger man ut en klocka till ett alldeles för högt pris så bjuder man in till dans, svårare än så är det inte.
Svårt att se om en offerkofta bärs ironiskt eller inte.Det var mer ironiskt betonat, men vad jag ville poängtera är att man kanske behöver lite vägledning i början istället för att "experter" hackar på en.
Trevlig helg Yonsson!!
Är det acceptabelt att en Rolex AD säljer begagnat? Om man svarar ja på den frågan så blir naturligt följdfrågan: Vilka priser ska denne handlare sätta?
Naturligt är ju att följa marknadspriserna eller ska denne handlare anamma någon form av planekonomi?
Jag har svårt att förstå upprördheten...
Är det acceptabelt att en Rolex AD säljer begagnat? Om man svarar ja på den frågan så blir naturligt följdfrågan: Vilka priser ska denne handlare sätta?
Naturligt är ju att följa marknadspriserna eller ska denne handlare anamma någon form av planekonomi?
Jag är lite besviken att ni inte hängt ut mig i den här tråden, jag har ju mått dåligt förr menar jag av div. påhopp på amatörmässig prissättning... Tur man fått " hjälp " och gått vidare....
Men skillanden mellan dem som inte har koll och de som har koll är ju det som avgör om man gör en bra eller dålig affär.. Tycker vi borde ha nån slags hjälp fokus för köpare (och kanske säljare), och de som är genuint giriga självreglerar sig väl som nån sa, de säljer helt enkelt inte till för högt pris.. och för nån är "ett högt pris" inget problem, de vill ha klockan lokalt f2f och betalar gladeligen lite mer än att handla från utrikes.. Det finns massor olika scenarier, och så länge folk är glada och ingen säljer fejk eller bluffgrejer (som tyvärr förekommer väldigt mycket numer på andra siter) så är det väl bra
Tror det finns handlare, amatörer, giriga, snåla, tråkiga, stöddiga och vanliga säljare som överallt annars....
"
Well, this train carries saints and sinners
This train carries losers and winners
This train carries whores and gamblers
This train carries lost souls.....
"
(http://www.springsteenlyrics.com/lyrics.php?song=landofhopeanddreams)
Hamilton gissar jag. Amerikansk och inte dyr.OT: Land of hope and dreams är grym live.
Ps har aldrig sett sett Springsteen med klocka tror jag, frågan är vad han skulle välja? Seiko gissar jag.
Acceptabelt? Vänder man blicken bort från den lilla ankdammen Sverige, exempelvis över Atlanten, kan snabbt konstateras att en mängd riktigt stora AD:s har en enorm andrahandsförsäljning av allehanda märken (och med allehanda menar jag alla, dvs. Rolex, Omega, JLC, PP, VC, AP, BP, FPJ, Lange, etc. etc.)..Är det acceptabelt att en Rolex AD säljer begagnat? Om man svarar ja på den frågan så blir naturligt följdfrågan: Vilka priser ska denne handlare sätta?
Acceptabelt? Vänder man blicken bort från den lilla ankdammen Sverige, exempelvis över Atlanten, kan snabbt konstateras att en mängd riktigt stora AD:s har en enorm andrahandsförsäljning av allehanda märken (och med allehanda menar jag alla, dvs. Rolex, Omega, JLC, PP, VC, AP, BP, FPJ, Lange, etc. etc.)..
Mm precis, inte det minsta.En Wempes NY har en separat avdelning, Rob har länge hjälpt kunder sälja beg eller vintage. Inget nytt eller konstigt med det.
Exakt vad jag tänkte.. Men tråden har utvecklats något den senaste sidan..Lever denna tråden fortfarande?
I många fall, ligger faktiskt ks billigt. Jämför tex vad en 6139a säljs för internationellt, jämför gärna med tex Japan. Mkt billigare härLåt oss vara ärliga, det här forumet har gett ökat kunskap och intresse för klockor och kvalitetsur. Precis som när internet först kom så påverkar detta priserna. Utbud och efterfrågan. Det fanns dock en gyllende tid för bara fem år sedan när du kunde köpa en breitling colt ll för kanske 10K på TTT/KS
Flippade en A13340 3-4 år sedan här för 14,5K, numera lägger folk ut samma referensnummer för 25K.
Acceptabelt? Vänder man blicken bort från den lilla ankdammen Sverige, exempelvis över Atlanten, kan snabbt konstateras att en mängd riktigt stora AD:s har en enorm andrahandsförsäljning av allehanda märken (och med allehanda menar jag alla, dvs. Rolex, Omega, JLC, PP, VC, AP, BP, FPJ, Lange, etc. etc.)..